• عناوین مقاله

    چه نوع اینترنتی برای سازمان ها و ارگان ها مناسب است؟

    مودم‌های مورد استفاده در سازمان ها، چه ویژگی هایی باید داشته باشند؟

امروزه با پیشرفت فناوری بسیاری از سازمان‌ها و ارگان های خصوصی و دولتی به اینترنت پرسرعت نیاز پیدا کرده‌‌اند. این سازمان‌ها بدلیل پیش‌برد کارها و افزایش راندمان کاری باید دقت زیادی در انتخاب و خرید مودم مخصوص کنند. با این حال، اگر اینترنت استفاده شده آنها از کیفیت و سرعت کافی برخوردار نباشد، خسارات و صدمات سنگینی در کسب و کارشان به وجود می‌آید.

اگر شماهم از دسته صاحبان کسب و کار هستید و قصد خرید مودم برای سازمان ها و ارگان های خصوصی و دولتی را دارید، در ادامه با ما همراه باشید تا در نهایت به انتخاب مناسب خود برسید.

چه نوع اینترنتی برای سازمان ها و ارگان ها مناسب است؟

سازمان‌ها و ارگان ها از جمله مشاغلی هستند که امروز نیاز شدیدی به اینترنت پرسرعت و با کیفیت دارند. از این رو، باتوجه به نوع کسب و کار و تعداد کارمندان باید اقدام به تهیه و انتخاب مودم مناسب سازمانتان کنید.

به عبارت دیگر، اینترنت های خانگی ADSL نمیتوانند پاسخگوی نیازهای کارمندان سازمان ها و ارگان ها باشند و نتیجه مطلوبی حاصل نمی‌شود.

 همچنین نکته حائز اهمیتی که باید به آن توجه کنید این است که در هنگام خرید مودم برای سازمان‌ها و ارگان های خصوصی و دولتی، حتما به مناطق تحت پوشش شبکه آن دقت کنید. به عنوان مثال، اگر قصد خرید مودم اینترنت ثابت (TD-LTE) ایرانسل را دارید، ابتدا به مناطق تحت پوشش سر بزنید و سپس اقدام به خرید این نوع مودم کرده و از اینترنت پرسرعت لذت ببرید.

با این وجود اینترنت هایی که برای کسب و کارها و سازمان ها مناسب هستند عبارتند از:

اینترنت فیبر نوری

فیبر نوری یکی از فناوری های نه چندان جدید اما کاربردی به حساب می‌آید. مودم های فیبر نوری می‌توانند سرعت اینترنت را تا حد زیادی بالا ببرند تا کارمندان بدون دغدغه و بسیار روان از اینترنت استفاده کنند و راندمان کاری را افزایش دهند. البته نکته قابل ذکر درباره این نوع اینترنت نزیدک بودنتان به دکل‌ها و آنتن های مخابراتی است. به عبارتی به هراندازه که از آنتن های مخابراتی دور باشید، سرعت اینترنت شما نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد و کاهش می‌یابد.

اینترنت پرسرعت ثابت (TD-LTE)

مودم های اینترنت ثابت (TD-LTE) یکی دیگر از انواع اینترنت‌ها هستند که می‌توانید در سازمان‌ها و ارگان های خصوصی و عمومی استفاده کنید. این مودم‌ها سرعت بسیار زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به طوری که سرعت مودم های اینترنت ثابت (TD-LTE) در حالت عادی به 80 مگابیت بر ثانیه رسیده و در برخی حالت‌ها نیز این رقم افزایش می‌یابد. بنابراین زمانی که از این نوع مودم استفاده می‌کنید خیالتان راحت است که اینترنت به تمامی نقاط سازمان خواهد رسید و کارمندان به راحتی و سهولت از آن استفاده می‌کنند.

جالب است بدانید اپراتور ایرانسل، پیشروترین و کارآمدترین مودم های اینترنت ثابت (TD-LTE) را عرضه می‌کند. مودم های اینترنت ثابت (TD-LTE) ایرانسل از تمامی قابلیت هایی که سازمان‌ها به آن احتیاج دارند پشتیبانی کرده و تجربه کاربری مناسبی را در اختیارتان قرار می‌دهد.

مودم‌های مورد استفاده در سازمان ها، چه ویژگی هایی باید داشته باشند؟

مودم‌های اینترنت برای اینکه بتوانند برای ساز‌مان ها و ارگان های خصوصی و دولتی مفید واقع شوند، نیازمند برخی ویژگی‌ها هستند. در واقع مودم‌ها به هر اندازه‌ای که این ویژگی‌هارا داشته باشند، نتیجه کار و تجربه عملکرد مطلوب‌تری را برای سازمان ها و ارگان ها به وجود می‌آورند.

با این حال، برخی از ویژگی هایی که می‌بایست از مودم‌های اینترنت مختص سازمان‌ها انتظار داشت به شرح زیر است:

ارتباط پایدار

یکی از ویژگی های کلیدی که هر دستگاه مودم باید دارا باشد، ایجاد یک ارتباط خوب و پایدار است. به عبارت دیگر، زمان هایی وجود دارد که اینترنت دچار اختلال یا خارج از دسترس می‌شود، در این مواقع راندمان کاری و سطح انگیزه کارمندان با کاهش رو به رو می‌شود و ممکن است زمان زیادی را بابت این موضوع از دست دهید. از این رو، بسیار اهمیت دارد که اینترنت مودم شما دچار اختلال نشود و همواره ارتباط خوب و پایداری را از خود بروز دهد.

سرعت مناسب

=سرعت اینترنت در واقع مهمترین قسمت از هر مودم اینترنت به حساب می‌آید. با این وجود مهم است که اینترنت مصرفی شما دارای سرعت مناسب باشد و بتوانند نیازهای کارمندان را برطرف کند. سرعت اینترنت مناسب در حال حاضر برای کسب و کارهایی که خیلی با اینترنت سروکار ندارند 50 مگابیت بر ثانیه و کسب و کارهایی که نیازمند اینترنت هستند 80 مگابیت به بالا ارزیابی می‌شود. بنابراین در هنگام خرید مودم اینترنت برای سازمان‌ها و ارگان های خصوصی و دولتی به این نکته نیز دقت نمایید.

پهنای باند قابل قبول

 نکته حائز اهمیت بعدی در هنگام خرید مودم برای سازمان، قابلیت بکارگیری پهنای باند مناسب است. به عنوان مثال، اگر سازمان موردنظر دارای 50 کارمند باشد، باید برای هرکدام از کاربرها اینترنت مناسبی را تهیه کنید و این موضوع نیازمند استفاده از پهنای باند قابل قبول و کارآمد است. با این حال، اگر مودم مورد استفاده شما دارای پهنای باند و آنتن دهی مناسب نبود می‌توانید از راهکارهای افزایش آنتن های مودم مثل استفاده از برخی گجت‌های کاربردی بهره ببرید.

پشتیبانی کارآمد

 پشتیبانی کارآمد یکی دیگر از موضوعاتی است که هنگام خرید مودم اینترنت برای سازمان باید به آن توجه داشته باشید. شرکت‌ها و اپراتورهای زیادی مودم‌های اینترنت سازمانی را ارائه می‌دهند ولی تعداد کمی از آنها با پشتیبانی خوب و کارآمد همراه هستند. به عنوان مثال، اپراتور ایرانسل که به عنوان ارائه دهنده بهترین مودم‌های اینترنت سازمانی شناخته می‌شود، دارای پشتیبانی شبانه‌روزی نیز می‌باشد. پشتیبانی کارآمد به شرکت‌ها کمک می‌کند تا در هر زمانی که اینترنت مصرفی دچار مشکل شد، سریعا برطرف شود و در نتیجه سازمان‌ها با خسارت کمی رو به رو شوند. 

حجم مناسب

 درنهایت، موضوع مهم دیگر برخورداری از حجم مناسب است. بسیاری از سازمان‌ها معمولا از حجم‌های نامحدود استفاده می‌کنند. در این حالت، سرعت اینترنت با کاهش رو به رو می‌شود و ممکن است با مشکلاتی همراه شود. با این حال، بهتر است از بسته‌هایی با حجم‌ها و زمان‌های بالا استفاده کنید تا دغدغه از این قبیل نداشته باشید.

شما چه نکته دیگری برای خرید مودم سازمانی دارید؟ نظرتان را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها

 
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

۱۴۰۰/۱۱/۲۰

راهنمای کامل استفاده از «اپلیکیشن بازیک»؛ چگونه با بازیک ایرانسل کار کنیم؟

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های صنعت گیم، بازی‌های موبایلی است. به همین دلیل ایرانسل هم در پلتفرم بازیک، فرصت خوبی را برای طرفداران بازی‌های موبایلی ایجاد کرده است. پس اگر  به بازی‌های موبایلی علاقه دارید و دوست دارید که اطلاعات بیشتری راجع به اپلیکیشن بازی‌های اندرویدی بازیک داشته باشید، خواندن این مطلب را ازدست ندهید. بازیک […]

بازدید: 2422

۱۴۰۱/۱۲/۲۲

راهنمای خرید مودم برای سازمان ها و ارگان های خصوصی و دولتی

امروزه با پیشرفت فناوری بسیاری از سازمان‌ها و ارگان های خصوصی و دولتی به اینترنت پرسرعت نیاز پیدا کرده‌‌اند. این سازمان‌ها بدلیل پیش‌برد کارها و افزایش راندمان کاری باید دقت زیادی در انتخاب و خرید مودم مخصوص کنند. با این حال، اگر اینترنت استفاده شده آنها از کیفیت و سرعت کافی برخوردار نباشد، خسارات و […]

بازدید: 1559

۱۴۰۱/۱۲/۲۲

حمایت از پایان نامه های دانشجویان توسط ایرانسل

همانطور که می‌دانید اپراتور ایرانسل به عنوان بزرگترین و پیشروترین اپراتور همراه در کشور شناخته می‌شود. به واسطه همین موضوع، این اپراتور اقدام به انجام طرح حمایت از پایان‌نامه های دانشجویان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا کرده است. با طرح حمایت از پایان‌نامه های دانشجویان ایرانسل بسیاری از کسانی که پروپوزال خود را کامل […]

بازدید: 1103