• عناوین مقاله

    ۵ بازی معروف که بر اساس فیلم‌ها ساخته شده‌اند

    • ۱-بازی Mad Max
    • ۲-بازی Star Wars Jedi: Fallen Order
    • ۳-بازی Marvel’s Avengers
    • ۴-بازی Alien: Blackout
    • ۵-بازی Batman: Arkham Knight

صنعت سینما و صنعت گیم به عنوان دو صنعت سرگرم کننده و پولساز در دهه‌های اخیر تاثیرات زیادی از هم گرفته‌اند و از سال ۱۹۷۹، بازی‌های ویدئویی زیادی براساس فیلم‌های سینمایی ساخته شدند و مطمئنا بازی‌های دیگری هم در راه هستند.

از نمونه بازی‌های قدیمی می‌توان به جنگ ستارگان، بتمن ، Rambo اشاره کرد و از بازی‌های جدید‌تر هم می‌توان از هری پاتر، مرد عنکبوتی و Marvel Avengers نام برد.

پس اگر به دنیای سینما و گیم علاقه دارید با ما همراه باشید تا 5 تا از بازی‌های موفقی که بر اساس فیلم‌ها ساخته‌ شده‌اند را به شما معرفی کنیم.

۵ بازی معروف که بر اساس فیلم‌ها ساخته شده‌اند

۱-بازی Mad Max

بازی Mad Max، بعد از اکران Mad Max: Fury Road راهی بازار شد. مدمکس یک بازی اکشن و ماجراجویی است که سبک و روش بازی شباهت زیادی به دنیای بازی‌های Assassin’s Creed و Batman: Arkham Asylum دارد اما تمرکز اصلی بازی، جنگ با وسیله نقلیه است.

مکس راکاتانسکی، نقش اصلی بازی و یک افسر سابق گشت بزرگراه است که به دنبال سوخت برای وسیله جنگی خود می­گردد. اوایل بازی، کنترل وسایل نقلیه در بیابان‌هایی که نه جاده دارد و نه راه مشخصی برای عبور، خیلی سخت است اما رفته رفته به آن عادت می‌کنید و تبدیل به یک مبارز بیابانگرد خواهید شد. همانطور که در زمین‌های بیابانی بازی گشت می‌زنید، وسایل جدیدی پیدا می‌کنید که می‌توانید از آن‌ها برای ارتقا دادن وسیله نقلیه خود استفاده کنید تا قوی‌تر، سریع‌تر و کشنده‌تر باشد.

اگرچه مدمکس در سطح بازی‌هایی مثل Assassin’s Creed و Batman: Arkham Asylum نیست اما بازی کردن آن تجربه‌ای جذاب و سرگرم‌کننده است.

ژانر: Action

پلتفرم‌ها: PC, Xbox One, PlayStation 4, Android, Macintosh, Linux 

توسعه دهندگان: Avalanche Studios (SE), KMM Games

ناشران: Warner Bros. Interactive, Feral Interactive

تاریخ انتشار: September 1, 2015

۲-بازی Star Wars Jedi: Fallen Order

ساخت یک بازی ویدئویی که اقتباسی از یک یا چند فیلم سینمایی بسیار معروف و پرطرفدار است، کار بسیار سختی است. به‌خصوص اگر آن بازی، اقتباسی از سری فیلم‌های جنگ ستارگان یا استاروارز باشد. اما استودیوی بازی‌سازی Respawn در سال ۲۰۱۹ به‌خوبی از پس این ماموریت برآمد و بازی Star Wars Jedi: Fallen Order که توسط EA منتشر شد، به یکی از بهترین بازی‌های سال تبدیل کرد.

 این بازی داستانی بین اپیزود‌های ۳ و ۴ استاروارز را بازگو می­کند و بازیکن نقش اصلی (که شما با آن بازی می­کنید) همان Cal Kestis است. در این بازی شما نقش یک جِدای واقعی را دارید و با نیروی فورس و لایت سیبر به ماجراجویی خواهید پرداخت. نکته جالب این که از لایت‌سیبر در این بازی علاوه بر مبارزه می‌توان به عنوان روشنایی هم استفاده کرد. در طول این بازی همراه کاراکتر اصلی، به سیاره‌های مختلفی سفر می‌کنید که در هر مرحله معماهای مختلف، راه‌های جایگزین و جنگ‌های اختیاری با باس‌های مختلف به جذابیت بازی اضافه می‌کند. بازی درجه‌های سختی متفاوتی دارد اما به‌طور متوسط ۲۵ ساعت گیم‌پلی دارد که می‌تواند علاقه‌مندان به بازی‌های فانتزی،علمی‌تخیلی و البته طرفداران مجموعه‌های استاروارز را سرگرم کند.

ژانر: Action

پلتفرم‌ها: PlayStation 4, Xbox One, PC, PlayStation 5, Stadia, Xbox Series X|S 

توسعه دهندگان: Respawn Entertainment

ناشران: Electronic Arts

تاریخ انتشار: November 15, 2019

۳-بازی Marvel’s Avengers

همین ابتدا در نظر داشته باشید اگر با ذهنیتی که از سری فیلم‌های اونجرز ساخته استودیو مارول دارید، به سراغ این بازی بیایید، کمی ناامید خواهید شد. پس بهتر است به مارول اونجرز به‌عنوان یک بازی جداگانه با همان قهرمان‌های مشابه نگاه کنید. اگرچه تمام شخصیت‌های اصلی فیلم‌های اونجرز یعنی کاپیتان آمریکا، آیرون‌من، هالک، ثور و بلک‌ویدو در این بازی حضور دارند اما در کمال تعجب، شخصیت اصلی بازی را کاراکتر کامالا‌خان برعهده دارد. دختری که خود علاقه شدیدی به ابرقهرمان‌ها و داستان‌هایشان دارد، خودش بار اصلی داستان بازی را به دوش می‌کشد و به‌خوبی هم از عهده آن برمی‌آید.

 بازی 2 بخش داستانی و Live دارد. بخش داستانی آن می‌تواند برای کسانی که فقط به دنبال بازی کردن به‌جای شخصیت‌های اصلی اونجرز هستند، بسیار هم جذاب باشد؛ اما همین بخش برای گیمر‌های جدی‌تر که از نظر آن‌ها محوریت و داستان بازی یکی از اصلی‌ترین ارکان است ، می‌تواند ضعیف یا حداقل دارای ایراد‌های جدی باشد. اما در حالت کلی بازی و مبارزه به‌جای ابرقهرمان‌ها و شخصیت‌های اصلی اونجرز بسیار سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز است.

 اگرچه داستان‌های قرار گرفته در این بازی همان داستان‌های تکراری فیلم‌های انتقام‌جویان است. اما سازندگان بازی، طوری این داستان‌ها را کنار هم قرار داده و به هم متصل کرده‌اند که داستان بازی تبدیل به یک تجربه تازه و جدید برای همه طرفداران خواهد بود.

ژانر: Action

پلتفرم‌ها: PlayStation 4, Stadia, Xbox One, PC, PlayStation 5, Xbox Series X|S

توسعه دهندگان: Crystal Dynamics, Nixxes Software BV, Square Enix Montreal, Crystal Northwest

ناشران: Square Enix

تاریخ انتشار: September 4, 2020

۴-بازی Alien: Blackout

Alien در دنیای سینمایی توانست موفقیت‌ها و مخاطبان زیاد را به دست آورد اما بازی‌هایی که از این مجموعه در دهه‌های اخیر ساخته شد، نتوانست چندان به دل مخاطبان ژانر وحشت بشیند.

اما بازی Alien: Blackout ماجرای داستانی متفاوتی دارد. این بازی که در سال ۲۰۱۹ برای پلتفرم موبایل منتشر شد، همان کاراکتر معروف و شناخته شده مجموعه آلین یعنی «آماندا رایپلی» را به‌عنوان شخصیت اصلی داستان انتخاب کرده است. تاریکی و سکوت دو بخش اصلی در مجموعه بازی‌های Alien به شمار می‌رود و کوچک‌ترین تولید صدا، حرکت اضافه یا قرار گرفتن در نور می‌تواند شما را طعمه «زنومورف» کند. هوش مصنوعی کاراکتر‌های بازی، در کنار گیم‌پلی جذاب و موسیقی درست و ترسناکی که هنگام حمله بیگانه فضایی در گوش شما می‌پیچد، می‌تواند جذاب‌ترین تجربه از بازی Alien را برای شما رقم بزند.

بازی Alien: Blackout را می‌توان بهترین گزینه‌ای دانست که تلاش می‌کند بازی‌های ترسناک جدی را از پلتفرم‌های کنسولی به گوشی‌های موبایل بیاورد. البته Alien: Blackout یک بازی پولی برای پلتفرم گوشی‌های هوشمند است که تجربه هیجان و ترس تکرارنشدنی‌اش کاملا ارزش پرداخت هزینه را دارد.

ژانر: Action

پلتفرم‌ها: Android, iPhone

توسعه دهندگان: Rival Games

ناشران: D3 Go!

تاریخ انتشار: January 24, 2019

۵-بازی Batman: Arkham Knight

شاید کمتر کسی فکرش را می‌کرد که تلاش استودیو راک‌ستدی در انتشار هر سه نسخه از بازی بتمن مثل سه‌گانه نولان موفقیت‌آمیز باشد. اما بعد از انتشار بازی Batman Arkham Asylum و موفقیت‌هایش، نسخه دوم یعنی Batman Arkham City حتی عنوان بهترین بازی سال را هم به دست آورد. در نهایت نسخه سوم با عنوان Batman: Arkham Knight پایانی هیجان‌انگیز را برای قهرمان داستان یعنی بتمن رقم زد.

 داستان بازی در شرایطی آغاز می‌شود که ادامه نسخه دوم را پیگیری می‌کند. چند ماه از مرگ جوکر می‌گذرد که سروکله شرور تازه‌ای به نام Scarecrow در گاتهام پیدا می‌شود و مردم شهر را تهدید به بمب‌گذاری می‌کند. در این میان شخصیت‌های شرور دیگری مثل Two-Face، Penguin و… هم حضور دارند که همگی به کمک Scarecrow باهم متحد شده تا کنترل شهر را در دست بگیرند. رئیس پلیس گاتهام یعنی جیم گوردون هم مثل همیشه تلاش می‌کند تا با کمک بتمن اشرار اصلی شهر را دستگیر کند و در این مسیر از کمک‌های دخترش یعنی باربارا هم استفاده می‌کند.

اگر از طرفداران مجموعه‌ بازی‌های بتمن آرکام باشید کار سختی برای تجربه این نسخه از بازی ندارید، چرا که گیم‌پلی و روش‌های مبارزه تغییرات زیادی نداشته و به همان روش‌های اولیه برای مبارزه پایبند مانده است. با آن که این بازی برای سال ۲۰۱۵ است اما گرافیک آن به‌قدری فوق‌العاده است که تجربه آن در سال ۲۰۲۱ با پیشرفت‌هایی که در صنعت بازی شاهد آن بودیم باز هم می‌تواند جذاب باشد.

ژانر: Action

پلتفرم‌ها: Xbox One, PlayStation 4, PC

توسعه دهندگان: Rocksteady Studios

ناشران: Warner Bros. Games

تاریخ انتشار: June 23, 2015

شما چه بازی‌های دیگری می‌شناسید که بر اساس فیلم‌ها ساخته شده‌اند؟ برای شما بازی‌های آن‌ها جذابتر بود یا فیلم‌هایشان؟ نظرات خود را در کامنت‌ها با ما مطرح کنید.

دیدگاه‌ها

 
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

۱۴۰۰/۰۲/۰۲

راهنمای قدم به قدم اینترنت TD-LTE ایرانسل

اگر از اینترنت TD-LTE ایرانسل استفاده می‌کنید یا به تازگی قصد خرید آن را دارید، این مطلب را از دست ندهید. در این مطلب کار با مودم‌های TD-LTE را یاد می‌گیرید و به وسیله اپلیکیشن «ایرانسل من» با فوت و فن‌ها، مدیریت حساب و خریدن بسته‌های معمولی و تخفیفی اینترنت ثابت آشنا می‌شوید. روش فعال […]

بازدید: 156435

۱۴۰۰/۰۷/۲۵

معرفی کاربردی‌ترین کدهای ایرانسل ( کدهای خدمات ایرانسل که آفلاین هم در دسترس هستند)

احتمالا برایتان پیش آمده در شرایطی که آنلاین نیستید و یا بسته اینترنتتان تمام شده نیاز به کارهایی مثل خرید بسته اینترنت، شارژ و یا حتی فورجی کردن سیمکارتتان داشته باشید. در این شرایط که آنلاین نیستید می‌‌توانید از کدهای کاربردی یا USSD ها استفاده کنید. این کدها همان ستاره مربع‌های معروفی هستند که امروزه […]

بازدید: 24658

۱۴۰۰/۰۶/۲۵

چگونه بهتر از موتور جستجوی گوگل استفاده کنیم؟ (۱۰ روش کاربردی)

با این که موتور جست‌وجوی گوگل از معروف‌ترین ابزارهای جست‌وجو در فضای اینترنت است و طبق آخرین آمار، با سهم ۹۲ درصدی از میان تمامی موتور‌های جست‌وجو، موتور اصلی جست‌وجو در فضای آنلاین است، اما هنوز خیلی از کاربران راه و روش درست جست‌وجو کردن را نمی‌دانند. شاید با خودتان فکر کنید که جستجو کردن […]

بازدید: 20708