• عناوین مقاله

    ۴ تا از کاربردی ترین اپلیکیشن ها برای طراحان گرافیک

چه یک طراح گرافیک مبتدی باشید و چه یک هنرمند با تجربه، استفاده از یک ابزار طراحی گرافیک مناسب می‌تواند استعداد و توانایی‌های شما را چندبرابر بیشتر کند. بهترین راه برای اینکه بدانید کدام نرم‌افزار برای شما مناسب است این است که با این ابزار ها آشنا شوید و آنها را امتحان کنید. نرم‌افزار مناسبتان را می‌توانید با معیار‌هایی مثل استفاده آسان، عملکرد، هزینه و در دسترس بودن ارزیابی کنید.

اگر گرافیست هستید و دوست دارید با بهترین اپلیکیشن‌ها برای کارهای گرافیکی آشنا شوید خواندن این مطلب را از دست ندهید. ما در این مطلب ۴ تا از محبوبترین برنامه‌های گرافیست‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

۴ تا از  کاربردی ترین اپلیکیشن ها برای طراحان گرافیک

1- Adobe Illustrator؛ بهترین اپلیکیشن طراحی وکتور

نرم‌افزار‌های وکتور، ابزار طراحی گرافیکی هستند که برای طراحی در همه ابعاد و سایز‌ها بدون افت کیفیت، کاربرد دارند. اگر می‌خواهید آثار هنری، آرم و لوگو،  نماد یا هر طرح بصری دیگری را ایجاد کنید که نیاز به مقیاس‌بندی در همه ابعاد بدون افت کیفیت دارد، به نرم‌افزار Adobe Illustrator نیاز دارید.

Adobe Illustrator ابزار نسبتا ساده‌ای است و حتی می‌توانید با یک تبلت هم کار کردن با آن را شروع کنید. البته این نرم‌افزار نیاز به یک اشتراک Creative Cloud هم دارد که ممکن است بسیاری از افراد خلاق را صرفا بخاطر هزینه بیشتر از خود دور کند؛ اما بسیاری معتقدند با توجه به ابزار‌های متنوعی که در اختیارشان می‌گذارد، ارزشش را دارد.

ویژگی های Adobe Illustrator:

  • دارای مجموعه‌ای استاندارد از ابزار مورد نیاز طراحان گرافیک
  • طراحی در همه ابعاد بدون افت کیفیت
  • رابط کاربری آسان
  • دارای ویژگی‌ هوش مصنوعی برای کمک به کاربران با نام Adobe Sensei
  • ابزار ویژه و حرفه‌ای برای کار با بردار‌ (VECTOR) و ابزار نوشتن (TYPE)

معایب Adobe Illustrator:

  • برای استفاده نیاز به اشتراک Creative Cloud دارد.

هزینه:

تمام اپلیکیشن‌های شرکت Adobe برای کاربران دسکتاپ هزینه دارد؛ اما دارای مدت زمان تست رایگان است. برای استفاده طولانی مدت از Adobe Illustrator باید ماهانه حدود ۲۱ دلار هزینه پرداخت کنید.

  • در نظر داشته باشید بسیاری از نرم‌افزار‌های طراحی گرافیک پولی هستند، اما اغلب آن‌ها مدت‌زمان کوتاهی خدماتشان را به رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهند تا در صورت رضایت آن را خریداری کنند.

دریافت برنامه Adobe Illustrator:

نرم‌افزار Illustrator برای ویندوز

نرم‌افزار Illustrator برای مک‌بوک

اپلیکیشن Illustrator برای اندروید

اپلیکیشن Illustrator برای iOS

۲- Affinity Designer؛ رقیبی شایسته برای Illustrator

درحالی که Illustrator برای سال‌ها یکه‌تاز نرم‌افزار‌های طراحی Vector بود، در سال‌های اخیر یک رقیب جدید وارد این بازار شده که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. Affinity Designer نرم‌افزار طراحی گرافیک برپایه Vector از شرکت Serif است که تقریبا امکانات و توانایی‌های Illustrator را دارد با این تفاوت که امکان وارد کردن فایل‌های PSD از نرم‌افزار فوتوشاپ و فایل‌های AI‌ از نرم‌افزار Illustrator در آن وجود دارد.

 این ویژگی به شما اجازه می‌دهد تا با هر طراح گرافیک دیگری که از Illustrator استفاده می‌کند همکاری کنید و یا به راحتی پس از سال‌ها استفاده از Illustrator بدون نگرانی در مورد فایل‌های قبلی، به Affinity Designer کوچ کنید.  اما مهم‌ترین تفاوت این دو نرم‌افزار در سیستم پرداخت آنهاست. برخلاف اشتراک ماهانه در Illustrator اینجا یک بار برای همیشه پرداخت می‌کنید و حق استفاده از نرم‌افزار تا همیشه برای شما محفوظ است.

ویژگی های Affinity Designer:

  • ارزش خرید بالا
  • ابزار‌های اختصاصی مانند «infinite redos» و «One Million Plus Zoom»
  • امکان کار با فایل‌های Illustrator
  • امکان کار با فایل‌های Photoshop

معایب Affinity Designer:

  • بعضی از ابزار‌های پیشرفته Illustrator را ندارد

هزینه:

این نرم‌افزار پولی شامل دوره‌ای آزمایشی و رایگان برای استفاده در ویندوز و مک‌بوک است. هزینه دریافت این نرم افزار ۴۸ یورو برای نسخه دسکتاپ و ۱۹.۵ یورو برای نسخه iPad است.

دریافت اپلیکیشن Affinity Designer:

نسخه آزمایشی Affinity Designer برای ویندوز

نسخه آزمایشی Affinity Designer برای مک‌

اپلیکیشن Affinity Designer برای iPad

وب‌سایت Affinity Designer

۳- Adobe Photoshop ؛نرم‌افزار استاندارد دنیای عکس و گرافیک

کمتر کسی است که نام فوتوشاپ به گوشش نخورده باشد. همانطور که Illustrator برای کار با Vector است، فوتوشاپ برای کار با Pixel‌است و با دریای بی‌کرانی از امکانات و ویژگی‌های حرفه‌ای، می‌توان به آن لقب بهترین نرم‌افزار گرافیکی برای ویرایش عکس داد.

فتوشاپ علاوه بر امکانات قدرتمندی که در اختیار طراح می‌گذارد، مجموعه‌ای از ابزار هوشمند مانند «content-aware»، «Fill»  و «sky replacement» در خود دارد که با ستفاده از هوش مصنوعی برای روتوش عکس و تصاویر مختلف کاربرد دارند. اگر قصد درآمدزایی از کار طراحی دارید و امکان پرداخت هزینه اشتراک Creative Cloud را هم دارید، فتوشاپ فقط یک ابزار مناسب برای شما نیست بلکه یک ابزار ضروری است.

ویژگی های Adobe Photoshop:

  • ابزار استاندارد طراحان برای Bitmap Editor
  • طیف وسیعی از ابزار‌های قدرتمند برای ویرایش تصویر
  • دارای ویژگی‌های هوش مصنوعی برای ویرایش هوشمند

معایب Adobe Photoshop:

  • پرداخت هزینه نسبتا زیاد

هزینه:

این اپلیکیشن به صورت رایگان برای کاربران اندروید در دسترس است که در ازای نمایش تبلیغات سرویس رایگان ارائه می‌کند.  برای دریافت نسخه پلاس این اپلیکیشن باید حدود ۲ دلار بپردازید.

دریافت اپلیکیشن Adobe Photoshop:

نرم‌افزار Adobe Photoshop برای ویندوز

نرم‌افزار Adobe Photoshop برای ویندوز

اپلیکیشن Adobe Photoshop برای اندروید

اپلیکیشن Adobe Photoshop برای iOS

۴- Canva ؛بهترین ابزار گرافیکی برای موبایل

کانوا یک نرم‌افزار ویرایش عکس، ابزار پالت رنگ، ابزار ترکیب فونت، منبع یادگیری و ابزار ساختن کلاژ عکس است.

کانوا برای ساخت لوگو، پوسترهای تبلیغاتی پست‌های شبکه‌های اجتماعی و فایل‌های ارائه، قالب‌های حرفه‌ای، آماده و قابل شخصی‌سازی دارد. کانوا با تمرکز بر گوشی‌های هوشمند ایجاد شده و برای اندروید و iOS در دسترس است اما برای آن دسته از افرادی که با انجام کارهای گرافیکی روی گوشی مخالف هستند، کانوا یک نسخه دسکتاپ هم دارد که می‌توانید ابزار‌های مختلف را در آن امتحان کنید.

ویژگی های Canva:

  • مجموعه‌ای کامل برای طراحی
  • الگوها و قالب‌های پیش‌فرض و آماده
  • استفاده رایگان از امکانات اصلی

معایب Canva:

  • بسیاری از گزینه‌ها پولی هستند

هزینه:

این اپلیکیشن به صورت رایگان برای کاربران اندروید و iOS در دسترس است که برای استفاده از ابزار‌ها و آیتم‌های حرفه‌ای باید هزینه جداگانه پرداخت کنید. این ابزار‌ها از ۱.۵ دلار تا ۱۲۰ دلار قیمت دارند. همچنین امکان تهیه اشتراک برای کانوا وجود دارد که بر اساس آن با پرداخت تقریبا ۱۰ دلار در ماه می‌توانید از امکانات ویژه این اپلیکیشن استفاده کنید.

دریافت اپلیکیشن Canva:

اپلیکیشن Canva برای اندروید

اپلیکیشن Canva برای iOS

نسخه وب

شما از کدام اپلیکیشن‌ها برای طراحی و کار‌های گرافیکی استفاده می‌کنید؟ نظرات خود را در کامنت‌های همین مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها

 
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه