آیا تابه‌حال برایتان پیش آمده که ناگهان سرعت اینترنت‌تان افت کند؟ در این مواقع بسیاری از افراد به دنبال راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت می‌گردند. جالب است بدانید این راهکارها کاملا واقعی هستند و می‌توانند سرعت اینترنت مورد استفاده‌ را تا حد زیادی افزایش دهند.

با این حال اگر شماهم از دسته کسانی هستید که از اینترنت پرسرعت استفاده می‌کنید اما همچنان به سرعت راضی کننده و موردنظر خود نرسیده‌اید بهتر است، با برخی از راهکارها در این زمینه آشنا شوید. به واسطه همین موضوع قصد داریم در ادمه این مطلب به 10 راهکار افزایش سرعت اینترنت بپردازیم و آنها را معرفی کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

10 راهکار افزایش سرعت اینترنت کدام هستند؟

راهکارهای مختلفی برای افزایش سرعت اینترنت وجود دارند. البته باید توجه داشته باشید قبل از انجام این را راهکارها از حداکثر سرعت اینترنت مورد استفاده خود باخبر باشید و در صورت همخوانی نداشتن اقدام به انجام راهکارهای افزایش سرعت اینترنت کنید. به عنوان مثال، کاربرانی که از مودم های اینترنت ثابت TD-LTE ایرانسل استفاده می‌کنند، سرعت دانلود آنها به صورت حداقلی بالغ بر 80 مگابیت بر ثانیه است ولی اگر سرعت اینترنت آنها با کاهش روبه‌رو شود و باید اقدام به انجام راهکارهای افزایش سرعت اینترنت کنند.

با این حال 10 راهکار افزایش سرعت اینترنت به شرح زیر است:

1. استفاده از مرورگرهای مناسب

مرورگرها معمولا از دسته اپلیکیشن‌هایی هستند که همواره از آن استفاده می‌کنیم. به واسطه این موضوع زمانی که از مرورگرها استفاده می‌کنید، مقدار زیادی حافظه پنهان اضافه می‌شود. حافظه‌های پنهان در واقع همان تاریخچه های جستجو هستند که با هربار اتصال به مرورگر مقدار زیادی از سرعت اینترنت را در اختیار می‌گیرد و تمام صفحه‌های جستجو شده را مجدد باز می‌کند. بنابراین، بهتر است از مرورگرهایی استفاده کنید به شما امکان حذف تاریخچه‌ها و حافظه پنهان را بدهد تا در نهایت به سرعت اینترنت موردنظر خود نزدیک‌تر شوید.

2. حذف حافظه پنهان

جدا از حذف حافظه پنهان مرورگر که باعث افزایش سرعت اینترنت می‌شود، حذف حافظه پنهان موبایل نیز کمک زیادی در این خصوص می‌کند. در واقع شما با حذف حافظه پنهان موبایل این امکان را فراهم می‌کنید که تاریخچه اپلیکیشن‌ها-که در اکثر مواقع بی‌مصرف هستند- حذف شوند و پهنای باند مصرفی اینترنت را آزاد کنند. این عمل به راحتی و با ورود به برنامه (cleaner) که در بسیاری از تلفن‌های همراه وجود دارد، انجام می‌شود.

3. استفاده از اپلیکیشن های افزایش سرعت اینترنت

برخی اپلیکیشن‌ها نیز برای افزایش سرعت اینترنت وجود دارند. البته باید توجه داشته باشید اپلیکیشن‌های افزایش سرعت اینترنت اغلب ساخته هکرها و کلاهبرداران اینترنتی هستند و برای دانلود امن آنها باید از طریق سایت‌های معتبر اقدام کنید. با این حال، برنامه‌های افزایش سرعت اینترنت می‌توانند کمک خوبی به کاربران کنند و بسیاری نیز از استفاده از آن راضی هستند.

همچنین پیشنهاد می‌شود از نرم‌افزارهای آنالیز کیفیت اینترنت استفاده کنید و با یافته‌های آن اقدام به رفع مشکلات اینترنت خود از پایه کرده و کیفیت اتصال را افزایش دهید.

4. گوشی موبایل خود را ری‌استارت کنید

یکی دیگر از راهکارهای افزایش سرعت اینترنت، ری‌استارت کردن یا راه‌اندازی مجدد موبایل است. این روش به نسبت روش‌های دیگر کارآمد نیست اما همچنان کارایی خود را دارد. به زبان ساده، گاهی ممکن است موبایل شما دچار تغییراتی در آنتن دهی و یا موضوعاتی از قبیل شود. در این مواقع تا زمانی که راه‌اندازی مجدد صورت نگیرد، نمی‌تواند به روند درست و کارآمد خود برگردد؛ پس بهتر است در هنگام اختلال سرعت اینترنت از این روش نیز استفاده کنید. 

5. اتصال به اینترنت 4G

کاربران اینترنت موبایل معمولا از تنظیمات اولیه خودکار برای استفاده از اینترنت استفاده می‌کنند. به عبارتی، زمان‌هایی وجود دارد که کاربران از اینترنت پیش‌فرض موبایل یعنی 3G برای استفاده از اینترنت بهره می‌برند. با این وجود سرعت اینترنت آنها تا حد زیادی از اینترنت نسل جدیدتر یعنی 4G کمتر می‌شود و کارایی لازم را ندارد. در نتیجه اگر تنظیمات پیش‌فرض موبایل شما در حالت 3G قرار دارد، سریعا آن‌را تغییر داده و سرعت اینترنت خود را افزایش دهید.

همچنین اگر تاکنون اقدام به تعویض و ارتقای سیم‌کارت از 3G به 4G نکرده‌اید، با تغییر آن می‌توانید اینترنت پرسرعتی را برروی سیم‌کارت خود تجربه کنید.

کاربران مودم‌های اینترنت ثابت می‌توانند از راهکارهای زیر استفاده کنند:

6. مودم خود را در جای بهتر قرار دهید

اگر از کاربران اینترنت ثابت هستید، بهتر است مودم خود را در جای مناسب قرار دهید. برای اینکار لازم است قبل از خرید مودم، از نقاط تحت پوشش آن مطلع شوید و باتوجه به آنتن دهی در محل زندگی‌تان اقدام به تهیه آن کنید. با این حال، برخی از مودم‌ها نیز پس از مدتی آنتن‌دهی اولیه آنها از بین می‌رود و سرعت اینترنت سابق نمایش داده نمی‌شود؛ در این مواقع باید به دنبال پیدا کردن نقاطی در خانه یا محل کار باشید که به اصطلاح نقطه کور نباشد و توسط بتن‌ها و دیگر اشیا احاطه نشده باشد.

7. راه‌اندازی مجدد مودم

از دیگر روش‌های افزایش سرعت اینترنت می‌توانیم به راه‌اندازی مجدد مودم ثابت اشاره کنیم. مودم‌ها معمولا دچار نقص‌های عملکردی می‌شوند که با یکبار خاموش کردن و پس از 30ثانیه راه‌اندازی مجدد آنها می‌توان مشکلات پیش‌آمده را کاملا برطرف کرد. همچنین باید به این نکته توجه داشته باشید، مودم‌های ثابت در راه‌اندازی های مجدد برای بازیابی اطلاعات ممکن است چند دقیقه‌ای اینترنت ارائه ندهند. در نتیجه، زمان‌هایی اینکار را انجام دهید که از این بابت نیازی به اینترنت نداشته باشید.

8. اتصالات اضافه را غیرفعال کنید

برخی از کاربران اغلب از چندین دستگاه مختلف برای اتصال به مودم‌های اینترنت ثابت استفاده می‌کنند. به زبان ساده، زمانی که از چندین دستگاه مختلف برای اتصال به یک کانال استفاده می‌کنید، پهنای باند آن به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. در نتیجه این عملکرد، سرعت اینترنت نیز به طور محسوسی کاهش یافته و باعث می‌شود تا کیفیت قابل قبولی از خود نمایش ندهد. بنابراین، نیاز است تمامی اتصالات اضافه خود را ابتدا چک کنید و سپس دستگاه‌های اضافه را غیرفعال کنید.

9. از آنتن مودم استفاده کنید

آنتن های مودم در بسیاری از مواقع دست‌کم گرفته می‌شوند. این آنتن‌ها حتی با جهت درست داشتن نیز می‌توانند تا حدزیادی اتصال به اینترنت را افزایش دهند. با این حال، اگر از آنتن های مودم استفاده نمی‌کنید، در اسرع وقت راه‌اندازی کنید و شاهد افزایش سرعت اینترنت خود باشید. همچنین اگر از آنتن مودم استفاده می‌کنید و همچنان از سرعت اینترنت خود ناراضی هستید، سعی کنید جهت آنتن را به سمت دکل‌های مخابراتی سوق دهید.

10. استفاده از تقویت‌کننده‌های آنتن مودم اینترنت

تقویت کننده های آنتن مودم اینترنت یکی دیگر از روش های افزایش سرعت اینترنت به حساب می‌آید. این ابزارها معمولا برای خانه‌های بزرگ و حتی شرکت‌های چند طبقه استفاده می‌شود. تقویت‌کننده‌ها به دلیل اینکه باعث افزایش آنتن‌دهی مودم می‌شوند، می‌توانند نقش مودم دیگری را ایفا کنند. در نتیجه این عمل، کاربرانی که به آنتن کمی دسترسی دارند و از سرعت اینترنت کمتری بهره می‌برند، می‌توانند شاهد افزایش سرعت اینترنت باشند.

شما چه راهکارهای دیگری برای افزایش سرعت اینترنت پیشنهاد می‌کنید؟ نظرتان را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها

 
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

۱۴۰۰/۰۲/۰۲

راهنمای قدم به قدم اینترنت TD-LTE ایرانسل

اگر از اینترنت TD-LTE ایرانسل استفاده می‌کنید یا به تازگی قصد خرید آن را دارید، این مطلب را از دست ندهید. در این مطلب کار با مودم‌های TD-LTE را یاد می‌گیرید و به وسیله اپلیکیشن «ایرانسل من» با فوت و فن‌ها، مدیریت حساب و خریدن بسته‌های معمولی و تخفیفی اینترنت ثابت آشنا می‌شوید. روش فعال […]

بازدید: 155553

۱۴۰۰/۱۰/۰۹

6 راهکار ساده برای زیاد کردن سرعت اینترنت 4g و tdlte

همه‌ی ما اوقاتی را تجربه کرده‌ایم که سرعت اینترنت کم شده و نمی‌دانستیم باید چه کاری برای افزایش سرعت اینترنت انجام دهیم. در واقع  سرعت کم اینترنت یعنی آهسته پیش رفتن کارهایی که به آن وابسته هستند و هدر رفتن بخش زیادی از زمان! اما در بسیاری از مواقع، می‌شود با راهکارهایی کاربردی سرعت اینترنت […]

بازدید: 66050

۱۳۹۹/۱۱/۲۱

چگونه هزینه اینترنت را کاهش دهیم؟ 8 راه حل کاربردی برای کم کردن مصرف اینترنت

با افزایش سرعت اینترنت و شروع پیشرفت نسل پنجم (5G)، حجم بیشتری از اینترنت شما صرف شبکه‌های اجتماعی، کار و آموزش آنلاین می‌شود. در نتیجه کم کردن هزینه‌های اینترنت و مدیریت مصرف آن هم بسیار ضروری تر از قبل است. شما تنها با تغییراتی کوچک در تنظیمات گوشی یا اپلیکیشن، می­توانید در مصرف اینترنت گوشی […]

بازدید: 41811