-
عناوین مقاله
چطور جلوی سواستفاده از سیم کارت گمشده خودم را بگیرم و مجدد سیمکارتم تهیه کنم؟
چطوری شماره سیمکارتم را پیدا کنم؟
- 1-استفاده از کد #۹۱*
- 2-مشاهده شماره سیم کارت با گوشیهای هوشمند
چطوری شماره سیمکارت اینترنت ثابت را پیدا کنم
در مقاله قبلی گفتیم که اگر خدای نکرده گوشی شما به همراه سیمکارت سرقت شده یا گم شده باشد چطور میتوانید آن را بازیابی کنید. در واقع اگر به دلایل مختلف سیمکارتتان را گم کرده باشید، باید به سرعت سیمکارت خود را مسدود کنید یا یک سیم کارت جدید با شماره قبلیاتان تهیه کنید تا از شمارهی شما سواستفاده نشود.
اگر ایرانسلی هستید این مطلب به شما برای پیدا کردن سیمکارت مفقودی کمک میکند و روشهای مسدود کردن و تهیه سیمکارت جایگزین را به شما آموزش میدهد.
چطور جلوی سواستفاده از سیم کارت گمشده خودم را بگیرم و مجدد سیمکارتم تهیه کنم؟
اگر سیمکارت ایرانسل خود را گم کردید میتوانید از روشهای آفلاین و آنلاین پشتیبانی ایرانسل کمک بگیرید تا کارشناسان ایرانسل اطلاعات کافی را در اختیار شما بگذارند و یا مستقیما از روشهای زیر استفاده کنید:
1-با اپلیکیشن «ایرانسل من»(به صورت آنلاین):
اگر شماره سیم کارتی که گم شده یا سرقت شده را از قبل درگوشی دیگری در برنامه «ایرانسل من» ثبت کردهاید، میتوانید به صورت آنلاین و به وسیله اپلیکیشن «ایرانسل من»، سیمکارت مفقودی یا سرقت شده خود را به صورت موقت مسدود کنید تا به سرعت جلوی سواستفاده کلاهبرداران و سارقان از سیمکارتتان را بگیرید. برای این کار:
اگر سیستم عامل دستگاه هوشمند شما اندروید است:
- در صفحه اصلی اپلیکیشن > گزینه «حساب من» > «خدمات سیمکارت» > «مسدودیت/رفع مسدودیت» را انتخاب کنید.
در این مرحله باید علت مسدود شدن را انتخاب کنید:
- دستگاه تلفن همراه/ سیمکاتم را گم کردهام
- درخواست قطع موقت سیمکارت را دارم
در صورتیکه خط خود را به صورت موقت قطع کردهاید، میتوانید با تماس با مراکز تماس ایرانسل مجددا خط خود را وصل کنید.
نکته:
- در نسخه PWA (وب اپلیکیشن ایرانسل من برای iOS) این خدمات فعلا وجود ندارد.
- درخواست مسدودی سیمکارت از این روش رایگان می باشد.
2-به وسیله تماس با مرکز تماس ایرانسل (به صورت آفلاین):
شما می توانید به صورت آفلاین و به وسیله تماس با مرکز تماس ایرانسل درخواست تعلیق یک طرفه یا دوطرفه خطتان را بدهید، بعد از آن هم باید به مراکز خدمات یا نمایندهها مراجعه کنید و سیمکارت جدید خود را تحویل بگیرید.
- اگربا شماره ایرانسلی تماس میگیرید، 700 را شماره گیری کنید
- اگر با خط غیر ایرانسل تماس میگیرید، 09377000000 را شماره گیری کنید
نکته هایی که باید بدانید:
- این خدمات فقط به مالک سیم کارت ارائه میشود.
- درخواست مسدودی سیمکارت از این روش ۵۰۰۰ تومان هزینه دارد.
- بعد از دریافت سیم کارت جدید، برای رفع مسدودی سیم کارت، با شماره هایی که در قسمت بالا گفتیم تماس بگیرین و یا در نسخه اندروید «اپلیکیشن ایرانسل من»، برای رفع مسدودیت سیم کارتتان اقدام کنین..
چطوری شماره سیمکارتم را پیدا کنم؟
گاهی وقتها هم ممکن است سیمکارتتان باشد اما شمارهی آن را ندانید، در چنین مواقعی روش ساده این است که سیمکارتتان را در یک گوشی قرار داده و به شماره دیگری که به آن دسترسی دارید زنگ بزنید، اما اگر خط ایرانسل شما شارژ نداشته باشد، میتوانید از روشهای زیر استفاده کنید:
1-استفاده از کد *۹۱#
با شمارهگیری کد #91*شماره ایرانسل شما روی گوشیتان نمایش داده میشود.
2-مشاهده شماره سیم کارت با گوشیهای هوشمند
- مشاهده شماره سیمکارت در گوشیهای آیفون
- وارد بخش مخاطبین (Contacts) گوشیتان شوید.
- در قسمت my Card شماره شما نشان داده می شود.
یا می توانید از روش زیر استفاده کنید:
- وارد بخش تنظیمات گوشیتان شوید.
- قسمت phone و بعد از قسمتmy number شماره خود را مشاهده کنید.
- مشاهده شماره سیم کارت در گوشی های اندرویدی
- وارد بخش تنظیمات گوشیتان شوید
- گزینه About Device را انتخاب نمایید
- در قسمت Phone Number شماره خود را مشاهده نمایید.
چطوری شماره سیمکارت اینترنت ثابت را پیدا کنم
اگر شماره اینترنت ثابت خود را فراموش کردید، میتوانید به کمک اپلیکیشن «ایرانسل من»، نسخهPWA (وب اپلیکیشن) و کددستوری و حتی تماس با کارشناسان ایرانسل شماره اینترنت ثابت خود را بازیابی کنید.
برای تهیه شناسهTD LTE:
به وسیله اپلیکیشن «ایرانسل من»: برای اندروید
بعد از اینکه وارد برنامه «ایرانسل من» شدید، مسیر پیش رو را دنبال کنید:
در پایین صفحه اصلی گزینه «اضافه کردن حساب» > «انتخاب حساب» > «شماره اینترنت ثابت را فراموش کردهام»
به وسیله وب اپلیکیشن «ایرانسل من»: برای iOS
در صفحه ورود به آدرس my.irancell.ir گزینه«شماره اینترنت ثابت را فراموش کردهام» را انتخاب کنید.
به وسیله کد دستوری(مخصوص مشترکین حقیقی):
شماره گیری کد #8*8*555*
نکته: در این بخش داشتن اطلاعات IMEIدستگاه(موجود روی جعبه و برچسب اطلاعات مودم)و شماره ملی مالک حساب الزامی است
نکته: در صورت خرید سیم کارت ویژه اینترنت ثابت (بدون مودم) فقط با استفاده از کد دستوری میتوانید شماره سیم کارت tdlte خود را بازیابی کنید