تولید محتوا با هوش مصنوعی (Al) در طی سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی در حوزه طراحی گرافیک داشته و در این زمینه، می‌تواند به روش‌های مختلف از آن استفاده کرد. این ابزارها کار طراحان را آسان کرده و حتی اگر طراح نباشید هم می‌توانید از این ابزار استفاده کنید. در اکثر مواقع فقط کافی است دستور متنی خود را برای هوش مصنوعی ارسال کنید تا در کمترین زمان هرآنچه می‌خواهید را روی طرح گرافیکی شما اجرا کند.

چرا تولید محتوا با هوش مصنوعی؟

هوش مصنوعی برای تولید محتوای گرافیکی ابزارهای مختلفی دارد. قطعا با بررسی کاربردهای هوش مصنوعی برای استفاده از آن، مشتاق‌تر خواهید شد.

ویرایش عکس هوش مصنوعی

خودکارسازی طراحی

از بهترین کاربردهای تولید محتوا با هوش مصنوعی، خودکارسازی طراحی است. ابزارهای هوش مصنوعی این قابلیت را دارند که حجم وسیعی از داده‌ها مانند تصاویر، رنگ و تایپوگرافی را تجزیه و تحلیل کنند تا گزینه طراحی براساس پارامترهای از قبل تعریف‌شده فعال شود.

کافی‌است دستوری که دارید را به‌صورت دقیق ارسال کنید تا ابزارهای مبتنی بر Al آن را به‌صورت خودکار تولید کنند. این کار باعث می‌شود طراحان با سرعت بیشتری به طراحی بپردازند و در هزینه و زمان صرفه‌جویی کنند.

ویرایش و بهبود تصاویر  

همه این را پذیرفته‌اند که ابزارهای تولید محتوا با هوش مصنوعی راه‌های ویرایش و بهبود تصاویر را متحول کرده‌اند. این ابزارها از الگوریتم‌های یادگیری ماشین برای شناسایی و تصحیح خودکار عیب‌ها، تنظیم نور و تعادل رنگ، حذف پس‌زمینه و… استفاده می‌کنند. با کمک این ابزارها علاوه‌بر افزایش سرعت ویرایش، می‌توانید خطای انسانی در زمان ویرایش را نیز کاهش دهید.

تشخیص فونت و فرمت

انتخاب فونت و فرمت مناسب برای خلق یک طراحی ایده‌آل، از مهم‌ترین قسمت‌های طراحی گرافیک است. ابزارهای هوش مصنوعی این قابلیت را دارند که فونت‌ها را از روی تصاویر و اسناد اسکن‌شده تجزیه و تحلیل کنند و آن‌ها را تشخیص دهند. با این کار حتی می‌توانید حروف ناشناخته را به‌راحتی تشخیص دهید.

ابزار هوش مصنوعی

تجسم داده‌ها

اگر تجسم داده‌ها درست انجام شود، داده‌ها و اطلاعات پیچیده بهتر منتقل خواهند شد. تولید محتوا با هوش مصنوعی اجازه می‌دهد داده‌های خام به نمودارها، جدول‌ها و اینفوگرافیک‌های بصری جذاب تبدیل شوند. طراحان می‌توانند با خودکارسازی فرآیند تجسم داده‌ها، به‌جای صرف زمان زیاد برای نمودار دستی، روی تفسیر و ارائه بینش تمرکز کنند.

همکاری خلاقانه

تولید محتوا با هوش مصنوعی با ارائه بازخورد و پیشنهادهای سازنده در زمان‌های مختلف، همکاری بین طراحان را راحت می‌کند. این ابزار می‌تواند عناصر طراحی، ترکیب‌بندی و زیبایی‌شناسی را تجزیه و تحلیل کند و انتقاد سازنده و گزینه‌های طراحی جایگزینی را ارائه دهد.

بهترین ابزار تولید محتوا با هوش مصنوعی

بعد ‌از بررسی مزایای تولید محتوا با هوش مصنوعی بیایید ابزار و مواردی که برای ساخت تصاویر با هوش مصنوعی کاربردی و لازم است را بررسی کنیم. می‌توان برخی از ابزارهای مهم را به قرار زیر معرفی کرد.

  • Midjourney
  • Khroma
  • Adobe senses
  • Fontjoy
  • Nero AL
  • Microsoft Designer
  • Galileo AL
  • Flair AL
  • Uizard
  • Adobe Firefly
  • Designs.ai
  • AutoDraw
  • Jasper.ai
  • Nvidia Canvas
  • Alpaca
بهترین ابزار هوش مصنوعی

معرفی بهترین ابزارهای هوش مصنوعی

اگر قصد دارید تولید محتوای گرافیکی را با هوش مصنوعی تجربه کنید، در میان ابزارهای فراوان هوش مصنوعی در این زمینه، ابزارهایی که در ادامه معرفی می‌کنیم از میان سایر گزینه‌ها بهتر و ایده‌آل‌تر هستند.

  • Canva بهترین هوش مصنوعی تولید محتوای تصویری: برای تولید محتوای تصاویر گرافیکی باکیفیت، می‌توانید روی ابزار هوش مصنوعی Canva حساب باز کرده و با آن فقط با چند دستور ساده یک تصویر باکیفیت خلق کنید؛ ویرایش نسبت ابعاد و افکت‌های متفاوت نیز در کنوا امکان‌پذیر است.

استفاده از این ابزار مصنوعی به‌صورت رایگان محدود است؛ اما برای استفاده طولانی‌مدت باید هزینه‌ای را بپردازید. البته رده قیمت این ابزار نسبت‌ به دیگر گزینه‌ها مناسب است و قابلیت‌های خوبی نیز دارد. برای نمونه، برای یک تصویر می‌توانید درخواست‌های متفاوتی را بیان کنید.

  • Descript بهترین هوش مصنوعی تولید محتوای تصویری و صوتی: اگر ویرایش صوتی و تصویری برای شما به یک چالش بزرگ تبدیل شده است، هوش مصنوعی Descript ارزش بررسی‌کردن را دارد. این ابزار برای پادکست‌ها یا هر کسی که برای فضای مجازی تولید محتوا می‌کند به‌شدت کاربردی است.

با این ابزار می‌توانید ویرایش‌های ویدیویی و صوتی خود را به‌راحتی ادغام کنید. بعضی از قابلیت‌های این ابزار رایگان است و برخی پلن‌های دیگر آن نیز به‌صورت ماهانه نیاز به پرداخت هزینه دارد.

جمع‌بندی

البته که کاربرد این ابزار صرفا در این زمینه نیست و در بسیاری از حوزه‌های کاری “مثل: بهبود امنیت شبکه، برنامه نویسی و…” نیز کاربردهای بسیاری دارد؛ اما ابزارهای هوش مصنوعی یک دستیار خوب برای گرافیست‌ها هستند و به همین دلیل تولید محتوا با هوش مصنوعی در این دوران بسیار محبوب شده است. دقت کنید که این ابزار تهدیدی برای گرافیست‌ها نیست و نمی‌تواند جای آن‌ها را بگیرد. فقط به‌عنوان یک دستیار در پروژه‌های گرافیکی شما، به شما کمک می‌کند.

دیدگاه‌ها

 
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

۱۴۰۰/۰۷/۰۴

هوش مصنوعی چیست؟ کاربردهای جالب AI

احتمالا بارها برایتان پیش آمده است که وقتی در گوگل کلمه‌ای را تایپ می‌کنید، گوگل ادامه جمله یا سوال شما را حدس می‌زند یا زمانی که از اپلیکیشن‌های مسیریاب استفاده می­کنید، با در نظر گرفتن ترافیک و … راه جدیدی را برای رسیدن به مقصد به شما پیشنهاد می‌کنند. صدها مثال دیگر هم در این […]

بازدید: 18818

۱۴۰۰/۰۹/۲۴

IOB یا اینترنت رفتارها چیست؟ چگونه به کسب و کارها کمک می‌کند؟

اگر از گجت‌های پوشیدنی، مثل ساعت هوشمند یا خدمات آنلاین، مثل تاکسی‌های آنلاین، استفاده کرده باشید حتما متوجه شده‌اید که این گجت‌ها یا خدمات بر اساس رفتارتان به شما پیغام می‌دهند. مثلا ساعت‌های هوشمند بعد از چند ساعت نشستن طولانی یادآوری می‌کنند که از جای خودتان بلند شوید یا اپلیکیشن‌های پخش آنلاین موسیقی، آهنگ‌هایی نزدیک […]

بازدید: 16865

۱۳۹۹/۱۱/۲۰

5G چیست؟ مزایا و کاربردهای 5G

اینترنت5G  یا «نسل پنجم اینترنت»، جدیدترین نسل اینترنت پرسرعت نامیده شده است. البته قبل از توضیح موضوع اینترنت 5G، باید بگوییم چیزی به عنوان «نسل ۵ اینترنت» وجود ندارد و به کار بردن این عبارت، اشتباه است. آنچه درباره آن صحبت می‌کنیم، نسل ۵ تلفن همراه است که شاید بتوان آن را نسل ۵ارتباطات هم […]

بازدید: 14705