• عناوین مقاله

    استریم بازی چیست؟

    برای یک استریمر حرفه‌ای شدن چه امکاناتی لازم دارید؟

    • سخت‌افزار قدرتمند
    • اینترنت پرسرعت
    • هدفون مناسب
    • ابزارهای مخصوص گیم

    3 توصیه برای استریمر شدن

    • سبک بازی خود را انتخاب کنید
    • نقاط قوت خود را بشناسید
    • در استریم ثبات داشته باشید

استریم بازی، در چند سال اخیر و با توسعه پلتفرم‌های استریم، به یکی از راهکارهای اصلی کسب درآمد گیمرها تبدیل شده ‌است. پلتفرم‌هایی مثل سایت Twitch و یوتیوب، فضایی برای علاقه‌مندان بازی‌های ویدئویی فراهم کرده‌اند که با آنها می‌توانند به صورت زنده و آنلاین بازی گیمرها را تماشا کنند.

قبلا در مورد اینکه چطور می­توانید به عنوان استریمر و گیمر، کسب درآمد کنید صحبت کردیم اما اگر می‌خواهید بدانید برای استریمر شدن دقیقا باید چه کارهایی انجام بدهید و به چه ابزارها و دستگاه‌هایی نیاز دارید خواندن این مطلب را از دست ندهید.

استریم بازی چیست؟

تماشای بازی‌های ویدئویی برای علاقه‌مندان این حوزه، مثل تماشای مسابقات ورزشی و بازی‌ تیم‌های مورد علاقه فوتبال، هیجان‌انگیز و لذت‌بخش است. برای گیمرها هم تعامل با طرفداران و تماشاگران از طریق پلتفرم‌ها علاوه بر کسب درآمد، انگیزه زیادی ایجاد می­کند.

افراد این تجربه را قبل از رشد اینترنت و ابزارهای فناوری در کلوب‌ها و گیم‌نت‌ها تجربه‌ می‌کردند اما حالا به کمک شبکه‌های اجتماعی مثل یوتیوب و پلتفرمی مثل Twitch (بزرگترین و محبوب‌ترین پلتفرم‌ استریمینگ جهان) آنلاین تجربه می‌کنند.

الان هر گیمری می تواند به یک استریمر تبدیل شود اما برای اینکه به یک استریمر حرفه‌ای تبدیل شوید و بتوانید طرفداران زیادی داشته باشید، باید یک سری از تجهیزات ويژه را به اتاق بازی خود بیاورید و بعضی از نکات مهم را رعایت کنید.

برای یک استریمر حرفه‌ای شدن چه امکاناتی لازم دارید؟

مهم‌ترین نکته برای یک استریمر، داشتن تجهیزات قدرتمند و دستگاه‌های استاندارد است.

سخت‌افزار قدرتمند

اصلی‌ترین نکته برای هر گیمری، داشتن کنسول یا کامپیوتر قدرتمند و پیشرفته است. این نکته برای استریمر‌ها اهمیت زیادی دارد، چون پیش آمدن هر اشکالی در پردازش بازی می‌تواند تماشاگران را از دیدن بازی‌ منصرف کند و آنها را به سمت استریم‌های دیگر بکشاند. برای همین لازم است تا قبل از هر کاری، دستگاهی با سیستم پردازشی قدرتمند، کارت گرافیک پیشرفته، حافظه داخلی و ذخیره‌سازی بالا و…داشته باشید.

بعد از آن نوبت به مانیتور و نمایشگر می‌رسد که کیفیت عالی آن به اندازه کنسول و کامپیوتر مهم است. چون زمان استریم بازی، داشتن مانیتوری با نرخ‌ تازه‌سازی سریع (Refresh Rate) خیلی مهم است. هرچه «رفرش ریت» نمایشگر شما سریع‌تر باشد، تصویری شفافتر و بدون تاری و لرزش خواهید داشت و این وضوح تصویر، کمک می‌کند تا لگ‌ و لرزشی در تصویر بازی دیده نشود و تماشاگران تجربه‌ای روان و بی عیبی را از استریم داشته باشند.

اینترنت پرسرعت

استریم بازی و پخش تصاویر آن با کیفیت و وضوح بالا به سرعت اتصال استریمر بستگی دارد.

اگر استریمر از اینترنت پرسرعت استفاده نکند، احتمالا تماشاگران تصاویر بازی را به شکل پیکسل به پیکسل و در پایین‌ترین کیفیت ممکن می‌بینند. این تجربه‌ باعث می‌شود تا تماشاگران استریم کم شوند و استریمرهم احساس ناامیدی و شکست داشته باشد.

برای همین لازم است که قبل از هر چیزی، حواستان به فراهم کردن اینترنت پرسرعت باشد و برای این کار، فناوری TD-LTE یکی از بهترین گزینه‌ها است. TD-LTE برای ارسال و دریافت اطلاعات از راهکارهایی استفاده می‌کند که محدودیت‌های فناوری‌های قبلی را ندارد و اینترنتی پرسرعت و مطمئن را با کمترین نوسان و اختلال ارائه می‌کند.

هدفون مناسب

یکی از نکاتی که در جریان استریم بازی باید به آن توجه شود،چگونگی تعامل با تماشاگران و کیفیت صدای استریمر است. انتقال شفاف و واضح صدا می‌تواند ارتباط و تعامل سازنده و موثری را در طول استریم بازی ایجاد کند. به همین دلیل لازم است تا استریمرها قبل از بازی مطمئن شوند که از یک هدفون و میکروفون پیشرفته و باکیفیت استفاده می­کنند.

برای تماشاگران و طرفداران استریم، علاوه بر تماشای جریان بازی، شنیدن صدای گیمر یا استریمر اهمیت دارد و خیلی از لحظات جالب استریم، با ترکیبی از صدا و تصویر واضح ساخته می­شود.

پس داشتن محیطی آرام + تجهیزات صدای خوب، برای ضبط و پخش استریم ضروری است. البته گیمرهای حرفه‌ای، اتاق مخصوص بازی دارند که با طراحی و نورپردازی منحصربه‌فرد بر جذابیت استریم خود اضافه می‌کنند.

ابزارهای مخصوص گیم

داشتن تجهیزات استاندارد و مخصوص بازی و اتاق ویژه استریم، می‌تواند تصویری حرفه‌ای از استریمر در ذهن مخاطب ایجاد کند و این حس را به تماشاگران استریم منتقل کند که در حال تماشای بازی یک گیمر حرفه‌ای هستند.

دستگاه‌هایی مثل ماوس، کیبورد و صندلی مخصوص بازی از جمله این تجهیزات استاندارد هستند. استریمرهای حرفه‌ای‌ که تعداد طرفداران و تماشاگران بیشتری دارند، به تدریج شرکت‌ها و کسب‌وکارهای فعال صنعت گیمینگ را به عنوان حامی مالی به سمت خود می‌کشانند و به این صورت تجهیزات مورد نیاز خود را هم تامین می‌‌کنند.

3 توصیه برای استریمر شدن

بعد از فراهم کردن تجهیزات استاندارد استریمینگ، نوبت به گرفتن یکسری از تصمیمات و رعایت کردن نکات حرفه‌ای می‌رسد:

سبک بازی خود را انتخاب کنید

با آماده شدن تجهیزات، زمان انتخاب سبک و نوع بازی می‌رسد. بازی‌های پرطرفداری مثل فورتنایت، League of Legends، Counter Strike،FIFA و… بیشتر از بقیه بازی‌ها مورد توجه هستند، به خاطر همین برای افرادی که می‌خواهند استریم را شروع کنند ممکن است فعالیت در این بازی‌ها به دلیل حضور رقبای زیاد و حرفه‌ای سخت باشد.

برای گیمرهای تازه‌کار، بازی‌های جذابی که کمتر مورد توجه قرار گرفتند، مثل Squad، Among Us،Valorant و… گزینه‌های بهتری هستند.

نکته: بعضی از گیمرها دو یا چند بازی را برای استریم انتخاب می‌کنند اما اکثر افراد با انتخاب یک بازی و رسیدن به سطح حرفه‌ای، در همان سبک کار استریم خود را ادامه می‌دهند.

نقاط قوت خود را بشناسید

برای گیمرهای تازه کار که تصمیم می­گیرند استریمر شوند، پیدا کردن دنبال‌کنندگان و تماشاگران زیاد کار سختی است. اما یکی از نکته‌هایی که می‌تواند به جذب دنبال‌کننده‌های بیشتر کمک کند، توجه به نقاط قوت خودتان و پیدا کردن مزیت‌هایتان است.

این مزیت می‌تواند در نوع تعامل با طرفداران، داشتن حس شوخ طبعی استریمر، نوع لباس پوشیدن و استایل گیمر و…. وجود داشته باشد. مواردی مثل این نکته‌ها می‌تواند جنبه‌ منحصربه‌فردی به گیمر بدهد و دنبال‌کننده‌ها و بینندگان زیادی را به تماشای استریم بازی بکشاند.

در استریم ثبات داشته باشید

یکی دیگر از نکاتی که استریمرها باید به آن توجه کنند، داشتن ثبات و پایداری در استریم بازی‌ است. این موضوع به معنای این نیست که گیمرها باید هر روز و بدون وقفه استریم کنند اما داشتن جدول ارائه استریم و اطلاع دادن زمان استریم به مخاطبان و تماشاگران می‌تواند به حفظ گروه و طرفداران کمک کند.

به جز این موارد، ناامید نشدن پس از مدتی کوتاه، خجالتی نبودن، نشان دادن چهره گیمر به بینندگان استریم، صحبت و تعامل مستمر با طرفداران و تماشاگران از نکاتی است که برای داشتن استریم بازی موفق ضروری است.

استریمر مورد علاقه شما چه کسی است و چرا؟ نظرات خود را در کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها

 
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

۱۴۰۰/۰۳/۲۶

بهترین بازی‌های موبایلی سال ۲۰۲۰

بازی‌های ویدئویی، از بزرگ‌ترین سرگرمی‌ها در جهان هستند و همانطور که در مطلب صنعت گیمینگ از آن صحبت کردیم، گیمینگ یک صنعت بسیار جدی و درآمدزا در دنیاست. در اوایل سال ۲۰۲۰، وب‌سایت Newzoo در بخشی از پیش‌بینی‌هایی که برای صنعت گیم داشت، اعلام کرد مجموعا بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار برای بازی خرج می‌شود […]

بازدید: 8679

۱۳۹۹/۱۱/۲۰

چگونه با تلویزیون‌های اینترنتی، یک روز سرگرم‌کننده داشته باشیم؟

در شرایط فعلی و با توجه به محدودیت‌ها که رفتن به سینما و کنسرت ممکن نیست، شما به کمک پلتفرم‌های VOD می‌توانید فیلم‌های جدید سینما و کنسرت‌های خوانندگان را زنده و آنلاین، تماشا کنید. کارهایی که شاید تا یکسال قبل حتی به آن فکر هم نمی‌کردید، اما این اتفاق به لطف حضور پلتفرم‌های VOD افتاده […]

بازدید: 7388

۱۴۰۰/۰۳/۲۴

بهترین انیمیشن‌های 2020 و 2021 که باید آن ها را تماشا کنید!

گسترش تلویزیون‌های اینترنتی و داستان‌ سرایی های دیدنی انیمیشن ها، باعث شده است که نه فقط بچه‌ها، بلکه افراد با هر سن و سالی، هر سال منتظر انیمیشن های فوق العاده­ی غول هایی مثل دیزنی و پیکسار و .. باشند. در این مطلب بهترین انیمیشن‌های سال 2020 و انیمیشن‌هایی که در سال ۲۰۲۱ آن‌ها را […]

بازدید: 6407