نقش مهم اینترنت در زندگی، سبب تلاش مستمر شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنت برای افزایش سرعت و کیفیت آن شده است.

اینترنت 5G، نسل جدید فناوری شبکه‌های تلفن همراه است که در سال 2020 عرضه شد و به‌دلیل سرعت و کیفیت بالا، طرفداران زیادی در سراسر جهان پیدا کرد. برای اتصال و بهره‌مندی از این شبکه، باید گوشی، تبلت و یا سیستم کاربر از این نسل اینترنت پشتیبانی کند و یا از مودم‌های مخصوص 5G  استفاده کند.

آشنایی با اینترنت 5G و ویژگی‌های آن

به اینترنت نسل 5 شبکه‌های بی‌سیم سلولار تلفن‌های همراه، اصطلاحا اینترنت 5G گفته می‌شود که فناوری جدیدی بوده و از سرعت و کیفیت بالایی برخوردار است. این شبکه قابلیت اتصال و استفاده به وسیله انواع تجهیزات نسل پنجم مانند مودم 5G ایرانسل و یا انواع گوشی و تبلت که از آن پشتیبانی می‌کنند، را دارد.

اینترنت 5G کاربردهای زیادی دارد، از جمله استفاده شخصی، تجاری، اداری، فروشگاهی، خانگی، صنعتی، دانشگاهی، علمی، تحقیقاتی و خدمات مالی اشاره کرد. انجام امور اینترنتی با این شبکه، سرعت و کیفیتی بالا خواهد داشت.

کاربران تحت پوشش شبکه 5G امکان دریافت و استفاده از خدمات تحت وب را با سرعتی تا ۸ گیگابیت بر ثانیه دارند. تکنولوژی اینترنت نسل پنجم درحال پیشرفت و گسترش است تا پهنای باند آن همه مشترکان را پشتیبانی ‌کند.

گوشی‌های 5G: همانطور که گفته شد برای استفاده از اینترنت پرسرعت نسل پنجم، تلفن همراه کاربر باید این فناوری را پشتیبانی کند. پس برای استفاده از اینترنت 5G با گوشی یا تبلت، حتما بررسی کنید دستگاه شما از این فناوری پشتیبانی می‌کند یا خیر.

معرفی مودم 5G

معرفی مودم 5G ایرانسل

مودم‌های 5G ایرانسل  از سیم‌کارت ایرانسل استفاده می‌کنند و دارای شیاری برای قراردادن آن هستند. این نوع مودم بعد از راه‌اندازی و تشخیص و شناسایی شبکه 5G، امکان اتصال به دکل‌های تحت پوشش آن را فراهم می‌کند.

با مودم 5G ایرانسل امکان دریافت و اشتراک این نسل اینترنت روی دستگاه‌های مختلف مانند تلفن‌های همراه، لپ‌تاپ، تبلت و کامپیوتر وجود دارد.

مزایای استفاده از مودم 5G ایرانسل

مودم ‌5G ایرانسل از جمله تجهیزات کاربردی و مهم برای استفاده از اینترنت نسل پنجم است که مزایای زیادی دارد و بهره‌مندی که از سرعت و کیفیت بالا را به ارمغان می‌آورد. در ادامه به مهم‌ترین مزایای آن می‌پردازیم.

افزایش طول عمر باتری گوشی

استفاده از مودم 5G به جای هات‌اسپات گوشی برای اشتراک‌گذاری اینترنت، مصرف باتری گوشی شما را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد. زیرا مودم‌های 5G برای ارسال و دریافت سیگنال 5G بهینه‌سازی شده‌اند و در مقایسه با گوشی‌های هوشمند، انرژی کمتری مصرف می‌کنند.

سرعت و کیفیت بالای اینترنت

مزیت دیگر مودم‌های 5G ایرانسل، عملکرد مناسب و سرعت بالای آن‌ها به نسبت سایر روش‌های اتصال و اشتراک‌گذاری اینترنت است. همچنین، تکنولوژی پیشرفته این مودم‌ها آنتن‌دهی مطلوب و بدون مشکل را ممکن می‌کند.

دسترسی همیشگی به اینترنت 5G

با انتخاب مودم‌های ایرانسل برای بهره‌مندی از اینترنت 5G، می‌توان اتصال همیشگی و ثابت را حفظ کرد. البته توجه داشته باشید که جهت بهره‌مندی از اینترنت نسل پنجم، حتما در منطقه پوشش دهی باشید.

برای مشاهده نقاط پوشش‌دهی 5G به اینجا مراجعه کنید.

اشتراک اینترنت با دستگاه‌های بیشتر

مودم‌های ایرانسل امکان اشتراک اینترنت نسل پنجم را با انواع دستگاه‌های مختلف و به‌صورت همزمان فراهم کرده‌اند. بنابراین، استفاده از این تکنولوژی بهترین گزینه برای مکان‌های عمومی و شلوغ است.

امکانات متنوع و کاربردی مودم 5G ایرانسل

  • تعداد کاربران همزمان: 64 نفر
  • حداکثر سرعت دانلود: 4٫67 گیگابیت بر ثانیه
  • حداکثر سرعت آپلود: 2٫5 گیگابیت بر ثانیه
  • ارسال رایگان مودم

راهنمای نصب آسان و پشتیبانی در دسترس

مودم ایرانسل

نصب آسان مودم ایرانسل

کاربران می‌توانند مودم 5G ایرانسل را بدون دانش فنی خاصی نصب کنند و مجبور به پرداخت هزینه‌های مضاعف بابت راه‌اندازی آن نیستند. در بسته مودم، راهنمای نصب به زبان فارسی و انگلیسی وجود دارد. البته کارشناس‌های ایرانسل هم تمام وقت به صورت تلفنی می‌توانند شما را راهنمایی کنند.

مودم TF-5G G1  ایرانسل

مودم ایرانسل TFI60-G1 5G از سری مودم‌های TFI60 است. مزیت اصلی این دستگاه همه‌کاره بودن آن است؛ یعنی با این دستگاه شما امکان بهره‌مندی از سرعت 3G، 4G، LTE و 5G را دارید . مودم TFI60-G1 5G فعلا فقط با سیم‌کارت‌های ایرانسل کار می‌کند. داخل پک دستگاه، یک سیم کارت 5G اعتباری با حجم اینترنت انتخابی شما وجود دارد.

جمع‌بندی

اینترنت 5G در دسته شبکه نسل 5 سلولار برای شبکه‌های تلفن همراه قرار می‌گیرد که کیفیت و سرعت بالایی دارد و به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده است. برای اتصال و بهره‌مندی از این شبکه باید از تجهيزاتی استفاده کرد که امکان پشتیبانی از آن را دارند.

مودم 5G ایرانسل، از جمله تجهیزات کاربردی است که با پشتیبانی از اینترنت نسل 5 ، امکان استفاده از آن را فراهم کرده است. این مودم‌ها از عملکردی عالی برخوردار هستند و امکان تجربه اینترنتی پرسرعت و بدون قطعی را فراهم کرده‌اند.

دیدگاه‌ها

 
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

۱۴۰۰/۰۹/۲۴

IOB یا اینترنت رفتارها چیست؟ چگونه به کسب و کارها کمک می‌کند؟

اگر از گجت‌های پوشیدنی، مثل ساعت هوشمند یا خدمات آنلاین، مثل تاکسی‌های آنلاین، استفاده کرده باشید حتما متوجه شده‌اید که این گجت‌ها یا خدمات بر اساس رفتارتان به شما پیغام می‌دهند. مثلا ساعت‌های هوشمند بعد از چند ساعت نشستن طولانی یادآوری می‌کنند که از جای خودتان بلند شوید یا اپلیکیشن‌های پخش آنلاین موسیقی، آهنگ‌هایی نزدیک […]

بازدید: 16343

۱۴۰۰/۰۷/۰۴

هوش مصنوعی چیست؟ کاربردهای جالب AI

احتمالا بارها برایتان پیش آمده است که وقتی در گوگل کلمه‌ای را تایپ می‌کنید، گوگل ادامه جمله یا سوال شما را حدس می‌زند یا زمانی که از اپلیکیشن‌های مسیریاب استفاده می­کنید، با در نظر گرفتن ترافیک و … راه جدیدی را برای رسیدن به مقصد به شما پیشنهاد می‌کنند. صدها مثال دیگر هم در این […]

بازدید: 16219

۱۳۹۹/۱۱/۲۰

5G چیست؟ مزایا و کاربردهای 5G

اینترنت5G  یا «نسل پنجم اینترنت»، جدیدترین نسل اینترنت پرسرعت نامیده شده است. البته قبل از توضیح موضوع اینترنت 5G، باید بگوییم چیزی به عنوان «نسل ۵ اینترنت» وجود ندارد و به کار بردن این عبارت، اشتباه است. آنچه درباره آن صحبت می‌کنیم، نسل ۵ تلفن همراه است که شاید بتوان آن را نسل ۵ارتباطات هم […]

بازدید: 13142