• عناوین مقاله

    10 تا از بهترین بازی های موبایلی 2020

    • «Among Us»: بهترین بازی برای تمام گوشی‌ها
    • «Castlevania: Symphony Of The Night»: نوستالژی اینجاست
    • «Mario Kart Tour»: یک بازی برای نینتندو بازها
    • «Tom and Jerry: Chase»: تام و جری معروف
    • «Call of Duty: Mobile»: بهترین بازی شوتر موبایلی
    • Fortnite بهترین بازی Battle Royal موبایلی
    • «Plato»: بهترین مجموعه بازی موبایلی
    • eFootball PES، FIFA Mobile : بهترین بازی‌های فوتبال
    • ROOM ESCAPE GAMES بهترین بازی‌ معمایی
    • «Asphalt ۹»: بهترین بازی ریسینگ

بازی‌های ویدئویی، از بزرگ‌ترین سرگرمی‌ها در جهان هستند و همانطور که در مطلب صنعت گیمینگ از آن صحبت کردیم، گیمینگ یک صنعت بسیار جدی و درآمدزا در دنیاست.

در اوایل سال ۲۰۲۰، وب‌سایت Newzoo در بخشی از پیش‌بینی‌هایی که برای صنعت گیم داشت، اعلام کرد مجموعا بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار برای بازی خرج می‌شود که نزدیک به نیمی از آن مربوط به بازی‌های موبایلی است. این نشان می‌دهد تعداد زیادی از گیمرها روی موبایل بازی می‌کنند و بازی‌های موبایلی توانسته‌اند کاربران زیادی را به خود جلب کنند.

اگر شما هم بازی‌های موبایلی را سرگرمی جالبی می‌دانید، در این مطلب می‌توانید با 10 تا از بهترین‌ بازی‌های سال ۲۰۲۰ آشنا شوید.

10 تا از بهترین بازی های موبایلی 2020

1- «Among Us»: بهترین بازی برای تمام گوشی‌ها

 بازی«Among Us» در سال ۲۰۱۸ منتشر شد، اما سال ۲۰۲۰ قطعا سال درخشش این بازی برای افراد قرنطینه شده در خانه بود. «Among Us» چه روی PC و چه روی موبایل، طرفداران زیادی دارد و فهمیدنِ روند آن هم بسیار ساده است و برای آن دسته از کسانی که با بازی‌هایی مانند گرگینه و مافیا آشنا هستند، جذابیت زیادی دارد.

اگرچه محدودیت‌های کرونایی، دیدن دوستان و آشنایان را سخت‌تر کرده است اما «Among Us» می­تواند از راه دور دوستان و آشنایان زیادی را دور هم جمع ‌کند و لحظات خوشی را برای آن‌ها در یک مهمانی-بازی به وجود آورد.

لینک‌های دانلود Among Us:

2- «Castlevania: Symphony Of The Night»: نوستالژی اینجاست

Castlevania: Symphony of the Night یک بازی جذاب برای علاقه مندان به بازی های کلاسیک و نوستالژیک است. این بازی به نوعی زنده کننده خاطره بازی «Symphony Of The Night» است که سال ۱۹۹۷ برای کنسول پلی‌استیشن 1 منتشر شد. تجربه این بازی پس از ۲۰ سال روی موبایل برای خیلی از کاربران لذتبخش بود.

در این بازی شما پا به دنیایی افسانه‌ای می‌گذارید و باید در نقش قهرمان این بازی به نام « Alucard » و در قصر کسلوانیا که صاحب آن یک دراکولاست، با صدها دشمن اهریمنی بجنگید. شما در بازی Castlevania: Symphony of the Night با چالش‌های زیادی رو به رو می شوید و با از بین بردن دشمنانتان، می‌توانید به مراحل بعدی وارد شوید.

یکی از عوامل اصلی محبوبیت این بازی نوستالژی این است که دسته‌ی بازی (Controller)، به خوبی روی نمایشگر موبایل سوار شده است. بازی Symphony Of The Night خود را به عنوان بازی سازگار با انواع دسته‌ها معرفی می‌کند و حتی کاربران را تشویق می‌کند برای تجربه بهتر و کامل‌تر از مدل‌های مختلف دسته بازی استفاده کنند.

لینک‌های دانلود Castlevania: Symphony Of The Night:

۳- «Mario Kart Tour»: یک بازی برای نینتندو بازها

اگرچه نینتندو در انتشار بازی‌های موبایلی چندین قدم اشتباه برداشته اما بازی «Mario Kart Tour» بازی هیجان انگیزی است و حالا امکان بازی آنلاین و چند نفره هم به آن اضافه شده است. این بازی برای کسانی که به بازی‌های سرگرم کننده علاقه دارند اما اهل بازی روی کنسول‌ها نیستند، خیلی مناسب است.

در بازی «Mario Kart Tour» خودروهای کارتینگ مختلفی وجود دارد که هر کدام قابلیت شخصی‌سازی دارند. انجام مسابقات آنلاین با ماشین‌های کارتینگ شخصی‌سازی شده و قانون‌های متنوع، یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های این بازی است.

لینک‌های دانلود Mario Kart Tour:

۴- «Tom and Jerry: Chase»: تام و جری معروف

چه چیزی برای گیمر‌ها بهتر از تجربه کردن یکی از شخصیت‌های کارتون محبوب و دوست‌داشتنی تام و جری داخل یک بازی موبایلی است؟ «Tom and Jerry: Chase» یک بازی آنلاین چندنفره است که در آن می‌توانید به عنوان تام(گربه) یا جری(موش) با دوستان خود، یک به ۴ بازی کنید. یعنی 1 گربه و ۴ موش در بازی حضور دارند که نقش موش‌ها برداشتن پنیر و نقش گربه هم گرفتن موش‌ها است.

جذاب‌ترین قسمت بازی تام و جری، تجربه موش و گربه بازی‌هایی است که سال‌ها از تلویزیون تماشا کردیم و حالا می‌توانیم خودمان نقشی در اجرای آن داشته باشیم و این موضوع آنقدر جذاب است که می‌تواند شما را ساعت‌ها پای این بازی نگه دارد.

لینک‌های دانلود Tom and Jerry Chase:

۵- «Call of Duty: Mobile»: بهترین بازی شوتر موبایلی

با آن که بازی‌هایی مانند پابجی، فورتنایت، کال‌آف دیوتی و..قبل از سال ۲۰۲۰ منتشر شده‌اند اما به دلیل فصلی بودن آن‌ها، آپدیت‌های بزرگ و تفاوت‌های زیادی که هر فصل با فصل‌های قبلش دارد، می‌توانند در لیست معرفی بهترین بازی‌های هر سال قرار بگیرند.

«کال‌آف دیوتی موبایل» را همه می‌توانند بازی کنند؛ اما این بازی برای گیمر‌های حرفه‌ای و یا کسانی که سال‌ها مجموعه بازی‌های «Call of Duty» را روی PC و کنسول تجربه کرده‌اند، جذابیت ویژه‌ای دارد.

لینک‌های دانلود Call of Duty: Mobile:

6 – Fortnite بهترین بازی Battle Royal موبایلی

همانطور که در شماره 5 اشاره کردیم، بازی‌هایی که به‌صورت فصلی آپدیت منتشر می‌کنند و کل بازی یا بخش‌های زیادی از آن را تغییر می­دهند، می‌توانند در بهترین بازی‌های سال جدید هم قرار بگیرند. «فورتنایت» هم یکی از همان بازی‌هایی است که تیم سازنده آن بعد از انتشار اولین نسخه، همچنان درحال طراحی و ساخت فصل‌های متعدد، با استفاده از شخصیت‌های محبوب و شناخته شده دنیای بازی، فیلم، فوتبال، کمیک و.. هستند.

مثلا فصل ششم «فورتنایت»، به سراغ شخصیت‌های محبوبی مثل لاراکراف از بازی Tomb Raider و چند شخصیت دیگر مثل «نیمار» بازیکن محبوب تیم ملی برزیل رفته است.

نکته: «فورتنایت» را می‌توانید روی تمام پلتفرم‌های موجود بجز گوشی‌های آیفون، بازی کنید. چون از اواسط فصل پنجم، اپیک‌گیمز (ناشر بازی فورتنایت)، با کمپانی‌های اپل و گوگل برسر میزان پرداخت حق انتشار بازی روی گوگل‌پلی و اپ‌استور به مشکل خورد و در نهایت فایل دانلود بازی برای اندرویدی‌ها به‌صورت مستقیم روی سایت خود اپیک‌گیمز قرار گرفت؛ اما کاربران گوشی‌های اپل دیگر به این بازی دسترسی ندارند. هرچند این احتمال وجود دارد که با به نتیجه رسیدن مذاکرات بین این دو شرکت، این بازی به زودی روی اپ‌استور قرار بگیرد. ( آپدیت مارچ 2021)

لینک‌ دانلود Fortnite:

7 – «Plato»: بهترین مجموعه بازی موبایلی

بازی «Plato» برای هر دو پلتفرم اندروید و iOS وجود دارد؛ اما باتوجه بهIP اینترنت، کاربران ممکن است این بازی را با همین نام یا با ترجمه عربی‌اش یعنی افلاطون ببینند.

 «Plato» بیشتر از این که یک بازی باشد، یک برنامه شامل چند بازی مختلف و با امکان ساخت گروه و چت‌روم است. یکی از امکانات خوب این بازی قابلیت اضافه کردن دوستان و تشکیل گروه‌های خصوصی برای بازی‌های دورهمی‌ است.

«پلاتو»، بیشتر از ۴۰ بازی مختلف آنلاین در خود دارد که بیلیارد، گلف، کاپ پونگ، مافیا، دارت، بولینگ، تیروکمان و بسکتبال معروف‌ترین آن‌ها هستند.

لینک‌های دانلود Plato:

8 – eFootball PES، FIFA Mobile : بهترین بازی‌های فوتبال

با استقبال از بازی­های موبایلی، رفته رفته پای بازی‌های کامپیوتری محبوب هم روی گوشی‌های هوشمند باز شد و 2 بازی بسیار پرطرفدار PES و FIFA هم برای پلتفرم‌های موبایل عرضه شدند. این اتفاق برای کاربران ایرانی که امکان خرید قانونی آن‌ها را ندارند، بهترین فرصت است.

بازی‌های FIFA و PES همیشه طرفداران خود را داشته و صحبت از این که کدام بازی بهتر از دیگری است، به نظر درست نمی‌آید. به همین دلیل برای معرفی بهترین بازی فوتبالی روی موبایل هر دو این بازی‌ها را کنار هم قرار دادیم.

لینک‌های دانلود eFootball PES:

لینک‌های دانلود FIFA Mobile:

9 – ROOM ESCAPE GAMES بهترین بازی‌ معمایی

استودیوی بازی‌سازی Rusty Lake، مجموعه بازی‌های «Room Scape» را در ۱۸ نسخه مختلف منتشر کرده است که اولین سری از این بازی‌ها با نام«Samsara Room» در ۲۰۱۳ منتشر شده بود.

ROOM ESCAPE GAMES ، بهترین ابزار برای سرگرم کردن افرادی است که علاقه زیادی به فیلم‌های معمایی و کارآگاهی دارند. پیدا کردن سرنخ‌هایی که فقط توسط ریزبین‌ترین چشم‌ها و نکته‌سنج‌ترین آدم‌ها دیده می­شود، نبرد جذابی بین سازندگان بازی و ذهن آماده کاربران ایجاد کرده است. این مجموعه بازی معمایی نسخه‌های رایگان و پولی دارد، اما نسخه کالکشن Cube Scape رایگان است و می‌توانید آن را برای اندروید و iOS دانلود کنید.

لینک‌های دانلود Cube Escape Collection:

10 -«Asphalt 9»: بهترین بازی ریسینگ

بازی‌های ماشینی زیادی برای پلتفرم موبایل وجود دارد که می‌توانید از بازی کردن هرکدام لذت خاصی ببرید، اما چیزی که باعث می‌شود «آسفالت ۹» را به ‌عنوان بهترین بازی مسابقه‌ای ماشینی معرفی کنیم، گرافیک فوق‌العاده بازی و سازگاری آن با انواع گوشی‌های هوشمند با سخت‌افزار‌های مختلف است.

«آسفالت ۹» را می‌توانید هم به صورت آنلاین و هم آفلاین بازی کنید، البته در حالت آنلاین امکان مسابقه با دوستان و آشنایان را هم دارید و به این ترتیب می‌توانید هیجان و حساسیت مسابقه را بیشتر کنید.

این بازی بیشتر از ۵۰ مسیر مسابقه مختلف دارد که هر کدام در سطوح مختلف باز می‌شوند. همچنین ماشین‌های متنوع زیادی وجود دارد که می‌توانید با بردن مسابقات، آن‌ها را بخرید.

لینک‌های دانلود Asphalt 9:

حالا موبایل به عنوان همراه‌ترین و پرکاربردترین ابزار درزندگی روزمره، توجه متخصصان صنعت گیمینگ را هم به خوبی‌ خود جلب کرده است و توجه ویژه آن‌ها به این پلتفرم، باعث ساخت بازی‌های جذاب و شگفت انگیزی شده است. گرچه نقش پاندمی، قرنطینه و خانه‌نشینی مردم هم در محبوبیت بیشتر از قبل بازی‌های موبایلی بی‌تاثیر نبوده اما در هر حال، زندگی در دنیای بازی­ها، همیشه از سرگرم کننده ترین تفریح ها بوده است.

بازی مورد علاقه شما چیست؟ از بین بهترین بازی‌های 2020 کدامشان را بازی کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در کامنت‌ها مطرح کنید.

دیدگاه‌ها

 
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

۱۴۰۰/۰۳/۲۶

بهترین بازی‌های موبایلی سال ۲۰۲۰

بازی‌های ویدئویی، از بزرگ‌ترین سرگرمی‌ها در جهان هستند و همانطور که در مطلب صنعت گیمینگ از آن صحبت کردیم، گیمینگ یک صنعت بسیار جدی و درآمدزا در دنیاست. در اوایل سال ۲۰۲۰، وب‌سایت Newzoo در بخشی از پیش‌بینی‌هایی که برای صنعت گیم داشت، اعلام کرد مجموعا بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار برای بازی خرج می‌شود […]

بازدید: 8669

۱۳۹۹/۱۱/۲۰

چگونه با تلویزیون‌های اینترنتی، یک روز سرگرم‌کننده داشته باشیم؟

در شرایط فعلی و با توجه به محدودیت‌ها که رفتن به سینما و کنسرت ممکن نیست، شما به کمک پلتفرم‌های VOD می‌توانید فیلم‌های جدید سینما و کنسرت‌های خوانندگان را زنده و آنلاین، تماشا کنید. کارهایی که شاید تا یکسال قبل حتی به آن فکر هم نمی‌کردید، اما این اتفاق به لطف حضور پلتفرم‌های VOD افتاده […]

بازدید: 7367

۱۴۰۰/۰۳/۲۴

بهترین انیمیشن‌های 2020 و 2021 که باید آن ها را تماشا کنید!

گسترش تلویزیون‌های اینترنتی و داستان‌ سرایی های دیدنی انیمیشن ها، باعث شده است که نه فقط بچه‌ها، بلکه افراد با هر سن و سالی، هر سال منتظر انیمیشن های فوق العاده­ی غول هایی مثل دیزنی و پیکسار و .. باشند. در این مطلب بهترین انیمیشن‌های سال 2020 و انیمیشن‌هایی که در سال ۲۰۲۱ آن‌ها را […]

بازدید: 6395