• عناوین مقاله

    UGC یا محتوای تولید شده توسط کاربر چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم ؟

    حالا با چه محتواهایی می­توانیم از UGC استفاده کنیم؟

    چرا UGC برای مشتریان انگیزه خرید ایجاد می‌کند؟

    از چه راه هایی مشتریان را با خود همراه کنیم تا از UGC درآمد کسب کنیم؟

    در UGC باید به چه نکاتی توجه داشته باشید

    UGC در جهان

    راویتو ایرانسل و UGC

    • چگونه از راویتو کسب درآمد کنیم؟

احتمالا شما هم قبل از خرید هر چیزی، سری به کامنت‌ها و تويیت‌های دیگر کاربران می­زنید یا از کسی که به نظرش اعتماد دارید، در مورد خرید یک محصول مشورت می­گیرید. همان‌طور که می‌بینید حتی در روزگار آنلاین هم تبلیغات دهان به دهان ارزش زیادی دارد، موضوعی که حالا با نام UGC (محتوای تولید شده توسط کاربر) ارزش بالایی هم در صنعت تبلیغات آنلاین پیدا کرده است.

اگر صاحب کسب و کاری هستید یا فروشگاه اینترنتی دارید، با ما در این مطلب همراه باشید تا شما را با چگونگی روش‌های کسب درآمد با UGC آشنا کنیم.

UGC یا محتوای تولید شده توسط کاربر چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم ؟

این روزها همه به تجربه‌های مصرف کنندگانی شبیه خودشان بیشتر از تعریف و تمجیدهای بازاریاب‌ها اعتماد دارند و UGC (User Generated Content) همین محتواهای تولید شده توسط کاربران در اینترنت است. در اصل مردم هنوز هم تجربیات خوب و بد خود را با یکدیگر در میان می گذارند و به لطف شبکه‌های اجتماعی می‌توانند آن را در سراسر جهان منتشر کنند و مشارکت کاربران در ایجاد محتوا برای برندهای تجاری به یکی از داغ‌ترین ترندهای بازاریابی و به یک محرک واقعی برای کسب درآمد تبدیل شده است.

حالا چرا باید از این روش برای کسب و کارتان استفاده کنید؟ چون:

  • در UGC اعتبار و اعتماد وجود دارد

هر چقدر تعداد محتواهای تولید شده توسط خریداران مثبت‌تر و واقعی‌تر باشند، اعتبار برند هم بیشتر به نظر می‌رسد.

  • UGC مقرون به صرفه است

ایجاد محتوای خوب و به اشتراک گذاشتن آن هزینه‌های زیادی دارد اما با UGC، شما در حال سپردن این کار با ارزش و گران قیمت به مشتری هایتان هستید.

  • از UGC  بازخورد می‌گیرید

هنگامی که یک کاربر محتوایی را به اختیار و سلیقه خود راجع به برند شما در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کند و شما با دادن امتیازاتی از او قدردانی می‌کنید، به طور غیر مستقیم بقیه افراد را هم به انجام این کار علاقمند می‌کنید. به این شکل بازدید و آگاهی از برند شما چند برابر می‌شود و شما با این روش می‌توانید فیدبک‌های مهمی از محصولات خود بگیرید.

  • در UGC، مشتریان شما سفیران تبلیغاتی شما می‌شوند

تبلیغاتی که توسط دوستان، خانواده و همکاران باشد و در شبکه‌های اجتماعی هم به اشتراک گذاشته شود بسیار موثرتر از بازاریابی‌های مستقیم است. در حقیقت UGC می‌تواند هر فردی را به سفیر تبلیغاتی برند شما تبدیل کند.

حالا با چه محتواهایی می­توانیم از UGC استفاده کنیم؟

UGC به طور کل می‌تواند شامل هر محتوایی باشد که مشتریان در رابطه با برند ایجاد می‌کنند که معمولاً به صورت تصاویر، فیلم‌ها، پست‌های رسانه های اجتماعی و… ارائه می‌شود. شرکت‌هایی مثل دیجی کالا، به خوبی از این محتواها در استراتژی‌های بازاریابی خود استفاده می‌کنند.

UGC شامل موارد زیر هم هست:

  • نظرات مشتریان در شبکه های اجتماعی شامل لایک،هشتگ‌، کامنت ‌و توییت‌های مربوط به برند
  • نظرات در مورد پست های وبلاگ یا سایت
  • تصاویر و فیلم های به اشتراک گذاشته شده توسط مشتریان
  • آنباکسینگ محصولات توسط مشتری‌ها
  • بررسی محصولات و تصاویر و فیلم‌های ارسال شده در شبکه های اجتماعی

 UGC را می توان در بسیاری از فضاهای مختلف اینترنت پیدا کرد و از آن برای افزایش فروش و تعامل بیشتر با مشتریان استفاده کرد.

چرا UGC  برای مشتریان انگیزه خرید ایجاد می‌کند؟

  1. UGC برای توسعه برند و معرفی بیزینس یا محصولات هر کسب و کاری، راهکار بسیار مناسبی است چون کاربران حرف‌های مصرف کنندگانی که بدون گرفتن هزینه تبلیغات راجع به محصول نظر می‌دهند را بیشتر از سفیران تجاری و تبلیغاتی باور دارند.
  2. مردم دوست دارند در زمینه محصولات و خدماتی که به دست آن‌ها می‌رسد نظر بدهند و وقتی نظرات خودشان را در این زمینه تاثیرگذار می‌بینند، احساس می‌کنند که به نوعی در محصول شریک هستند و مثل یک سرمایه‌گذار دلشان می‌خواهد شاهد توسعه و پیشرفت آن باشند.
  3. UGCبه مشتریان آینده این امکان را می‌دهد تا در مورد محصولاتشان، از خریداران اطلاعات بیشتری کسب کنند و به آن‌ها این حس را می‌دهد که با شرکت قابل اعتمادی طرف هستند.

از چه راه هایی مشتریان را با خود همراه کنیم تا از UGC درآمد کسب کنیم؟

UGC با تقویت روابط با مشتری، ایجاد اعتماد به برند شما و در نهایت با افزایش فروش یکی از بهترین روش‌های تبلیغات آنلاین است. پس تا جایی که می‌توانید از مشتریان خود بخواهید در این کار با شما شریک شوند. در زیر چند روش موثر برای استفاده از UGC را برای شما آورده‌ایم:

۱- با دادن امتیازاتی به کاربران و یا چیزهایی مثل کارت هدیه که با بودجه و سیاست‌های شرکت شما هماهنگی دارد به مشتریان خود انگیزه دهید تا آنها نظراتشان را با شما به اشتراک بگذارند. تصاویر و متن‌های زیبایی که برای شما ارسال می‌کنند را در سایت و شبکه‌های اجتماعی‌تان به اشتراک بگذارید و از آن‌ها بابت این کار قدردانی کنید.

۲- از مشتریان خود بخواهید محصولات و خدمات شما را بررسی کنند. رتبه بندی و بررسی محصولات شما می‌تواند در افزایش بازدید از وبسایت و پیج‌های شما در شبکه‌های اجتماعی موثر باشد. وقتی شما مشتریان خود را تشویق می‌کنید که محصولات و خدمات شما را بررسی کنند یعنی به محصولات خود اعتماد دارید و البته آماده شنیدن نقاط قوت و ضعف خود هم هستید. خریداران هم ترجیح می‌دهند از محصولات یا خدمات قابل اعتماد استفاده کنند.

۳- کمپین‌ها و مسابقات با هشتگ برگزار کنید. با یک مسابقه هشتگ می توانید فالورهایتان را به اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی ترغیب کنید و از مشتریانتان بخواهید محتواهایی مثل عکس و فیلم را به همراه هشتگ خاص به اشتراک بگذارند. این هشتگ‌ها و حضور پررنگ شما در شبکه‌های اجتماعی مستقیم روی میزان فروش شما تاثیر می‌گذارد.

۴-از مخاطبین خود بخواهید راجع به محصولات شما ویدیو درست کنند. ویدیو و تصویر یک روش موثر برای ایجاد UGC است. روش کار کردن با محصولات شما، تجربه‌های آن‌ها و نکات ظریفی که می‌تواند به دیگر کاربران در زمینه خرید و استفاده از محصولات شما کمک کند، می‌تواند بسیار موثرتر از محتواهای متنی باشند.

 در اصل وقتی مشتریانی دارید که برای شما محتوا درست می کنند، نیازی به پرداخت هزینه های سنگین تبلیغات ندارید و برند شما هم معتبرتر به نظر می‌رسد. از همین محتواها می توانید در بازاریابی محتوایی، شبکه های اجتماعی و غیره استفاده کنید.

 همه این‌ها در کنار اجرای یک کمپین UGC موفق که مشتریان را به تولید محتوا راجع به محصول شما علاقمند کند، به شما کمک خواهد کرد تا با UGC به فروش بیشتری دست پیدا کنید.

نکته: می‌توانید برای نتیجه بخش‌تر کردن کمپین‌هایتان از پلتفر‌های تبلیغاتی مثل یلوادوایز هم کمک بگیرید.

در UGC باید به چه نکاتی توجه داشته باشید

در محتوایی که توسط کاربران برای شما تولید می‌شود باید صادقانه رفتار کنید و نباید فقط نظرات مثبت کاربران برای خودتان را در صفحاتتان بگذارید چون با اینکار افراد احساس می‌کنند با داده‌هایی جعلی روبرو هستند. با UGC های منفی و انتقادات، مشکلات برند خود را برطرف کنید.

هنگامی که نظرات منفی دریافت می‌کنید، آنها را فرصتی برای جلب اعتماد مشتریان خود در نظر بگیرید. با احترام و سر حوصله به هر مشتری شخصاً پاسخ دهید. این کار به معتبر نشان دادن نام تجاری شما کمک زیادی می‌کند.

به کانال یا شبکه ارتباطی خودتان برای تولید UGC را درست انتخاب کنید. مثلا اگر مزون لباس دارید، نیازی به صرف وقت و منابع خود برای حضور در توییتر ندارید و اینستاگرام فضای بهتری برای تخصص شماست.

تمام محتواهایی که کاربرانتان برایتان ارسال می‌کنند یا آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی می‌بینید، آرشیو کنید. برای این‌کار می‌توانید از فضاهای ابری رایگان یا پولی استفاده کنید.

برای برند خودتان هشتگ هایی درست کنید که به راحتی به خاطر سپرده شوند و تایپ آنها سخت نباشد. از هشتگ‌هایی شبیه رقبایتان استفاده نکنید و در این زمینه خلاقانه رفتار کنید.

در UGC باید صبور باشید، چونUGC کسب سود در لحظه نیست. هدف اول و مهم در UGC این است که افراد بیشتری در تعامل با برند شما قرار بگیرند و مطمئن باشید UGC با افزایش اعتماد و آگاهی شما را به این نتیجه می‌رساند.

UGC در جهان

بیشتر شرکت ها، از شرکت نایک و کوکاکولا تا استار باکس، غول قهوه جهان، بارها در کمپین‌هایی از مشتریان خود خواسته‌اند که با فرستادن عکس‌هایی از محصولات خود و با گذاشتن هشتگ‌هایی در مسابقات آن‌ها شرکت کنند. همین کار باعث شد میلیون‌ها محتوا و عکس جذاب برای این برندها تولید شود.

حتی افراد معروفی مثل Marc Jacobs، طراح مشهور مد هم از UGC بهره می‌برند. او در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد کسانی که دوست دارند مدل بعدی این شرکت باشند، تصویرشان را با هشتگ #CastMeMarc در اینستاگرام یا توییتر منتشر کنند. این مسابقه بسیار محبوب شد و در عرض 24 ساعت 15000 ورودی هشتگ داشت.

راویتو ایرانسل و UGC

ایرانسل هم در زمینه UGC دست به ابتکارات خوبی زده است. شما با راویتو ایرانسل می‌توانید ویدیو درست کنید و به درآمد هم برسید، برای این کار اول باید وارد چارخونه بشوید.

در راویتو می‌توانید ویدئوهای خود را بارگذاری کنید و خودتان راوی هر چیزی که دوست دارید باشید. به علاوه اینکه هیچ محدودیت موضوعی برای آپلود ویدئوها ندارید فقط باید محتوای ویدیوی شما در چارچوب قوانین کشورمان باشد.

در راویتو می توانید صفحه خودتان را داشته باشید، ویدئوهای دیگران را لایک کنید، دوستان خود را دنبال کنید، از محصول مورد علاقه‌اتان فیلم بگیرید یا اگر خودتان صاحب کسب و کار و محصولی هستید در راویتو از آن فیلم بگیرید و صحبت کنید.

چگونه از راویتو کسب درآمد کنیم؟

کاربرانی که در راویتو ویدئو بارگذاری می‌کنند، میتوانند به درآمدزایی هم برسند. باتوجه به بازدید هر محتوا مبلغی برای کاربران در نظر گرفته می‌شود. اینکار به ایجاد یک رقابت سالم در زمینه تولید محتوای بهتر و راه اندازی کسب و کار های گوناگون کمک می‌کند.

برای جمع آوری و ترغیب مردم به ایجاد UGC و اطمینان از موفقیت آن، نسخه یکسانی برای همه وجود ندارد. چون هر کسب و کار ممکن است با روش خاصی بتواند در این زمینه موفق‌تر عمل کند اما توجه داشتن به نکاتی که از آن صحبت کردیم مطمئن باشید که می‌تواند برای شما نتایج مثبتی را به همراه داشته باشد.

دیدگاه‌ها

 
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

۱۴۰۰/۰۲/۰۲

راهنمای قدم به قدم اینترنت TD-LTE ایرانسل

اگر از اینترنت TD-LTE ایرانسل استفاده می‌کنید یا به تازگی قصد خرید آن را دارید، این مطلب را از دست ندهید. در این مطلب کار با مودم‌های TD-LTE را یاد می‌گیرید و به وسیله اپلیکیشن «ایرانسل من» با فوت و فن‌ها، مدیریت حساب و خریدن بسته‌های معمولی و تخفیفی اینترنت ثابت آشنا می‌شوید. روش فعال […]

بازدید: 155050

۱۴۰۰/۰۷/۲۵

معرفی کاربردی‌ترین کدهای ایرانسل ( کدهای خدمات ایرانسل که آفلاین هم در دسترس هستند)

احتمالا برایتان پیش آمده در شرایطی که آنلاین نیستید و یا بسته اینترنتتان تمام شده نیاز به کارهایی مثل خرید بسته اینترنت، شارژ و یا حتی فورجی کردن سیمکارتتان داشته باشید. در این شرایط که آنلاین نیستید می‌‌توانید از کدهای کاربردی یا USSD ها استفاده کنید. این کدها همان ستاره مربع‌های معروفی هستند که امروزه […]

بازدید: 22562

۱۴۰۰/۰۶/۲۵

چگونه بهتر از موتور جستجوی گوگل استفاده کنیم؟ (۱۰ روش کاربردی)

با این که موتور جست‌وجوی گوگل از معروف‌ترین ابزارهای جست‌وجو در فضای اینترنت است و طبق آخرین آمار، با سهم ۹۲ درصدی از میان تمامی موتور‌های جست‌وجو، موتور اصلی جست‌وجو در فضای آنلاین است، اما هنوز خیلی از کاربران راه و روش درست جست‌وجو کردن را نمی‌دانند. شاید با خودتان فکر کنید که جستجو کردن […]

بازدید: 20587