• عناوین مقاله

    با ۵ تاثیر مثبت اینترنت در زندگی اجتماعی آشنا شوید

    • ۱. بهبود ارتباطات
    • ۲. تنوع در سرگرمی
    • ۳. پیشرفت در تحقیق و آموزش
    • ۴. توسعه خدمات مالی
    • ۵. بهبود مراقبت‌های پزشکی

وقتی برای خرید چیزی، از نظرات دیگران در سایت‌ها استفاده می‌کنید یا در سرویس‌های پیام‌رسان، گروهی با دوستان و همکارانتان تشکیل می‌دهید، یعنی در حال استفاده‌ از کاربردهای اجتماعی اینترنت ‌هستید.

اینترنت در زندگی اجتماعی و فردی همه تغییرات زیادی ایجاد کرده است که شاید اساسی‌ترین آن، نوع روابط اجتماعی‌ باشد. شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک و اینستاگرام، پیام‌رسان‌ها و پلتفرم‌های برگزاری وبینار و ..، نشان دادند که اینترنت مرز و محدودیت جغرافیایی نمی‌شناسد.

شما در این مطلب با مزایای اینترنت و استفاده‌های درست از آن برای بهبود زندگی اجتماعی آشنا می‌شوید و بهتر درک می‌کنید که چرا استفاده از اینترنت، روی بهبود شرایط اجتماعی شما موثر است.

با ۵ تاثیر مثبت اینترنت در زندگی اجتماعی آشنا شوید

۱. بهبود ارتباطات

تلفن های هوشمند، شبکه‌های اجتماعی و گروه‌های آنلاین، کمک می‌کنند که ارتباطات خود را با خانواده، دوستان و همکارانتان، با روش‌هایی آسان و کم هزینه‌تر حفظ کنید.

استفاده از اینترنت با مزایایی مثل:

  • حفظ روابط دوستانه، در هر کجای دنیا
  • ایجاد دوستیهای جدید، با استفاده از شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، فیسبوک و توییتر.
  • کمک به تقویت روحیه اجتماعی، با ارتباط با دیگران و به اشتراک گذاشتن علاقمندی‌های خود با دیگران.

روابط اجتماعی را به خوبی بهبود داده‌اند.

۲. تنوع در سرگرمی

تلفن همراه، تلویزیون‌های هوشمند و نسل جدید کنسول‌های بازی، همگی ابزارهای سرگرم کننده ای هم هستند، اما نه بدون اینترنت!

  • تلویزیون‌های اینترنتی یا VODها: در تلویزیون های آنلاین، شما می‌توانید به جای تماشای همه برنامه‌ها، با خواندن نظرات دیگران و امتیازاتی که به فیلم‌ها و برنامه‌ها داده‌اند،بهترین انتخاب را داشته باشید.

مثلا در تلویزیون اینترنتی لنز می‌توانید در بخش حتما تماشا کنید ، فیلم هایی را ببینید که بیشتر بیننده‌ها از تماشای آن ها لذت برده اند.

نکته: برای دانلود بازی‌های اشتراکی می‌توانید از «بازیک» که یکی از تخصصی‌ترین فروشگاه‌های بازی‌های موبایل است، دانلود کنید.

۳. پیشرفت در تحقیق و آموزش

  • فعالیت‌های پژوهشی

یادگیری‌های اجتماعی در اینترنت، فرصتی است که همه افراد جامعه می‌توانند از آن استفاده کنند.

تیم‌های پژوهشی می‌توانند به‌وسیله اینترنت در پلتفرم‌های ارتباطی، مثل ترلو Trello )) یا دانا پلاس باهم ارتباط داشته باشند و یا با فضای امنی که خدمات ابری برای آن‌ها فراهم کرده است، اطلاعات مهم را ذخیره کنند و یا به اشتراک بگذارند.

  • آموزش آنلاین

اینترنت، منبع مهمی‌ برای افزایش دانش است. حالا سایت‌ها و اپلیکیشن‌های آموزشی، به مهم‌ترین ابزار برای یادگیری تبدیل شده‌اند و کرونا تاثیرات مثبت آموزش آنلاین را برای همه روشن‌تر کرده است.

شرکت در کلاس‌های گروهی آنلاین، هم آموزی‌ها واستفاده از پلتفرم‌های آموزش آنلاین مثل اپلیکیشن دانا فرصت خوبی را برای یادگیری همه فراهم کرده است.

چون وقتی سطح آموزش عمومی در جامعه بالا برود، تأثیر آن بر فرهنگ افراد جامعه مشخص می‌شود و همینطور، پیشرفت دانش و فرهنگ جامعه، روی رفاه و بهبود شرایط اجتماعی جامعه هم موثر است.

۴. توسعه خدمات مالی

وجود اینترنت روش درآمدی خیلی از کسب و کارها را تغییر داده است و خیلی از بیزینس‌ها به شما امکان خرید آنلاین را می‌دهند. مثلا آمازون در سطح جهانی و دیجی کالا در ایران، نمونه‌هایی از سایت‌های خرید آنلاین هستند که با پرداخت‌های آنلاین امن و کیف پول‌های دیجیتال می‌توانید از آن‌ها خرید کنید.

۵. بهبود مراقبت‌های پزشکی

یکی از اثرات کاربردی اینترنت در زمینه‌های پزشکی و درمانی بوده است. اینترنت اشیا در حوزه پزشکی، اپلیکیشن‌های پزشکی و اطلاعات پزشکی موجود در سایت‌ها که در دسترس همه قرار دارد، به بیماران و خانواده‌های آنها برای درمان بیماری یا راه‌های پیشگیری از بیماری‌ها کمک می‌کند.

نکته: مطالب پزشکی و درمانی موضوعات بسیار مهمی هستند، پس حتما از افراد، سایت‌ها و اپلیکیشن‌های معتبر دراین زمینه استفاده کنید.

با اینترنت، روش ارتباط با دنیای بیرون تغییر کرده و محدودیت مکان‌های فیزیکی برای روابط اجتماعی وجود ندارد.

اما استفاده از اینترنت هم باید به اندازه و درست باشد و اگر کودک یا نوجوانی در منزل دارید، می‌توانید باید با ایجاد اینترنت امن، علاوه بر مدیریت فعالیت‌های اینترنتی، فرصت رشد و یادگیری را هم در اختیار او قرار دهید.

اینترنت چه تاثیری بر زندگی اجتماعی شما گذاشته است؟ نظرات خود را در کامنت‌ها با ما مطرح کنید.

دیدگاه‌ها

 
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

۱۴۰۰/۰۶/۲۵

چگونه بهتر از موتور جستجوی گوگل استفاده کنیم؟ (۱۰ روش کاربردی)

با این که موتور جست‌وجوی گوگل از معروف‌ترین ابزارهای جست‌وجو در فضای اینترنت است و طبق آخرین آمار، با سهم ۹۲ درصدی از میان تمامی موتور‌های جست‌وجو، موتور اصلی جست‌وجو در فضای آنلاین است، اما هنوز خیلی از کاربران راه و روش درست جست‌وجو کردن را نمی‌دانند. شاید با خودتان فکر کنید که جستجو کردن […]

بازدید: 20714

۱۴۰۰/۰۶/۱۳

چطور در هر شرایطی بهترین تصمیم گیری را داشته باشیم؟ ۳ تکنیک کاربردی

ما تمام روز در حال تصمیم‌گیری هستیم. بعضی از این تصمیم‌‌گیری‌ها به اندازه‌ای راحت هستند که فکر و انرژی زیادی از ما نمی‌گیرند و ما اصلا متوجه این که در حال تصمیم‌گیری هستیم نمی‌شویم مثل انتخاب یک غذا؛ اما گاهی اوقات که شرایط پیچیده‌تر می‌شود، در تصمیم گیری دچار چالش و عدم اطمینان می‌شویم مثل […]

بازدید: 7610

۱۴۰۰/۰۴/۲۷

۱۲ تا از بهترین راهکارهای مدیریت زمان، برای کسانی که «فکر می کنند» وقت کافی ندارند!

ما در طول روز 24ساعت زمان داریم و این وقت برای همه ما یکسان است! اما بعضی‌ها همیشه وقت کم می‌آورند و در عوض افرادی را هم می‌بینیم که به خوبی به برنامه‌های خود می‌رسند! در اصل تفاوت اینجاست که بعضی از افراد بهتر می‌دانند چطور زمان را  (دقیق­تر بگوییم، چطور خودشان و کارهایشان را) […]

بازدید: 7599