کسب و کارهای آنلاین از جمله شغل‌های پردرآمد و به نحوی نیز آسان در ایران هستند. این نوع مشاغل به واسطه شیوع ویروس کرونا رشد بسیار زیادی را تجربه کرده و از آن زمان تاکنون توانسته‌اند افراد بسیار زیادی به سمت خرید اینترنتی جذب کنند.

با این حال، اگر از دسته کسانی هستید که به فکر راه‌اندازی کسب و کار آنلاین مخصوص خود می‌باشید لازم است تا برخی نکات را در نظر گرفته و به صورت اصولی پیشروی کنید. به واسطه این موضوع برای اطلاع از این نکات و یافتن کسب و کار آنلاین مناسب خود در ادامه با ما همراه باشید.

کسب و کار آنلاین چیست؟

کسب و کار آنلاین از دسته کسب و کارهایی هستند که با پیشرفت فناوری رشد بسیار زیادی کردند. در واقع کسب و کارهای آنلاین ماهیت مشاغل را تغییر نمی‌دهند و صرفا برای سهولت دسترسی کاربران به وجود آمدند.

 به عنوان مثال، اگر در گذشته نیاز به خرید محصولی داشتید ناچار بودید تا به بازار نزدیکتان مراجعه کرده و با جستجوی زیاد و اتلاف وقت و انرژی کالای موردنیازتان را تهیه کنید. اما اکنون با وجود کسب و کارها و فروشگاه‌های آنلاین می‌توانید به راحتی و با چند کلیک ساده به سطح بالای محصولات موردنیاز خود دست پیدا کنید.

با این وجود، این نوع کسب و کارها نه تنها می‌تواند فروشندگان را در پرداخت هزینه‌هایی مثل مالیات، اجاره مغازه و … که از لازمه های هر کسب و کار سنتی است معاف کند؛ بلکه باتوجه به دسترسی افراد به اینترنت، می‌تواند تعداد بسیار بیشتری از مشتریان را هم جذب کند. بنابراین راه اندازی کسب و کار آنلاین یک روش کم هزینه و پرسود به حساب می‌آید.

البته باید توجه داشته باشید که کسب و کارهای آنلاین تنها مربوط به فروشگاه‌ها نمی‌شود و باتوجه به پیشرفت فناوری و پیدایش برخی کارهایی که در حوزه های مجازی کاربرد دارند مثل برنامه نویسی، طراحی سایت، آموزش از راه دور و … می‌توان کسب درآمد کرد.

اگر دارای تخصص در زمینه فضای مجازی هستید نیز می‌توانید به راحتی کسب و کار آنلاین مختص خود را ایجاد کرده و درآمد بالایی کسب کنید.

7 کسب و کارهای آنلاین برای راه اندازی مناسب هستند!

اگر از آن دسته افراد هستید که می‌خواهید کسب و کار آنلاین مخصوص خود را داشته باشید می‌توانید در زمینه های مختلف و باتوجه به علاقه‌های خود اینکار را انجام دهید.

البته باید توجه داشته باشید که کسب و کارهای آنلاین برای تمامی کسانی که به یک موبایل یا دستکاپ و اینترنت دسترسی داشته باشند امکان پذیر است و نیاز به تخصص عجیبی ندارد.

با این حال، 7 نمونه از کسب و کارهای آنلاین که برای راه‌اندازی مناسب هستند به شرح زیر است:

1.    فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی رایج‌ترین نوع کسب و کارهای آنلاین به حساب می‌آید. حتما به یاد دارید در گذشته هر فردی برای تهیه محصولات موردنیاز مجبور بود تا مسافتی را تا فروشگاه آن محصول طی کرده و در نهایت اقدام به تهیه آن می‌کرد. فروشگاه های اینترنتی این مشکل را برطرف کرده‌اند! امروزه می‌توان به راحتی و با چند کلیک محصولات موردنظر خود را تهیه کنید.

اگر به فکر راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی هستید نیاز است تا گام های زیر را طی کنید:

  • گام اول: در وحله اول باید محصولی که می‌خواهید در فروشگاه اینترنتی‌تان وجود داشته باشد را انتخاب کنید.
  • گام دوم: در گام بعدی، بستر مناسب و پلتفرمی که می‌خواهید در آن فروشگاه اینترنتی را راه بیاندازید را مشخص کنید.
  • گام سوم: یک نام تجاری برای برندتان انتخاب کنید. ترجیحا از نام‌هایی استفاده کنید که ثابت بماند و هیچوقت تغییر نکند.
  • گام چهارم: حالا باید استراتژی بازاریابی و جذب مشتری برای محصولاتتان را انتخاب کرده و اقدام به تاسیس فروشگاه آنلاین خود کنید.

2.    برنامه نویسی

برنامه نویسی از دسته مشاغل بسیار پرکاربرد و پردرآمد در دنیای امروزی به حساب می‌آید که تقاضای بسیار زیادی دارد. از این رو، اگر فردی هستید که به این حوزه علاقه‌مند است باید بدانید که با گذراندن دوره‌های برنامه نویسی می‌توانید وارد بازار کار این حوزه شوید.

برنامه نویسی شامل بخش ها و زبان‌های متعددی مثل پایتون، جاوا اسکریپت و … است؛ که هرکدام دارای ویژگی های مختص خود هستند و برای حوزه های مخصوص خود کاربرد دارند.

البته باید همواره به این نکته هم توجه داشته باشید که برنامه‌ نویسی برای یادگیری نیازمند تلاش و پشتکار بسیار زیادی است و ممکن است همه افراد نتوانند با آن کنار بیایند.  

3.    تولید محتوا

تولید محتوا برای کسب و کارهای آنلاین دارای اهمیت بسیار زیادی است. اینکار به هر کسب و کاری برای تعامل با مشتریان خود کمک می‌کند و همچنین باعث جذب هرچه بیشتر مشتریان بالقوه نیز می‌شود.

اگر شما از دسته افرادی هستید که به نویسندگی علاقه دارید می‌توانید با یادگیری اصول سئو محتوا وارد کار در این زمینه شوید.

البته نکته حائز اهمیت در حوزه تولید محتوا، بازاریابی محتوا است. با یادگیری بازاریابی محتوا می‌توان درآمد بیشتری از این حوزه بدست آورد و همچنین محتواهای ارزشمندتری برای کسب و کارها تولید نمود.

4.    گرافیست

کارهای گرافیکی نیز از دسته مشاغل آنلاین پردرآمد و پر تقاضا محسوب می‌شود. اگر شما هم دارای استعداد در این حوزه هستید می‌توانید با گذراندن دوره‌های مخصوص طراحی گرافیک و یا ارائه مدرک تحصیلی مربوط به گرافیک، اینکار را انجام دهید.

همچنین جالب است بدانید طراحی گرافیکی می‌توانید با تولید محتوا ترکیب شده و محتواهای تولید شده در هر فرمت با طراحی گرافیکی همراه شود.

اینکار نه تنها پروژه‌های تولید محتوا را جذاب‌تر می‌کند؛ بلکه باعث افزایش درآمد نیز خواهد شد.

5.    ساخت اپلیکیشن

ساخت اپلیکیشن نیز یکی از زیرمجموعه های برنامه نویسی به حساب می‌آید که با توجه به اینکه افراد بسیار زیادی در طول روز درگیر اپلیکیشن‌های مختلف هستند، بازار کار بسیار پر تقاضایی دارد.

برای ایجاد کسب و کار آنلاین ساخت اپلیکیشن در وحله اول باید برخی از زبان‌های مربوط به این حوزه را یاد بگیرید و سپس با تمرین فراوان، پروژه مختلفی را دریافت کرده و کسب درآمد کنید.

6.    ترید ارز دیجیتال

آیا تابحال نام ترید به گوشتان خورده است؟ ترید یکی از مشاغلی است که در هنگامه ورود ارز های دیجیتال در ایران بر سر زبان‌ها افتاده است. در واقع شغل ترید ارز دیجیتال به خرید و فروش برخی از ارزهای دیجیتال مربوط می‌شود که می‌تواند برای کاربران سود آور باشد.

 به عنوان مثال، زمانی که ارز دیجیتال بیت کوین در پایین‌ترین سطح خود قرار می‌گیرید، می‌توانید بخشی از آن خرید کنید و زمانی که نوسان صعودی طی می‌کند آن را بفروشید. با اینکار می‌توان از درصد نوسان آن سودآوری کرد.

البته باید توجه داشته باشید که این شغل برای کسانی مناسب است که آموزش های لازم در این زمینه را گذرانده باشند. در غیر اینصورت ممکن است ضررهای جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

7.    آموزش مجازی

اگر معلم هستید یا در زمینه خاصی تخصص دارید آموزش مجازی کسب و کار آنلاین مناسب شماست! این شغل از بهترین کسب و کارهای به حساب می‌آید که در کنار درآمد بسیار زیاد و انعطاف پذیر، باعث افزایش اعتبارتان نیز خواهد شد.

بنابراین اگر دوره آموزشی خودتان را ساخته‌اید می‌توانید در پلتفرم های آموزش مجازی معتبر مثل «دانا پلاس» دوره خود را بارگذاری کرده و درآمد کسب کنید. شما چه کسب و کار آنلاینی را برای راه‌اندازی ترجیح می‌دهید؟ نظراتتان را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها

 
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

۱۴۰۰/۰۱/۱۴

تبلیغات آنلاین چیست؟

اگر در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی فعال باشید، حتما موارد زیر را دیده‌اید: افراد معروفی که گاهی یک محصول تجاری را معرفی می‌کنند. وقتی با باز کردن بعضی از اپلیکیشن‌ها، تبلیغات یک محصول، خدمات یا پوستر یک فیلم نمایش داده می شود. قبل یا بین تماشای یک ویدیو در آپارات، تبلیغی برای شما پخش […]

بازدید: 6291

۱۴۰۰/۰۳/۲۶

با این ۱۶ راهکار، از فرسودگی شغلی نجات پیدا کنید!

احتمالا روزهایی را تجربه کرده‌اید که انگیزه‌ای برای شروع یک روز کاری ندارید و فشار کاری خسته و دلسردتان کرده است؛ این موضوع تا حدی برای همه افراد طبیعی است اما اگر بیشتر روزها با خستگی زیاد و بی علاقگی کار می‌کنید ممکن است دچار «فرسودگی شغلی» شده باشید. افرادی که ‌مدت‌های طولانی با حجم […]

بازدید: 4241

۱۴۰۰/۰۸/۱۱

لیستی از 7 تا از پر درآمد‌ترین شغل‌ها بعد از کرونا

در سال ۹۸ وقتی موج اول کرونا شروع شد فعالیت بسیاری از کسب‌وکارها مثل آژانس‌های هواپیمایی، سینماها، هتل‌ها، تالارها و … تعطیل یا کم‌ شد و از طرف دیگر کسب‌وکارهایی که فعالیت‌هایشان قابلیت آنلاین شدن یا دور کاری را داشتند، در این مدت به درآمدهای قابل توجهی دست پیدا کردند. در واقع با تغییراتی که […]

بازدید: 4125