امروزه، اکثر کارهایی که با تلفن همراه انجام می‌شوند، نیاز به اتصال به اینترنت دارند و کار‌ نکردن دیتای سیم‌کارت می‌تواند دردسرساز باشد. ایرانسل یکی از محبوب‌ترین اپراتورهای ایران در زمینه‌ ارائه‌ی اینترنت پرسرعت می باشد، اما این امکان وجود دارد که به دلایل مختلف اینترنت ایرانسل وصل نشود. ممکن است برای هرکسی این مشکل پیش آمده باشد، که پس از خرید بسته اینترنتی همراه و فعال کردن آن، اینترنت وصل نشود و هیچ صفحه‌ای نه در مرورگر و نه در شبکه‌های اجتماعی باز نشود.

این مشکلات هم در سیستم عامل‌های Android و هم در IOS دیده می شوند. در ادامه این مطلب راه‌ حل‌هایی برای وصل نشدن اینترنت ایرانسل ارائه شده است.

راه حل‌هایی برای قطع شدن اتصال اینترنت ایرانسل

1. به روز‌رسانی مرورگر

این امکان وجود دارد مرورگری که شما استفاده می‌کنید آخرین نسخه نباشد و در استفاده از اینترنت برای شما مشکل بوجود آورد. همین امر موجب می‌شود که مرورگرها از SSL یا از صفحات HTTPS پشتیبانی نکنند. درنتیجه، مرورگرهای تلفن همراه خود (Firefox  و  Google Chrome) را حتما به آخرین ورژن بروزرسانی کنید. پاک کردن مرورگر و نصب دوباره آن و یا پاک کردن کش (Cache) مرورگر نیز می تواند در این روند کمک کننده باشد.

2. ریست کردن تنظیمات APN

APN نحوه اتصال موبایل شما به شبکه مخابراتی است. به عبارت دیگر گوشی تلفن همراه شما برای اتصال به اینترنت باید با APN شرکت ارائه دهنده خدمات تنظیم شود و پس از بررسی آن نوع اتصال شبکه مشخص می شود. جهت بازیابی تنظیمات APN، قسمت تنظیمات را باز کنید و وارد بخش شبکه و اینترنت شوید. سپس روی سیم کارت خود کلیک کنید، به پایین رفته و Access Point Names  را انتخاب کنید.

 در ادامه روی دکمه منوی سه نقطه در بالا سمت راست کلیک نمایید و گزینه Reset to default را انتخاب کنید. بعد از انجام این مراحل، برای انجام تنظیمات APN ایرانسل، جدول زیر را دنبال کنید:

APNConnection Name
mtnirancellIrancell-Internet

3. بررسی تنظیمات حالت شبکه

اگر گوشی خود را روی حالت پرواز بگذارید و بعد از یک دقیقه آن را روشن کنید، گوشی به صورت خودکار، حالت شبکه مناسب را انتخاب می‌کند. اما اگر به هر دلیلی این اتفاق رخ نداد، به صورت دستی حالت شبکه را تغییر دهید.

4. چک کردن محدودیت استفاده از داده

یکی از قابلیت‌های کاربردی تلفن‌های همراه، توانایی تنظیم یک سقف برای حداکثر میزان استفاده از داده‌های تلفن همراه و اینترنت سیم کارت است. این ویژگی موجب می‌شود تا پس از رسیدن به سقف تعیین شده، ارتباط اینترنت قطع گردد تا از مصرف بی رویه آن جلوگیری شود. ممکن است این مورد دلیلی برای ایجاد مشکل اتصال به اینترنت ایرانسل باشد.

جهت برطرف کردن این مشکل و برداشتن محدودیت، به مسیر تنظیمات گوشی رفته و گزینه Data Usage یا استفاده از داده تلفن همراه را انتخاب کنید. در این قسمت تیک مربوط به محدودیت استفاده از داده را بردارید تا محدودیت استفاده از داده ها غیرفعال شود. همچنین، می‌توانید با ایجاد تغییر، حداکثر سقف مصرف را بیشتر تعیین کنید.

5. دریافت تنظیمات اینترنت ایرانسل

گاهی ممکن است این مشکل به دلیل نصب نکردن تنظیمات مرتبط با اینترنت باشد. در این حالت چند راهکار وجود دارد. یکی از این روش‌ها شماره گیری کد دستوری #2*4*555* برای دریافت تنظیمات اینترنت است. پس از استفاده از این کد، پیامک  GPRSبرای شما ارسال می‌شود. در این حالت باید Install یا Save  را انتخاب کنید. در بعضی موارد، هنگام فرآیند نصب از شما خواسته می‌شود که یک رمز وارد کنید، که در اینصورت باید از عدد‌های 1234 استفاده نمایید.

سخن پایانی

در این مطلب انواع روش‌های برطرف کردن مشکل عدم اتصال گوشی به اینترنت ایرانسل، شرح داده شد. در صورتی که برای شما هم این اتفاق افتاده است و از تمام نشدن بسته اینترنت ایرانسل خود اطمینان دارید، می توانید با بررسی مراحل گفته شده، در جهت حل مشکل عدم اتصال اینترنت خود اقدام کنید.

دیدگاه‌ها

 
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

۱۴۰۰/۰۲/۰۲

راهنمای قدم به قدم اینترنت TD-LTE ایرانسل

اگر از اینترنت TD-LTE ایرانسل استفاده می‌کنید یا به تازگی قصد خرید آن را دارید، این مطلب را از دست ندهید. در این مطلب کار با مودم‌های TD-LTE را یاد می‌گیرید و به وسیله اپلیکیشن «ایرانسل من» با فوت و فن‌ها، مدیریت حساب و خریدن بسته‌های معمولی و تخفیفی اینترنت ثابت آشنا می‌شوید. روش فعال […]

بازدید: 155774

۱۴۰۰/۰۷/۱۲

۱۱ راه حل برای وقتی که گوشی شما مشکل آنتن‌دهی دارد!

حتما در بعضی موارد برایتان پیش آمده، درزمانی که نیاز فوری به تماس تلفنی داشته‌اید، آنتن موبایل شما قطع شود و کیفیت آنتن‌دهی برایتان رضایت بخش نباشد. این موضوع در شرایطی که زندگی روزمره همه ما به استفاده از تلفن همراه گره خورده، بسیار مشکل‌ساز است.  ما در این مطلب به شما راهکارهای ساده و […]

بازدید: 102216

۱۴۰۰/۱۰/۰۹

6 راهکار ساده برای زیاد کردن سرعت اینترنت 4g و tdlte

همه‌ی ما اوقاتی را تجربه کرده‌ایم که سرعت اینترنت کم شده و نمی‌دانستیم باید چه کاری برای افزایش سرعت اینترنت انجام دهیم. در واقع  سرعت کم اینترنت یعنی آهسته پیش رفتن کارهایی که به آن وابسته هستند و هدر رفتن بخش زیادی از زمان! اما در بسیاری از مواقع، می‌شود با راهکارهایی کاربردی سرعت اینترنت […]

بازدید: 66203