• عناوین مقاله

    پینگ اینترنت چیست؟

    راهکارهای کاهش پینگ اینترنت کدام هستند؟

آیا از دسته کاربران بازی‌های آنلاین هستید که سرعت اینترنت برایتان اهمیت زیادی دارد؟ این کاملا عادی است! میزان کیفیت دریافتی در بازی‌های آنلاین همه و همه به کیفیت اینترنت برمی‌گردد و به همین خاطر بسیار مهم است راهکارهایی را بدانید که باعث کاهش پینگ اینترنت شود.

با این وجود، در ادامه این مطلب قصد داریم به برخی از راهکارهایی که باعث بهبود بازی آنلاین و کاهش پینگ اینترنت می‌شود بپردازیم. اگر شماهم از دسته افرادی هستید که با این نوع مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنید، در ادامه با ما همراه باشید.

پینگ اینترنت چیست؟

پینگ اینترنت یا همان زمان پاسخ در واقع برای نمایش میزان تاخیر ارتباط بین دو دستگاه یا دو شبکه به وجود آمده است. به زبان ساده‌تر، زمانی که به دستگاهی متصل هستید با اندازه‌گیری پینگ اینترنت می‌توانید متوجه شوید که چه زمانی برای ارسال و دریافت داده، از دست می‌رود.

پینگ اینترنت برای بسیاری از افرادی که در حوزه گیمینگ و بازی‌های آنلاین مشغول هستند، موضوعی بسیار با اهمیت به شمار می‌رود و این افراد همواره توجه زیادی به آن می‌کنند.

پینگ‌ها معمولا هرچقدر اعداد کمتری را نشان دهند، در واقع سرعت اینترنت بالاتری را تجربه خواهید کرد. این اعداد برحسب میلی ثانیه حساب می‌شوند و زمان‌های زیر 60 میلی ثانیه معمولا اینترنت قابل قبولی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. همچنین جالب است بدانید نوسان های دریافتی پینگ را ژیتر (Jitter) می‌نامند. پارامتر ژیتر معمولا برروی سرعت پینگ قرار می‌گیرند و به مانند سرعت پینگ هر اندازه که کمتر باشند، نوسان هم کمتر خواهد بود و سرعت سالم‌تر و بهتری ارائه می‌شود.

مزایای پینگ کاهشی

همانطور که گفتیم، پینگ‌ها به‌هر اندازه که روند کاهشی را طی کنند، به همان اندازه نیز در سرعت و کیفیت اینترنت تاثیرگذار هستند. با این وجود برخی از مزایایی که در هنگام استفاده از پینگ کاهش یافته به کاربران ارائه می‌شود عبارتند از:

افزایش سرعت اینترنت: زمانی که پینگ اینترنت در روند کاهشی قرار می‌گیرد، زمان ارسال و دریافت دیتا به آنتن های مخابراتی سریع‌تر می‌شود. از این رو افزایش سرعت اینترنت یکی از مزایای ویژه پینگ اینترنت کاهشی است.

بهبود کیفیت بازی‌های آنلاین: کیفیت و سرعت بازی‌های آنلاین مستقیما با پینگ اینترنت در ارتباط هستند. به همین خاطر است وقتی پینگ شما در بازی‌های آنلاین افزایش می‌یابد، سرعت بازی نیز تحت تاثیر قرار گرفته و مختل می‌شود.

بهبود کیفیت تماس‌های اینترنتی: پینگ اینترنت به معنای زمان پاسخ اینترنت است. زمانی که تماس‌هایتان را بر پایه اینترنت برقرار می‌کنید، بسیار مهم است اینترنت مصرفی شما دارای پینگ مناسب باشد. اینکار باعث می‌شود تا بدون تاخیر و اختلال صدای طرف مقابل را بشنوید و تماس باکیفیتی داشته باشید.

راهکارهای کاهش پینگ اینترنت کدام هستند؟

همانطور که می‌دانید زمانی که سرعت پینگ به حداقل برسد، مزایای ویژه‌ای را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. با این وجود در این بخش به برخی از راهکارها برای کاهش پینک اینرنت می‌پردازیم. شما می‌توانید با توجه به آنها به نتایج مطلوب خود در بهبود سرعت بازی‌های آنلاین برسید.

۱. مودم خود را در جای مناسب قرار دهید!

بسیاری از کاربران برای اینکه مودم اینترنت را در قسمت نامطلوب قرار می‌دهند، باعث ایجاد مشکلات از این قبیل نیز می‌شوند. توجه داشته باشید از مودم‌هایی استفاده کنید که در ابتدا مناطق تحت پوشش آن مشخص باشد و از واجد شرایط بودن آن اطمینان حاصل کنید. به عنوان مثال، در هنگام خرید مودم های اینترنت ثابت (TD-LTE) ایرانسل، مناطق تحت پوشش آن هم در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. همچنین اگر در هنگام استفاده در این مناطق دچار مشکل شده‌اید، توجه کنید که آنتن های مودم در محاصره اشیاهای فلزی نباشد.

۲. انتخاب سرورهای نزدیک

یکی دیگر از موضوعاتی که باعث کاهش پینگ اینترنت می‌شود، قراردادن سرور بازی به نزدیک‌ترین محل به شماست. سرورهای بازی می‌توانند در سرعت بازی تاثیرگذار باشند. بنابراین زمانی که سرور مناسبی را انتخاب نکرده باشید، سرعت پینگ اینترنت و نوسان آن افزایش داشته و بازی سرعت کمی خواهد داشت. برای انجام اینکار باید از داخل بازی‌های آنلاین وارد منوی سرورها شوید و اقدام به یافتن سریع‌ترین سرور کنید.

۳. مودم اینترنت را ری‌استارت کنید

در مواقعی که مودم اینترنت ثابت دچار اختلال شود، سرعت پینگ اینترنت نیز افزایش می‌یابد. از این رو، برای زمان‌هایی که مودم دچار اختلال می‌شود بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید، راه‌اندازی مجدد این دستگاه است. به عبارتی راه‌اندازی مجدد مودم‌های اینترنت ثابت نقش بسیار مفید در رفع اختلالات حاکی از آنتن‌دهی دارد. البته باید به این نکته هم توجه داشته باشید که بعد از راه‌اندازی مجدد مودم اینترنتی باید دقایقی را برای اتصال به اینترنت صبر کنید؛ پس زمانی از این روش استفاده کنید که نیازی به اینترنت نداشته باشید.

۴. استفاده از اپلیکیشن‌های کاهش پینگ

اپلیکیشن های کاهش پینگ نیز یکی دیگر از راهکارها برای این موضوع است. این اپلیکیشن‌ها به صورت متنوع وجود دارند و از معروف‌ترین آنها نیز می‌توانیم به pingbooster اشاره کنیم. اپلیکیشن pingbooster با بکارگیری نهایت پهنای باند و حذف موارد اضافی که باعث افزایش سرعت پینگ می‌شود، نقش بسزایی را در افزایش سرعت اینترنت ایفا می‌کند. همچنین ازآنجایی که تاخیر در اجرای دستورات یکی از بزرگ‌ترین مشکلات گیمرها به حساب می‌آید، با استفاده از اپلیکیشن های کاهش پینگ این مشکل نیز حل خواهد شد.

۵. تنظیمات بازی را بهینه سازی کنید

کاربران بازی‌های آنلاین معمولا کیفیت و سرعت بازی را در حالت پیشرفته قرار می‌دهند. از آنجایی که در این حالت مصرف اینترنت به بالاترین حد خود می‌رسد، سرعت آن نیز با کاهش رو به رو می‌شود. بنابراین اگر برای بهبود سرعت بازی آنلاین تلاش می‌کنید، حتما این نکته را به خاطر داشته باشید که با بهینه سازی تنظیمات بازی می‌توانید در سرعت آن نیز تفاوت زیادی ایجاد کنید. با این حال بهترین حالت انتخاب شده برای بازی‌های آنلاین که مشکلی در روند بازی ایجاد نمی‌کند، حالت متوسط است.

آیا شماهم از دسته افرادی هستید که زمان زیادی را صرف بازی‌های آنلاین می‌کنید؟ بنظر شما چه روش‌ها و راهکارهای دیگری برای بهبود سرعت بازی‌های آنلاین و کاهش پینگ اینترنت وجود دارد؟ دیدگاهتان را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها

 
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

۱۴۰۰/۰۹/۲۴

IOB یا اینترنت رفتارها چیست؟ چگونه به کسب و کارها کمک می‌کند؟

اگر از گجت‌های پوشیدنی، مثل ساعت هوشمند یا خدمات آنلاین، مثل تاکسی‌های آنلاین، استفاده کرده باشید حتما متوجه شده‌اید که این گجت‌ها یا خدمات بر اساس رفتارتان به شما پیغام می‌دهند. مثلا ساعت‌های هوشمند بعد از چند ساعت نشستن طولانی یادآوری می‌کنند که از جای خودتان بلند شوید یا اپلیکیشن‌های پخش آنلاین موسیقی، آهنگ‌هایی نزدیک […]

بازدید: 16158

۱۴۰۰/۰۷/۰۴

هوش مصنوعی چیست؟ کاربردهای جالب AI

احتمالا بارها برایتان پیش آمده است که وقتی در گوگل کلمه‌ای را تایپ می‌کنید، گوگل ادامه جمله یا سوال شما را حدس می‌زند یا زمانی که از اپلیکیشن‌های مسیریاب استفاده می­کنید، با در نظر گرفتن ترافیک و … راه جدیدی را برای رسیدن به مقصد به شما پیشنهاد می‌کنند. صدها مثال دیگر هم در این […]

بازدید: 15598

۱۳۹۹/۱۱/۲۰

5G چیست؟ مزایا و کاربردهای 5G

اینترنت5G  یا «نسل پنجم اینترنت»، جدیدترین نسل اینترنت پرسرعت نامیده شده است. البته قبل از توضیح موضوع اینترنت 5G، باید بگوییم چیزی به عنوان «نسل ۵ اینترنت» وجود ندارد و به کار بردن این عبارت، اشتباه است. آنچه درباره آن صحبت می‌کنیم، نسل ۵ تلفن همراه است که شاید بتوان آن را نسل ۵ارتباطات هم […]

بازدید: 12669