• عناوین مقاله

    برای خرید سیستم گیمینگ به چه قطعاتی نیاز دارید؟

آیا از دسته افرادی هستید که بدنبال سیستم گیمینگ مناسب خود می‌گردید؟ سیستم‌های گیمینگ در واقع همان کامپیوترهایی هستند که سالهاست از آنها استفاده می‌کنیم؛ اما تفاوت اصلی آنها در کارایی، سرعت و همچنین قدرت خلاصه می‌شود. به عبارتی، زمانی که یک سیستم کامپیوتر قدیمی را با فناوری‌های جدید بهینه سازی می‌کنید، در واقع درحال ساخت سیستم گیمینگ هستید. سیتسم های گیمینگ همانطور که از نامشان پیداست، برای افرادی که به حوزه گیمینگ علاقه‌مند هستند مناسب است.

جالب است بدانید این سیستم‌ را می‌توانید به صورت کاملا شخصی سازی شده تهیه کنید و با قطعات مختلف مناسب خود از کارایی آن لذت ببرید.

اگر شماهم قصد خرید سیستم گیمینگ مناسب خود را دارید و نمی‌دانید چگونه اینکار را انجام دهید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

برای خرید سیستم گیمینگ به چه قطعاتی نیاز دارید؟

سیستم گیمینگ از قطعات مختلفی تشکیل می‌شود. این قطعات همگی در داخل یک کانسپت به نام کیس قرار گرفته و به وسیله سیستم تغذیه آغاز بکار می‌کنند. البته باید دقت داشته باشید سیستم‌تان را بر چه اساس و برای چه کاری تکمیل می‌کنید. با اینکار سطح سیستم گیمینگ موردنیاز خود را شناسایی کرده و با توجه به آن اقدام به خرید سیستم گیمینگ می‌کنید.

منبع تغذیه

منبع تغذیه از مهم‌ترین قطعات سیستم گیمینگ به شمار می‌رود. در هنگام خرید، حتما باید به این نکته توجه داشته باشید که سیتسم‌های پیشرفته و رده‌بالا به یک منبع تغذیه یا همان (power) پیشرفته برای کارایی صحیح احتیاج دارند. به عبارت دیگر اگر سیستم گیمینگ شما در حالت بسیار پیشرفته قرار داشته باشد، حتما به یک منبع تغذیه قوی نیز نیاز دارد تا مانع از بروز اشکالات مختلف در سیستم گیمینگ شود. همچنین جالب است بدانید برق و انرژی الکتریکی مورد نیاز کامپیوتر هم با منبع تغذیه تامین می‌شود. 

برخی از برندهای معتبر منبع تغذیه سیستم گیمینگ:

  • Coolmax
  • Corsair
  • ultra

حافظه (RAM)

حافظه موقت یا همان RAM از جمله قطعاتی است که برروی سرعت کامپیوتر و سیستم گیمینگ تاثیر مستقیمی دارد. در واقع میزان رم سیستم گیمینگ هراندازه که بیشتر باشد، سرعت آن نیز افزایش قابل توجهی نشان می‌دهد. تفاوت رم با دیگر حافظه کامپیوتر یعنی هارد دیسک، در موقت و دائمی بودن آنها است. به عبارتی، حافظه رم به راحتی قابل حذف شدن است و تنها داده‌های پنهان را دریافت می‌کند، اما هارد دیسک‌ها دائمی هستند و برای ذخیره سازی فایل‌های مورد نیاز و شخصی می‌توانند مفید واقع شوند. با این حال، لازم به ذکر است بدانید رم های تا 8 گیگابایت مناسب کارهای ساده، رم های تا 16 گیگابایت مناسب بازی‌های معمولی و رم های 32 تا 64 گیگابایت نیز برای بازی‌های پیشرفته مناسب هستند.

برخی برندهای معتبر رم سیستم گیمینگ:

  • G.skill
  • Kingston
  • Mushkin

سیستم خنک کننده

سیستم خنک یکی دیگر از قطعات سیستم گیمینگ است. این ابزار به سیستم کمک می‌کند تا از گرم شدن بیش از حد جلوگیری کرده تا مشکلی در عملکرد قطعات دیگر به وجود نیاید. در واقع خنک کننده‌ها همان تهویه هوای سیستم گیمینگ هستند که در زمان‌های استفاده طولانی مدت، مسئول سلامت دستگاه می‌باشند.

همچنین جالب است بدانید به هراندازه که سیستم قدرتمندتری داشته باشید، به تعداد بیشتر خنک کننده احتیاج پیدا خواهید کرد. بنابراین در هنگام خرید سیستم گیمینگ به تعداد سیتسم خنک کننده آن نیز دقت کنید.

برخی از برندهای معتبر دستگاه خنک کننده سیستم گیمینگ:

  • Masterfan
  • ICEU
  • Masterair

پردازنده (CPU)

کلیدی‌ترین قطعه هر سیستم گیمینگ پردازنده مرکزی است. این قطعه به اندازه‌ای اهمیت دارد که طبق گفته‌های کارشناسان برای کسانی که به فکر استفاده طولانی مدت از سیستم گیمینگ خود هستند، جدیدترین پردازنده‌ها مناسب است. از این رو، زمانی که اقدام به خرید سیستم گیمینگ می‌کنید، باید همواره به فکر برخوداری از پردازنده مرکزی مناسب خودتان باشید. با این حال زمان‌هایی نیز وجود دارد که سالهای زیادی از پردازنده خود استفاده کرده‌اید، در این مواقع بهترین کار تهیه یک پردازنده جدیدتر و بروزتر است تا بازی‌های پیشرفته اجرا شوند.

بهترین برندهای پردازنده سیستم گیمینگ:

  • Intel
  • AMD

کارت گرافیک

اگر از طرفداران بازی‌های آنلاین هستید، حتما می‌دانید که کارت گرافیک سیستم گیمینگ در کیفیت و نحوه اجرای این بازی‌ها تاثیرگذار است. در واقع اگر می‌خواهید بازی‌های جدید و پیشرفته را به سادگی و به صورت کاملا روان اجرا کنید، به کارت گرافیک قدرتمند نیاز دارید. عملکرد کارت گرافیک ارسال و تبدیل کدهای پردازنده به پیکسل برای نمایش در مانیتور می‌باشد. بنابراین بسیار مهم است در کنار پردازنده قدرتمند از کارت گرافیک قدرتمند نیز استفاده کنید تا کارایی و عملکرد آنها به بالاترین حد خود برسد.

برخی از برندهای معتبر کارت گرافیک سیستم گیمینگ:

  • ASUS
  • MSI
  • EVGA

هارد دیسک

هارد دیسک یا همان فضای حافظه کامپیوتر برای ذخیره‌سازی بازی‌های مختلف کاربرد دارد. منظور از ذخیره‌سازی فضای مورد بازی‌هاست که امروزه با پیشرفت فناوری های کارآمد، حجم های آنها نیز افزایش قابل توجهی یافته است. بنابراین تهیه یک هارد دیسک با حجم بالا برای سیستم‌های گمینگ می‌تواند مناسب و مفید واقع شود. البته به این نکته نیز باید توجه داشته باشید، فضای مورد استفاده شما به هراندازه که بیشتر باشند به همان اندازه نیز سرعت روان‌تری را در محیط کاربری خود تجربه می‌کنید.

بهترین برندهای هارد دیسک کامپیوتر گیمینگ:

  • WD
  • Skyhawk
  • Toshiba

مادربورد

مادربورد در واقع قطعه‌ای است که باقی قطعه‌هارا به خود متصل می‌کند و به عنوان یک مرکز در سیستم گیمینگ کارایی دارد. به عبارت دیگر، میازن کارایی و نحوه عمکرد هر سیستم گیمینگ به ماردبورد آن بستگی دارد. از این رو، در هنگام خرید سیستم گیمینگ در ابتدا باید مشخص کنید از چه مادربوردی استفاده خواهید کرد و سپس اقدام به انتخاب قطعاتی کنید که از مادربوردتان پشتیبانی می‌کنند. به زبان ساده، اگر اینکار را انجام ندهید، سیستم گیمینگ شما به نهایت توان خود نزدیک نمی‌شود و همواره عملکرد ضعیفی خواهد داشت.

برخی از برندهای معتبر مادربورد سیستم گیمینگ:

  • ASUS
  • MSI
  • ASRock

در این مطلب به نکاتی در خصوص خرید سیستم گیمینگ ارائه دادیم. شما میتوانید با ساتفاده از این نکات به نتیجه مطلوبتان برای خرید سیستم گیمینگ مناسب برسید.

آیا شماهم از دسته افراد علاقه‌مند به حوزه گیمینگ هستید؟ نظرتان را در مورد قطعات این دستگاه با ما در میان بگذارید!

دیدگاه‌ها

 
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

۱۴۰۰/۰۹/۲۴

IOB یا اینترنت رفتارها چیست؟ چگونه به کسب و کارها کمک می‌کند؟

اگر از گجت‌های پوشیدنی، مثل ساعت هوشمند یا خدمات آنلاین، مثل تاکسی‌های آنلاین، استفاده کرده باشید حتما متوجه شده‌اید که این گجت‌ها یا خدمات بر اساس رفتارتان به شما پیغام می‌دهند. مثلا ساعت‌های هوشمند بعد از چند ساعت نشستن طولانی یادآوری می‌کنند که از جای خودتان بلند شوید یا اپلیکیشن‌های پخش آنلاین موسیقی، آهنگ‌هایی نزدیک […]

بازدید: 16161

۱۴۰۰/۰۷/۰۴

هوش مصنوعی چیست؟ کاربردهای جالب AI

احتمالا بارها برایتان پیش آمده است که وقتی در گوگل کلمه‌ای را تایپ می‌کنید، گوگل ادامه جمله یا سوال شما را حدس می‌زند یا زمانی که از اپلیکیشن‌های مسیریاب استفاده می­کنید، با در نظر گرفتن ترافیک و … راه جدیدی را برای رسیدن به مقصد به شما پیشنهاد می‌کنند. صدها مثال دیگر هم در این […]

بازدید: 15603

۱۳۹۹/۱۱/۲۰

5G چیست؟ مزایا و کاربردهای 5G

اینترنت5G  یا «نسل پنجم اینترنت»، جدیدترین نسل اینترنت پرسرعت نامیده شده است. البته قبل از توضیح موضوع اینترنت 5G، باید بگوییم چیزی به عنوان «نسل ۵ اینترنت» وجود ندارد و به کار بردن این عبارت، اشتباه است. آنچه درباره آن صحبت می‌کنیم، نسل ۵ تلفن همراه است که شاید بتوان آن را نسل ۵ارتباطات هم […]

بازدید: 12671