• عناوین مقاله

    4 ابزار سرگرمی در دنیای فناوری برای کودکان

    • 1- پادکست‌هایی مفید و سرگرم کننده برای تقویت هوش شنیداری کودکان
    • 2- اپلیکیشن‌هایی برای تقویت یادگیری
    • 3- انیمیشن‌های مفرح و شاد برای کودکان
    • ۴- بازی‌های سرگرم کننده و آموزنده برای بچه‌ها

حتما این روزها تماشای کودکانِ گوشی و تبلت به دست نظر شما را هم به خودش جلب کرده است. در واقع تکنولوژی این روزها مرز سنی نمی شناسد و  وارد زندگی کودکان هم شده است. حالا که موبایل‌های هوشمند و تبلت‌ها به آسانی در دسترس کودکان قرار دارند، این که بتوانید از تکنولوژی طوری استفاده کنید که هم فضای امن و مفرحی برای کودکان فراهم شود و هم فرآیند یادگیری و آموزش اتفاق بیفتد، موضوع بسیار مهمی است.

ما در این مطلب سعی کردیم تا  شما را با 4 ابزار مفید و سرگرم کننده‌ای که با آن‌ها می‌توانید به وسیله فناوری  کودکانتان را سرگرم کنید، آشنا کنیم.

اگر در اطراف خود کودکی دارید و نگران استفاده او از گوشی‌های هوشمند و تبلت هستید، پیشنهاد می­کنیم این مطلب را مطالعه کنید.

4 ابزار سرگرمی در دنیای فناوری برای کودکان

  1. گوش دادن و دانلود  کتاب‌های صوتی و پادکست‌های مخصوص کودکان
  2. دانلود اپلیکیشن‌ های سرگرمی و آموزشی کودکان

3-دانلود فیلم و انیمیشن‌های کودکانه

4-گیم و بازی‌های مناسب سن کودکان

1-پادکست‌هایی مفید و سرگرم کننده برای تقویت هوش شنیداری کودکان

یکی از راه‌هایی که فناوری از آن برای سرگرم کردن کودکان استفاده کرده، تولید پادکست‌های مخصوص کودکان است. پادکست همان فایل صوتی یا صدای ضبط شده‌ای است که برای استفاده افراد در اینترنت منتشر می‌شود.

 پادکست‌هایی که برای کودکان مفید است:

  • پادکست‌هایی که برای کودکان به زبان دلنشینی قصه بگویند حتماً برای کودکان جالب است و می‌تواند مدت زیادی آن‌ها را سرگرم و مشغول کند، در بسیاری از این پادکست‌ها نکات مفیدی برای آموزش به کودکان هم وجود دارد.

آی قصه یکی از همین پادکست‌هاست که به صورت یک برنامه کاربردی روی گوشی هوشمند شما نصب می‌شود و از قصه‌های نویسنده‌های مختلف و صدای چندین قصه‌گو در آن استفاده شده است.

  • کتاب‌های صوتی که در آن‌ها در هر قسمت یک کتاب کودک معرفی می‌شود و فایل صوتی آن کتاب با صدایی دلنشین اجرا می‌شود. صدها کتاب صوتی رایگان را می‌توانید از چارخونه ایرانسل دانلود کنید.
  • بعضی پادکست‌های مخصوص کودکان هم وجود دارد که در آن به موضوعات علمی و سؤالات عجیبی که گاهی برای کودکان پیش می‌آید به زبان ساده و قابل فهم برای کودکان پاسخ داده می‌شود.

2- اپلیکیشن‌هایی برای تقویت یادگیری

دانلود اپلیکیشن‌ها و دانلود برنامه‌هایی با محتوای آموزشی، شاد، سرگرم کننده و در عین حال خلاقانه برای کودکان می‌تواند آن‌ها را از کار کردن با اپلیکیشن‌هایی که مناسب سن‌شان نیست منصرف کند.

اپلیکیشن‌های مفید برای کودکان:

  •  اپلیکیشن‌های آموزش زبان برای کودکان و یا اپلیکیشن‌های اندرویدی مفید برای بچه‌ها که در آن‌ها آموزش زبان یا مهارت‌های دیگری مانند اوریگامی، به کودکان انجام می‌شود. این اپلیکیشن‌ها به شما کمک می‌کنند تا با استفاده از روش‌های جدید اطلاعات خوبی را به کودکانتان آموزش بدهید.
  • اپلیکیشن‌هایی که به کودکان در یادگیری دروس مدرسه‌شان کمک می‌کنند. مثل  اپلیکیشن آرش و آنا که به خوبی توجه کودکتان را به خود جلب می‌کند و آن‌ها را مشتاق به یادگیری می‌کند.

3- انیمیشن‌های مفرح و شاد برای کودکان

اگر اهل تماشای انیمیشن باشید حتماً متوجه شده‌اید که روز به روز انیمیشن‌ها جذاب‌تر و آموزنده‌تر می‌شوند و تماشای انیمیشن با کودکانتان می‌تواند علاوه بر سرگرم کردن آن‌ها، امکان وقت گذراندن با آن‌ها را هم ایجاد کند.

در بسیاری از انیمیشن‌های مخصوص کودکان، ابتدا کودکان را علاقه‌مند به یک شخصیت خاص می‌کنند و در ادامه با استفاده از آن شخصیت شروع به آموزش نکات بسیار مفیدی به آن‌ها می‌کنند. مثلاً انیمیشن‌های بچه رئیس، سگ‌های نگهبان و آن سوی ماه نمونه‌ای از همین انیمیشن‌های جذاب هستند.

۴- بازی‌های سرگرم کننده و آموزنده برای بچه‌ها

اگر به عنوان یک پدر و مادر دغدغه‌ جدی در زمینه پیدا کردن بازی‌های مناسب برای کودکتان را دارید، بهتراست بدانید امروزه فناوری با تولید و معرفی بازی‌های مخصوص کودکان به شما کمک می‌کند تا بهترین بازی‌ها را برای آموزش و سرگرمی کودکانتان انتخاب کنید.

انواع بازی‌های مناسب و مفید برای کودکان:

  • بازی‌هایی که علاوه بر سرگرم کردن کودکان، نکات آموزشی مفیدی هم به آن‌ها آموزش می‌دهد. مثل بازی بوبو که می‌توانید به صورت رایگان آن را از وب سایت چارخونه دانلود کنید.
  • بازی‌هایی که در آن‌ها سعی می‌شود که حروف الفبا، اعداد، اشکال و رنگ‌ها را به کودکان آموزش بدهد و آن‌ها را برای ورود به مدرسه آماده کند. مثل بازی ایرانی دانا که با این هدف تولید شده است.
  • بازی‌هایی که محیطی ماجراجویانه دارند و کودکان در حال انجام آن هیجان زده می‌شوند و به دنبال کشف چیزهای جدید می‌گردند. مثل بازی ماینکرفت که حتی بزرگ‌ترها هم از انجام این بازی لذت می‌برند.

شما می‌توانید با خیال راحت بازی‌های رایگان، بازی‌های فکری و بهترین بازی‌های اندرویدی را از چارخونه ایرانسل دانلود کنید. بازی‌هایی که دقیقا برای کودکان ساخته شده و تاثیر خوبی در افزایش یادگیری و سرعت عمل کودکان داشته باشند.

در نهایت مهم‌ترین موضوع در رابطه با کودکان و استفاده آن‌ها از فناوری این است که  باید در کنا ر مدیریت زمان به  امنیت کودکان در فضای مجازی هم توجه کنید. برای اینکه بهتر بتوانید بر فعالیت کودکتان در فضای مجازی  نظارت داشته باشید بهتر است با بهترین ابزارهای مدیریت فعالیت کودکان هم آشنا شوید.

اگر شما از پادکست، اپلیکیشن، انیمیشن یا بازی‌های مفید و جذاب دیگری برای سرگرم کردن کودکان استفاده می‌کنید، که در این مطلب نیامده است، خوشحال می­شویم که آن‌ها را در قسمت کامنت‌ها به ما و دیگران معرفی کنید.

دیدگاه‌ها

 
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

۱۴۰۰/۰۹/۲۴

IOB یا اینترنت رفتارها چیست؟ چگونه به کسب و کارها کمک می‌کند؟

اگر از گجت‌های پوشیدنی، مثل ساعت هوشمند یا خدمات آنلاین، مثل تاکسی‌های آنلاین، استفاده کرده باشید حتما متوجه شده‌اید که این گجت‌ها یا خدمات بر اساس رفتارتان به شما پیغام می‌دهند. مثلا ساعت‌های هوشمند بعد از چند ساعت نشستن طولانی یادآوری می‌کنند که از جای خودتان بلند شوید یا اپلیکیشن‌های پخش آنلاین موسیقی، آهنگ‌هایی نزدیک […]

بازدید: 16124

۱۴۰۰/۰۷/۰۴

هوش مصنوعی چیست؟ کاربردهای جالب AI

احتمالا بارها برایتان پیش آمده است که وقتی در گوگل کلمه‌ای را تایپ می‌کنید، گوگل ادامه جمله یا سوال شما را حدس می‌زند یا زمانی که از اپلیکیشن‌های مسیریاب استفاده می­کنید، با در نظر گرفتن ترافیک و … راه جدیدی را برای رسیدن به مقصد به شما پیشنهاد می‌کنند. صدها مثال دیگر هم در این […]

بازدید: 15477

۱۳۹۹/۱۱/۲۰

5G چیست؟ مزایا و کاربردهای 5G

اینترنت5G  یا «نسل پنجم اینترنت»، جدیدترین نسل اینترنت پرسرعت نامیده شده است. البته قبل از توضیح موضوع اینترنت 5G، باید بگوییم چیزی به عنوان «نسل ۵ اینترنت» وجود ندارد و به کار بردن این عبارت، اشتباه است. آنچه درباره آن صحبت می‌کنیم، نسل ۵ تلفن همراه است که شاید بتوان آن را نسل ۵ارتباطات هم […]

بازدید: 12609