برخی از کاربران در زمان استفاده از اینترنت همراه خود ممکن است با اخطار «شارژ اعتباری شما در حال اتمام است» و یا برای کاربران دائمی، صورتحساب های سرسام آور مواجه شوند. در این مواقع بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید، دریافت ریز مصارف سیم‌کارت است تا بدانید به چه نحوی این هزینه‌ها ایجاد شده‌اند.

 اگر شما هم از دسته کاربرانی هستید که به این نوع اخطارها برخورده‌اید، جالب است بدانید بسیاری از افراد به دلیل غیرفعال نبودن و اطلاع نداشتن از مصرف اینترنت آزاد با این مشکل دست و پنجه نرم کردند. مصرف اینترنت آزاد از موضوعات مهم درباره از دست دادن اعتبار به شکل ناخوآگاه است که دانستن آن می‌تواند به شما در قبال اینگونه مشکلات تا حد زیادی کمک کند.

با این حال، در ادامه این مطلب قصد داریم به چگونگی مدیریت مصرف اینترنت آزاد در اینترنت موبایل بپردازیم. اگر شما هم در این زمینه دچار مشکل شده‌اید، در ادامه با ما همراه باشید.

مصرف اینترنت آزاد به چه معناست؟

مصرف اینترنت آزاد در واقع زمان‌هایی است که کاربر بدون تمدید و یا تهیه بسته اینترنتی، اقدام به استفاده از آن می‌کند. به عبارتی، مصرف اینترنت در مواقعی که بصورت آزاد از آن استفاده شود باعث می‌شود، تا کاربر در حالت مصرف آزاد اینترنت قرار بگیرد. این حالت شامل موارد متعددی می‌شود که یکی از آنها افزایش تعرفه مصرف اینترنت است.

 به واسطه همین موضوع، کاربرانی که از خطوط اعتباری استفاده می‌کنند به شکل سریع اعتبارشان تمام می‌شود و کاربران که خطوط دائمی دارند نیز سقف مصرف مجازشان را به سرعت لمس خواهند کرد.

با این وجود، جالب است بدانید در اردیبهشت ماه 1394، اپراتور ایرانسل برای اولین بار در ایران طرح «کنترل مصرف دیتا» را راه‌اندازی کرد. این طرح با هدف مدیریت هزینه‌ها ساخته شده و کمک بسیار زیادی را تاکنون به کاربران کرده است. اینکار به صورت قطع خودکار اینترنت، بلافاصله بعد از پایان مدت اعتبار و یا حجم بسته اینترنتی صورت می‌گیرد و باعث مدیریت هزینه‌های سیم‌کارت نیز می‌شود.

البته که در صورت فعالسازی این طرح می‌توانید به صورت مادالمعمر از آن بهره ببرید؛ اما کاربرانی که به هردلیلی قصد استفاده از اینترنت در حالت آزاد داشته باشند نیز می‌توانند این طرح را غیرفعال کرده و از مصرف آزاد اینترنت استفاده کنند.

نحوه غیرفعالسازی مصرف آزاد اینترنت

همانطور که گفته شد، غیرفعالسازی مصرف آزاد اینترنت و استفاده از طرح «کنترل مصرف دیتا» می‌تواند تا حد زیادی در مدیریت مصرف اعتبار سیم‌کارت شما کمک کند. به واسطه همین موضوع روش‌های مختلفی برای فعالسازی طرح مدیریت مصرف دیتا وجود دارد که در این بخش به آن می‌پردازیم.

  • شماره‌گیری کد دستوری: اگر از مشترکان سیم‌کارت اعتباری یا دائمی ایرانسل هستید، می‌توانید با شماره‌گیری کد دستوری *555*3*2*3# و سپس ارسال عدد 1، مصرف آزاد اینترنت را غیرفعال کرده و در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید.
  • استفاده از سوپر اپلیکیشن ایرانسل من: دیگر روش غیرفعالسازی مصرف آزاد اینترنت در اپراتور ایرانسل، استفاده از سوپر اپلیکیشن کاربردی ایرانسل من است. طریقه انجام غرفعالسازی در این اپلیکیشن به شرح زیر است:

منوی اصلی سوپر اپلیکیشن ایرانسل من > گزینه سایر > بخش پرونده > گزینه «طرح کنترل مصرف آزاد»

مزایای غیرفعالسازی مصرف آزاد اینترنت

غیرفعالسازی مصرف آزاد اینترنت مزایای مختلفی را به همراه دارد.

  • کنترل مصرف دیتا: کنترل مصرف دیتا از مزایای اصلی غیرفعالسازی مصرف آزاد اینترنت است. به عبارت دیگر زمانی که مصرف اینترنت شما در هنگام تمام شدن حجم آن غیرفعال شود، می‌توانید خیلی سریع از آن اطلاع پیدا کنید.همچنین این مورد به شما کمک می‌کند تا برآیند دقیقی از میزان حجم مصرفی خود نیز داشته باشید.
  • صرفه‌جویی در هزینه: غیرفعالسازی مصرف آزاد اینترنت علاوه بر اینکه به کنترل مصرف دیتا کمک می‌کند؛ به صرفه جویی در هزینه نیز کمک شایانی خواهد کرد. تعرفه اینترنت مصرفی در حالت آزاد معمولا 3 برابر بیشتر از مصرف اینترنت در قالب بسته، هزینه در بر دارد. از این رو بسیار مهم است که در شرایط غیر ضروری از بسته‌های اینترنتی استفاده کرد و هزینه‌های اینترنت را تا حد زیادی کاهش داد.
  • استفاده از بسته‌های اینترنتی متنوع: زمانی که از اینترنت آزاد در مصارف خود استفاده نکنید و آن را غیرفعال کرده باشید، برای اتصال به اینترنت می‌بایست بسته‌های اینترنتی خریداری کنید. به واسطه همین موضوع، اپراتور ایرانسل بسته‌های اینترنت پرسرعت و متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که با تهیه آنها می‌توانید نیاز خود را برطرف کنید.

چگونه مصرف آزاد اینترنت را کنترل کنیم؟

راهکارهای زیادی در رابطه با موضوع کنترل مصرف آزاد اینترنت وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آنها غیرفعالسازی مصرف آزاد اینترنت است. در واقع با این طرح شما می‌توانید تا حد زیادی هزینه مصرف ارتباطی خود را کاهش دهید و از بسته های جذاب و متنوع ایرانسل استفاده کنید.

با این حال، برخی از راهکارهای دیگر برای کنترل مصرف آزاد اینترنت به شرح زیر است:

  • تمدید بسته اینترنت: با تمدید و یا خرید بسته‌های اینترنت ایرانسل می‌توانید تا حد زیادی به کنترل مصرف آزاد اینترنت کمک کنید. منظور از تمدید بسته‌ اینترنت در واقع همان پیش‌خرید بسته است و با اینکار مطمئن می‌شوید در هنگام پایان حجم و یا زمان، بسته اینترنت بعدی برایتان فعال می‌شود.
  • کنترل مصرف از طریق سوپر اپلیکیشن ایرانسل من: با سوپر اپلیکیشن ایرانسل من می‌توان از مصارف مختلف و حتی مدت زمان و حجم استفاده از اینترنت باخبر شد. به همین خاطر زمانی که از این اپلیکیشن کاربردی استفاده می‌کنید، می‌توانید همواره به مصرف آزاد اینترنت غلبه کنید.
  • از بسته‌های اینترنت اختصاصی استفاده کنید: بسته‌های اینترنت اختصاصی از نایاب‌‌ترین بسته‌ها به شمار می‌روند که استفاده از آنها می‌تواند برای کنترل مصرف اینترنت مفید باشد. در واقع با ورود به بخش بسته اینترنت اختصاصی، می‌توانید بسته اینترنت موردنظرتان را باتوجه به الگوی مصرف خودتان پیدا کنید و از آن لذت ببرید.

نظر شما درباره مصرف آزاد اینترنت چیست؟ دیدگاهتان را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها

 
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

۱۴۰۰/۰۲/۰۲

راهنمای قدم به قدم اینترنت TD-LTE ایرانسل

اگر از اینترنت TD-LTE ایرانسل استفاده می‌کنید یا به تازگی قصد خرید آن را دارید، این مطلب را از دست ندهید. در این مطلب کار با مودم‌های TD-LTE را یاد می‌گیرید و به وسیله اپلیکیشن «ایرانسل من» با فوت و فن‌ها، مدیریت حساب و خریدن بسته‌های معمولی و تخفیفی اینترنت ثابت آشنا می‌شوید. روش فعال […]

بازدید: 155950

۱۴۰۰/۱۰/۰۹

6 راهکار ساده برای زیاد کردن سرعت اینترنت 4g و tdlte

همه‌ی ما اوقاتی را تجربه کرده‌ایم که سرعت اینترنت کم شده و نمی‌دانستیم باید چه کاری برای افزایش سرعت اینترنت انجام دهیم. در واقع  سرعت کم اینترنت یعنی آهسته پیش رفتن کارهایی که به آن وابسته هستند و هدر رفتن بخش زیادی از زمان! اما در بسیاری از مواقع، می‌شود با راهکارهایی کاربردی سرعت اینترنت […]

بازدید: 66355

۱۳۹۹/۱۱/۲۱

چگونه هزینه اینترنت را کاهش دهیم؟ 8 راه حل کاربردی برای کم کردن مصرف اینترنت

با افزایش سرعت اینترنت و شروع پیشرفت نسل پنجم (5G)، حجم بیشتری از اینترنت شما صرف شبکه‌های اجتماعی، کار و آموزش آنلاین می‌شود. در نتیجه کم کردن هزینه‌های اینترنت و مدیریت مصرف آن هم بسیار ضروری تر از قبل است. شما تنها با تغییراتی کوچک در تنظیمات گوشی یا اپلیکیشن، می­توانید در مصرف اینترنت گوشی […]

بازدید: 41851