• عناوین مقاله

    کیف پول دیجیتال چیست؟

    کیف پول دیجیتال چطور کار می‌کند؟

    کاربرد کیف پول ‌های دیجیتال

    • پرداخت هزینه خدمات آنلاین با کیف پول دیجیتال
    • پرداخت قبض‌ها با کیف پول دیجیتال

    مزیت‌های استفاده از کیف پول دیجیتال چیست؟

    معرفی ۴ کیف پول‌ دیجیتال

اگر تا به حال از اپلیکیشن ایرانسل من استفاده کرده باشید یا خرید اینترنتی انجام داده باشید، احتمالا اسم «کیف پول دیجیتال ایرانسل» را شنیده‌اید.

کیف پول دیجیتال، یک کیف پول اینترنتی است که با رایج شدن پرداخت‌های آنلاین به وجود آمده است اما امکانات آن فقط به امور مالی محدود نمی‌شود.

اگر می‌خواهید در مورد کاربرد‌ها، امکانات و مزایای کیف‌ پول‌های دیجیتال بیشتر بدانید، این مطلب را بخوانید تا با یکی از پر استفاده‌ترین ابزارهای اینترنتی در حوزه خدمات مالی آشنا شوید.

کیف پول دیجیتال چیست؟

شما پول‌های نقد، بلیت‌ها، کارت‌های بانکی و … را کجا نگهداری می‌کنید؟‎ احتمالا در کیف پولتان.

کیف پول دیجیتال هم دقیقا همین کاربرد را در فضای دیجیتال دارد. در واقع، کیف پول دیجیتال، روش الکترونیکی برای ذخیره امن پول‌های شماست. با این ابزار مجازی شما امکان خرید خدمات و محصولات مشخصی را در فضای مجازی دارید.

کیف پول دیجیتال چطور کار می‌کند؟

کیف پول دیجیتال، می‌تواند یک اپلیکیشن، یک وب‌سایت و یا بخشی از یک اپلیکیشن باشد. مثلا کیف پول دیجیتال ایرانسل در سوپر اپلیکیشن ایرانسل من قرار دارد و به اندازه ای که خودتان می‌خواهید، شارژ می‌شود و می‌توانید هر زمان که خواستید از موجودی کیف پول خود برای خریدهای مشخصی استفاده کنید.

نکته: بعضی از این اپلیکیشن‌ها، خدمات تحت وب هم دارند که برای آن نیازی به نصب اپلیکیشن نیست و میتوانید با مرورگر و از سایت ارائه دهنده کیف پول دیجیتال، استفاده کنید.

کاربرد کیف پول ‌های دیجیتال

شما در چند حالت می‌توانید از کیف پول دیجیتال استفاده کنید:

پرداخت هزینه خدمات آنلاین با کیف پول دیجیتال

  • استفاده از خدمات اپلیکیشن‌ها: بسیاری از اپلیکیشن‌ها خدماتی را ارائه می‌دهند که برای دسترسی به آن باید اول هزینه‌ آن‌ها را پرداخت کنید.

شمامی‌توانید با اتصال کیف پول دیجیتال خود به اپلیکیشن، به جای منتظر ماندن برای رمز پویا و دردسرهای هر بار پرداخت، راحت‌تر و سریع‌تر از خدماتی که می‌خواهید بهره‌مند شوید. مثلا برای دانلود اپلیکیشن‌ها یا آلبوم‌های موسیقی در چارخونه می‌توانید از کیف پول دیجیتال ایرانسل استفاده کنید.

  • استفاده از خدمات بازی‌ها و سرگرمی‌های آنلاین: برای استفاده از مارکت‌های آنلاین مثل بازیک و چارخونه، شما برای بعضی از برنامه‌ها و بازی‌ها باید هزینه‌ای را پرداخت کنید. مثلا در بازیک با شارژ کیف پول ایرانسل خود می‌توانید به راحتی بازی‌های موردعلاقه‌تان را خریداری و دانلود کنید.

پرداخت قبض‌ها با کیف پول دیجیتال

یکی دیگر از امکاناتی که بعضی کیف پول‌های دیجیتال ارائه می‌دهند، پرداخت قبض‌های خدماتی است. از طریق کیف پول‌های دیجیتال می‌توانید سریع و راحت، قبض‌های خدماتی خود را پرداخت کنید.

نکته: به زودی می‌توانید قبض تلفن همراه ایرانسل خود را از طریق کیف پول دیجیتال ایرانسل پرداخت کنید.

مزیت‌های استفاده از کیف پول دیجیتال چیست؟

  • امنیت

 وقتی شما پول نقد نگهداری می‌کنید، احتمال دزدیده شدن آن بیشتر می‌شود. مشخص است که داشتن یک کیف پول دیجیتال، راحت‌تر و امن‌تر از حمل و مراقبت از کیف پول فیزیکی است.

حتی در مورد نگهداری اطلاعات هم نگرانی وجود ندارد، چون کیف پول های دیجیتالی که زیر نظر شرکت های مورد اعتماد هستند، نماد اعتماد الکترونیکی دارند و اطلاعات کاربران خود را به شدت دقیق و با وسواس زیادی رمزگذاری می‌کنند. این رمزگذاری به حفظ امنیت اطلاعات شما در انتقال از دستگاه به سیستم پرداخت، کمک می‌کند.

نکته: در صورت افشای اطلاعات و اموال، مسئولیت و جبران خسارت آن با شرکت ارائه دهنده خدمات است.

  • سرعت و دسترسی آسان

احتمالا این موضوع برای شما هم پیش آمده که وقتی دارید در کیف پول خود دنبال چیزی می‌گردید، قبض یا کارتی از آن بیرون بیفتد و دیگر پیدا نشود. در کیف پول دیجیتال، اطلاعات دسته بندی شده هستند و شما در زمان کم و به سرعت می‌توانید به اطلاعات خود دسترسی پیدا کنید و نیازی به گشتن نیست.

  • استفاده راحت تر

در دنیای مدرن، هم به دلایل امنیتی و هم به این دلیل که، نقل و انتقال پول امکان شیوع بیماری‌هایی مثل کرونا را بیشتر می‌کند، خیلی از خدمات آنلاین انجام می‌شوند و در نتیجه، کیف پول دیجیتال برای شما امکان یک خرید اینترنتی ایمن و سریع را فراهم می‌کند.

معرفی ۴ کیف پول‌ دیجیتال

همان طور که در بالا هم به آن اشاره شد، به طور کلی معیارهایی که کیفیت کیف پول‌های دیجیتال با آن‌ها سنجیده می‌شود، موارد زیر هستند:

  • امنیت
  • سرعت
  • خدمات

در ادامه، براساس این ویژگی‌ها چند کیف پول دیجیتال شناخته شده و امن را به شما معرفی می‌کنیم:

کیف پول دیجیتال ایرانسل

ایرانسل یکی از امن‌ترین و کاربردی‌ترین کیف پول‌های دیجیتال را دارد که برای ما ایرانی‌ها به سادگی در دسترس است. این کیف پول به کاربران خود امکان استفاده از خدماتی مثل:

را می‌دهد. در آینده هم امکان خرید از فروشگاه‌های دیگر و امکان خرید بسته به آن اضافه می‌شود.

کیف پول دیجیتال Apple Pay

اپل پی محصول شرکت اپل است. یک کیف پول دیجیتالی که قابل نصب روی انواع دستگاه‌های iOS است.

  • اپل پی امنیت بالایی دارد.
  • برای خرید کردن از طریق این کیف پول دیجیتال، لازم نیست که مشتری اطلاعات کارت بانکی خود را وارد سیستم کند. کافی است یک بار کیف پول را شارژ کند و با شارژ کیف پول دیجیتال، خرید کند.

کیف پول دیجیتال Google Pay

کیف پول دیجیتال شرکت گوگل که در بسیاری از نقاط دنیا در دسترس است. علاوه بر امکاناتی که برای کاربران خود فراهم می‌کند، ۲ مزیت مهم دارد:

  • با رابط کاربری آسان، زمان صرف شده برای پرداخت هزینه‌ها و خرید کردن را کم می‌کند.
  • رایگان است و برای نصب یا خدمات خود هزینه‌ای از کاربران دریافت نمی‌کند.

کیف پول دیجیتال Samsung Pay

سامسونگ پی کیف پول دیجیتالی است که روی دستگاه‌های شرکت سامسونگ نصب می‌شود و امکانات زیر بعضی از خدماتی است که به کاربران خود ارائه می‌دهد:

  • ارسال کارت هدیه برای دوستان
  • محافظت از اطلاعات از طریق اثرانگشت صاحب حساب
  • خرید درون برنامه‌ای
  • پرداخت هزینه‌های ویزا

نکته: امکان استفاده از از اپل پی، گوگل پی و سامسونگ‌پی در ایران وجود ندارد.

با پیشرفت تکنولوژی، هر روز به خدمات متنوع کیف پول‌های دیجیتال و در نتیجه به کاربرانی که از این کیف‌ها استفاده می‌کنند اضافه می‌شود، البته کرونا هم سرعت این تغییرات را بیشتر کرده است. به همین دلیل، اپلیکیشن‌های ارائه دهنده کیف پول‌های دیجیتال هم دائم در حال به روزرسانی خود و گسترده‌تر کردن امکانات و خدمات‌شان هستند.

پس اگر می‌خواهید داشتن یک کیف پول مجازی را تجربه کنید و از امکانات کیف پول دیجیتال استفاده کنید، می‌توانید با نصب اپلیکیشن مای ایرانسل و استفاده از بخش کیف پول دیجیتال ایرانسل، از آن استفاده کنید.

فکر می‌کنید با اضافه کردن چه خدماتی به کیف پول‌های دیجیتال، آن‌ها کاربردی‌تر می‌شوند؟

دیدگاه‌ها

 
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

۱۴۰۰/۰۷/۱۲

۱۱ راه حل برای وقتی که گوشی شما مشکل آنتن‌دهی دارد!

حتما در بعضی موارد برایتان پیش آمده، درزمانی که نیاز فوری به تماس تلفنی داشته‌اید، آنتن موبایل شما قطع شود و کیفیت آنتن‌دهی برایتان رضایت بخش نباشد. این موضوع در شرایطی که زندگی روزمره همه ما به استفاده از تلفن همراه گره خورده، بسیار مشکل‌ساز است.  ما در این مطلب به شما راهکارهای ساده و […]

بازدید: 101492

۱۴۰۰/۰۵/۱۹

چگونه سیمکارت گمشده ایرانسل را بازیابی یا مسدود کنیم؟

در مقاله قبلی گفتیم که اگر خدای نکرده گوشی شما به همراه سیمکارت سرقت شده یا گم شده باشد چطور می­توانید آن را بازیابی کنید. در واقع اگر به دلایل مختلف سیم­کارتتان را گم کرده باشید، باید به سرعت سیمکارت خود را مسدود کنید یا یک سیم کارت جدید با شماره قبلی‌اتان تهیه کنید تا از […]

بازدید: 38056

۱۴۰۰/۰۷/۲۵

معرفی کاربردی‌ترین کدهای ایرانسل ( کدهای خدمات ایرانسل که آفلاین هم در دسترس هستند)

احتمالا برایتان پیش آمده در شرایطی که آنلاین نیستید و یا بسته اینترنتتان تمام شده نیاز به کارهایی مثل خرید بسته اینترنت، شارژ و یا حتی فورجی کردن سیمکارتتان داشته باشید. در این شرایط که آنلاین نیستید می‌‌توانید از کدهای کاربردی یا USSD ها استفاده کنید. این کدها همان ستاره مربع‌های معروفی هستند که امروزه […]

بازدید: 22580