اگر از دسته علاقه‌مندان به انیمیشن هستید حتما می‌دانید که در طی سالیان اخیر انیمیشن‌های ایرانی پیشرفت بسیار زیادی کرده‌اند و توانسته‌اند در بسیاری از نقاط جهان جوایز مختلفی را کسب کنند.

با این حال، در ادامه این مطلب به 10 انیمیشن برتر ایرانی می‌پردازیم. اگر شماهم می‌خواهید این دسته از اپلیکیشن‌ها را بشناسید در ادامه با ما همراه باشید.

نکته: با استفاده از «لنز ایرانسل» می‌توانید به تماشای انیمیشن های برتر ایرانی بنشینید و از مزایای تلویزیون اینترنتی ایرانسل بهره‌مند شوید.

10 انیمیشن برتر ایرانی کدام هستند؟

در ادامه 10 مورد از انیمیشن های برتر ایرانی را معرفی می‌کنیم:

1.     شاهزاده روم؛ پرمخاطب‌ترین انیمیشن سینمای ایران

«شاهزاده روم» یکی از انیمیشن های برتر ایرانی به شمار می‌رود. این انیمیشن در سال 1393 به کارگردانی هادی محمدیان اکران شد. انیمیشن شاهزاده روم یکی از انیمیشن های ژانر اسلامی است که به مدت 15 ماه توسط هنرپویا ساخته و پرداخته شد.

جالب است بدانید این انیمیشن با استقبال 1.5 میلیونی همراه شد و توانست با بودجه 2 میلیارد تومانی و فروش 5 میلیارد تومانی به عنوان سومین فیلم پرفروش سال 1394 شناخته شود.

در این انیمیشن می‌توانیم با دختری مسیحی به نام ملیکا آشنا شویم که سرنوشت او باعث می‌شود تا به بلاد اسلام برود و همسر امام یازدهم شیعیان شود.

2.     بنیامین؛ ماجراجویی در کنار هیجان

بنیامین یکی دیگر از برترین انیمیشن های ایرانی است. این انیمیشن داستان پسری را در دوران مصر باستان بازگو می‌کند که درحال تلاش برای نجات جان مادرش از دست سربازان فرعون است و در این هنگام سفری پر خطر را پشت‌سر می‌گذارد.

انیمیشن بنامین در سال 1397 ساخته و در سال 1398 به کارگردانی محسن عنایتی به اکران رسید. جالب است بدانید در همان زمان اکران نیز با استقبال بسیار زیادی روبه‌رو شد و توانست با فروش 5.2 میلیارد تومانی به عنوان یکی از پرفروش‌ترین انیمیشن های تاریخ سینما دست پیدا کند.

این انیمیشن همچنین برنده بهترین انیمیشن سینمایی کشور در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان نیز شده است که می‌تواند نشان‌دهنده ارزش «بنیامین» باشد.

3.     فیلشاه؛ داستان اصحاب فیل

احتمالا تاکنون داستان اصحاب فیل به گوشتان خورده است. این داستان از یکی از سوره‌های قرآن بنام فیل منشا گرفته و داستان لشگری است که از یمن به مکه برای تخریب کعبه درحال حرکت‌اند و در طلوع یکی از روزها فیل ابرهه (فرمانده لشگر) بی حرکت می‌ماند.

انیمیشن فیلشاه نیز بر اساس همین داستان ساخته شده و پر از خلاقیت‌ها و صحنه‌هایی است که آن را به یکی از برترین انیمیشن های ایرانی تبدیل کرده است.

4.     تهران 1500؛ نوآورانه در قالب طنز

اگر از دسته افرادی هستید که به انیمیشن های طنز علاقه دارید، انیمیشن تهران 1500 مناسب شماست.

داستان انیمیشن تهران 1500 همانطور که از نامش پیداست در سال 1500 به تصویر می‌پیوندد و نشان‌دهنده زندگی ربات ها در کنار انسانها است.

جالب است بدانید افرادی محبوبی همچون مهران مدیری در صداپیشگی شخصیت های این انیمیشن دست داشته‌اند!

5.     انیمیشن فهرست مقدس؛ برای علاقه‌مندان به فانتزی

انیمیشن فهرست مقدس که به عنوان یکی از پرافتخارترین انیمیشن ایرانی نیز شناخته می‌شود، یکی از انیمیشن های سبک فانتزی است.

داستان این انیمیشن متصور داستانی تاریخی است که در نجران یمن اتفاق می‌افتد. در واقع تاریخ این داستان نیز به 100 سال قبل از اسلام برمی‌گردد و براساس سفر قهرمان فیلم یعنی «هاران» شکل گرفته است.

6.     انیمیشن پسر دلفینی؛ جذاب و تماشایی

انیمیشن پسر دلفینی یکی از انیمیشن‌های جدید ایرانی، که در سال 1400 به اکران عمومی درآمده است. این انیمیشن بسیار مورد استقبال افراد قرار گرفته و با فروش 17 میلیارد تومانی به عنوان پرفروش‌ترین انیمیشن ایرانی نیز شناخته می‌شود.

پسر دلفینی داستان پسری را به تصویر می‌کشد که هواپیمای حامل او و خانواده‌اش به دریا سقوط می‌کند و دلفین‌ها از پسر بچه مراقبت می‌کنند تا او بدنبال مادرش بگردد.

7.     لوپتو؛ شادی ساختنی است…

انیمیشن لوپتو نیز یکی از انیمیشن های تازه ساخت و برتر ایرانی محسوب می‌شود. این انیمیشن داستان اسب بازی هایی است که بدست بیماران یک تیمارستان ساخته می‌شوند و برای آنها دردسر ایجاد می‌کنند.

لوپتو یکی از انیمیشن هایی است که می‌تواند حال هر کودک، نوجوان و یا حتی بزرگسالی را دگرگون کند. جالب است بدانید این انیمیشن نیز در سال 1401 و در بحبوحه ویروس کرونا اکران شد و توانست نظر بسیاری از افراد را جلب کند.

8.     آخرین داستان؛ شناخته شده در جهان

انیمیشن آخرین داستان یکی از انیمیشن‌های بسیار پرافتخار ایرانی است که طی 9 سال به نویسندگی و کارگردانی اشکان رهگذر ساخته شد. آخرین داستان افتخارهای زیادی را در عرصه ایران و جهان بدست آورد که از مهم‌ترین آن می‌توانیم به راه‌یابی این انیمیشن به 32 اثر رقابت‌کننده در آکامی اسکار اشاره کنیم.

با این حال، جالب است بدانید که انیمیشن آخرین داستان از داستان‌های شاهنامه الهام گرفته و برداشتی آزاد از داستان «ضحاک» در شاهنامه دارد. موسیقی متن این انیمیشن نیز دارای فضای بسیار زیبایی است که به اهمیت آخرین داستان اضافه کرده است.

9.     گولز؛ داستان شنگول و منگول

یکی دیگر از انیمیشن‌های برتر ایرانی، انیمیشن گولز است. این انیمیشن در واقع همان داستان شنگول و منگول را روایت می‌کند که با محوریت آموزه های اخلاقی همراه است.

این انیمیشن در دو دوبله فارسی و انگلیسی عرضه شده که در نسخه انگلیسی دوبله این انیمیشن از صداپیشگان هالیوودی آمریکایی و کانادایی استفاده شده است.

همچنین جالب است بدانید انیمیشن گولز برای اولین بار در جشنواره فیلم برلین اکران شد و در آن زمان بسیار موردپسند افراد قرار گرفت.

10.     مبارک؛ داستان اسطوره‌های شاهنامه

مبارک یکی دیگر از انیمیشن های برتر ایرانی است که در زمان عرضه سروصدای زیادی به پا کرد. این انیمشین با استفاده از تکنیک جان بخشی از اسطوره‌های شاهنامه همچون کاوه آهنگر، رستم و غیره استفاده کرده و در تلاش است تا یاد آنها را زنده نگه دارد.

در این انیمشین هنرمندان زیادی نیز ایفای نقش کرده‌اند و صرفا یک فضای کاملا انیمیشنی را متصور نخواهید بود. همچنین داستان این انیمیشن نیز از پیرمردی شروع می‌شود که عروسک‌گردان است و با عروسک‌ اسطوره‌های شاهنامه به قصه‌گویی مشغول است. از نظر شما انیمشین بهترین انیمیشن ایرانی است؟ نظرتان را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها

 
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

۱۴۰۰/۰۳/۲۶

بهترین بازی‌های موبایلی سال ۲۰۲۰

بازی‌های ویدئویی، از بزرگ‌ترین سرگرمی‌ها در جهان هستند و همانطور که در مطلب صنعت گیمینگ از آن صحبت کردیم، گیمینگ یک صنعت بسیار جدی و درآمدزا در دنیاست. در اوایل سال ۲۰۲۰، وب‌سایت Newzoo در بخشی از پیش‌بینی‌هایی که برای صنعت گیم داشت، اعلام کرد مجموعا بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار برای بازی خرج می‌شود […]

بازدید: 8667

۱۳۹۹/۱۱/۲۰

چگونه با تلویزیون‌های اینترنتی، یک روز سرگرم‌کننده داشته باشیم؟

در شرایط فعلی و با توجه به محدودیت‌ها که رفتن به سینما و کنسرت ممکن نیست، شما به کمک پلتفرم‌های VOD می‌توانید فیلم‌های جدید سینما و کنسرت‌های خوانندگان را زنده و آنلاین، تماشا کنید. کارهایی که شاید تا یکسال قبل حتی به آن فکر هم نمی‌کردید، اما این اتفاق به لطف حضور پلتفرم‌های VOD افتاده […]

بازدید: 7364

۱۴۰۰/۰۳/۲۴

بهترین انیمیشن‌های 2020 و 2021 که باید آن ها را تماشا کنید!

گسترش تلویزیون‌های اینترنتی و داستان‌ سرایی های دیدنی انیمیشن ها، باعث شده است که نه فقط بچه‌ها، بلکه افراد با هر سن و سالی، هر سال منتظر انیمیشن های فوق العاده­ی غول هایی مثل دیزنی و پیکسار و .. باشند. در این مطلب بهترین انیمیشن‌های سال 2020 و انیمیشن‌هایی که در سال ۲۰۲۱ آن‌ها را […]

بازدید: 6393