• عناوین مقاله

    آنتی‌ویروس رایگان یا پولی؟

    4 تا از بهترین آنتی ویروس‌های ویندوز

    • ۱- Bitdefender؛ بهترین آنتی‌ویروس ۲۰۲۱
    • ۲- Norton؛ محافظی عالی با ویژگی‌های مفید
    • ۳- Kaspersky؛ آنتی ویروسی کارآمد با حفاطت درجه یک
    • ۴- Avira؛ بهترین آنتی ویروس رایگان

در روزهایی که بیشتر افراد مستقیم با لپتاپ‌ها و کامپیوترهایشان به اینترنت وصل هستند، سیستم‌ها بیش از هر زمان دیگری در خطر آلوده شدن توسط ویروس‌ها هستند. اگر سیستم شما به ویروس‌ها آلوده شود، ناچارید تا برای رفع کردن مشکل هزینه‌ی زیادی بپردازید. البته در بعضی موارد پرداخت هزینه هم کمکی نمی‌کند و ممکن است اطلاعات مهمی را به خاطر ویروس‌ها از دست بدهید.

اگر اهل وب‌گردی هستید و می‌خواهید بدون استرس نرم‌افزار‌های مختلف را روی سیستم خود نصب کنید، آنتی‌ویروس را فراموش نکنید.

ما در این مطلب بهترین آنتی‌ویروس‌های سیستم عامل ویندوز  را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید با نصب آن‌ها، ویندوز خود را از خطر ویروس‌ها دور نگه دارید.

آنتی‌ویروس رایگان یا پولی؟

آنتی‌ویروس‌های پولی زیادی وجود دارند که خدمات و امکانات زیادی به کاربران ارائه می‌دهند. اما با توجه به مشکل بودن پرداخت‌های ارزی از داخل ایران، شاید گزینه مناسبی برای کاربران به حساب نیایند. اما نکته مهم اینجاست که بیشتر آنتی‌ویروس‌ها در دو نسخه رایگان و پولی عرضه می‌شوند و اگر پرداخت هزینه برای شما مشکل است، می‌توانید از نسخه‌های رایگان استفاده کنید.

4 تا از بهترین آنتی ویروس‌های ویندوز

۱- Bitdefender؛ بهترین آنتی‌ویروس ۲۰۲۱

این آنتی‌ویروس بهترین ابزار‌های امنیتی برای جلوگیری از نفوذ ویروس به ویندوز را در خود دارد و در عین حال کار کردن با آن بسیار ساده است.

ویژگی های Bitdefender:

  • مناسب برای کاربران خانگی و شرکت‌ها
  • امکانات ویژه و متنوع از جمله پرداخت امن
  • نسخه پولی مقرون به‌صرفه
  • پشتیبانی نسخه پولی از ۱۰ دستگاه مختلف

معایب  Bitdefender:

  • فرآیند نصب زمانگیر

هزینه Bitdefender:

آنتی‌ویروس Bitdefender در ۲ نسخه رایگان و پولی عرضه می‌شود. نسخه رایگان آن امکانات به مراتب کمتری از نسخه پولی دارد اما همچنان در تشخیص تهدید‌ها عملکرد عالی و سریعی دارد. در حال حاضر نسخه Bitdefender Antivirus Plus سالانه ۳۰ دلار قیمت دارد. نسخه‌ Bitdefender Internet Security و نسخه کامل Bitdefender Total Security که شامل هر دو نسخه بالا می‌شود به ترتیب ۴۰ و ۴۵ دلار قیمت دارند.

لینک دانلود Bitdefender:

دریافت Bitdefender نسخه پولی

دریافت Bitdefender نسخه رایگان

۲Norton؛ محافظی عالی با ویژگی‌های مفید

نورتون نامی است که معمولا مترادف با آنتی‌ویروس شناخته می‌شود. این محافظ بدافزار‌، علاوه بر انجام وظیفه اصلی خود، امکانات اضافه و ارزشمندی را به کاربر ارائه می‌کند. آنتی‌ویروس نورتون پلاس یکی از بزرگ‌ترین محصولات امنیتی شرکت نورتون است که حالا دیگر با نام NortonLifeLock شناخته می‌شود.

جاذبه‌ اصلی این آنتی‌ویروس، مجموعه‌ای کامل از ویژگی‌های امنیتی است که دریافت می‌کنید. این ویژگی‌ها شامل یک فایروال هوشمند (Smart Firewall) همراه با بعضی از اقدامات حفاظتی برای مرورگر‌ها است که باعث می‌شود وب‌گردی امن و آسوده‌ای داشته باشید.

ویژگی های Norton:

  • دیوار آتش هوشمند
  • ابزار پشتیبان‌گیری با حافظه ذخیره‌سازی آنلاین
  • نسخه پولی بسیار مقرون به‌صرفه
  • دارای محافظ مرورگر برای وب‌گردی امن

معایب  Norton:

  • بیش از رقبا CPU را درگیر می‌کند

هزینه  Norton:

آنتی‌ویروس Norton دارای ۳ نسخه مختلف Antivirus Plus، 360 Deluxe و 360 Premium است که هر کدام از این نسخه‌ها، امکان استفاده آزمایشی به مدت ۷ روز  را برای شما فراهم می‌کنند. نسخه Norton Antivirus Plus ، ۱۵ دلار هزینه سالانه دارد و هزینه سالانه نسخه Norton 360 Deluxe ۳۵ دلار است. همچنین نسخه پرمیوم این آنتی‌ویروس هم ۵۰ دلار در سال است.

لینک دانلود Norton:

دریافت Norton نسخه پولی

دریافت Norton نسخه رایگان

۳- Kaspersky؛ آنتی ویروسی کارآمد با حفاطت درجه یک

شاید کسپراسکای امکانات و ویژگی‌های متنوع دو محصول قبلی را نداشته باشد اما در ارائه قابلیت اصلی خود عملکردی فوق‌العاده دارد. قابلیت تشخیص ویروس‌ کسپراسکای تقریبا بدون اشکال است و از همه اینها مهم‌تر آن که حتی مدل‌های پایه این آنتی‌ویروس هم شامل پشتیبانی از چندین دستگاه است.

ویژگی های Kaspersky:

  • امکان شناسایی ویروس با قابلیت تنظیم نوع جست‌وجو
  • جلوگیری از آلودگی دستگاه هنگام استخراج رمزارز
  • قدرتمند و سریع

معایب Kaspersky:

  • نسبت به رقبا امکانات کمتری دارد

هزینه  Kaspersky:

نسخهSecurity Cloud  آنتی‌ویروس Kaspersky رایگان است و می‌توانید از سایت Kaspersky دانلود کنید. همچنین نسخه Antivirus، Internet Security و Total Security این مجموعه هر کدام  ۳۰، ۴۰ و ۴۵ دلار در سال هزینه دارند.

لینک دانلود Kaspersky:

دریافت Kaspersky نسخه پولی

دریافت Kaspersky نسخه رایگان

۴- Avira؛ بهترین آنتی ویروس رایگان

اگر به دنبال یک آنتی‌ویروس تماما رایگان هستید، پیشنهاد ما به شما استفاده از Avira  است. آنتی‌ویروس‌های رایگان زیادی در بازار وجود دارد اما بدون شک Avira یکی از بهترین‌ها است. Avira در آزمایشگاه‌های تست آنتی‌ویروس توانسته تا ۹۹.۷ درصد از تهدید‌های شناخته شده را شناسایی کند و از بین ببرد. این آمار برای یک آنتی‌ویروس رایگان بسیار قابل توجه و تحسین برانگیز است. همین‌طور لیست ویژگی‌های این آنتی‌ویروس شباهت زیادی به یک راه‌حل امنیتی پرمیوم دارد که این هم یکی دیگر از ویژگی‌های این آنتی‌ویروس رایگان است.

ویژگی های Avira:

  • قدرت بالا در تشخیص انواع تهدید‌ها
  • شناسایی سایت‌های فیشینگ
  • دارای VPN داخلی
  • دارای ابزار بهینه‌سازی سیستم
  • اجرای سبک بدون فشار به CPU

معایب Avira:

  • دارای تبلیغات درون برنامه‌ای نسبتا زیاد

هزینه Avira:

آنتی‌ویروس Avira کاملا رایگان است و استفاده از آن نیازمند پرداخت هیچ هزینه‌ای نیست. اما باید توجه داشته باشید که درآمد کمپانی آویرا به وسیله نمایش تبلیغات تامین می‌شود و با نصب آویرا شاهد تبلیغات درون برنامه‌ای خواهید بود. Avira هم در مقابل ارائه لیست بلندی از ویژگی‌ها و امکانات امنیتی، به کاربران تبلیغ نشان می‌دهد.

لینک دانلود Avira:

دریافت Avira

شما از چه آنتی‌ویروسی استفاده می‌کنید؟ نظر خود را درباره‌ی آن در قسمت نظرات همین مطلب با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها

 
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

۱۴۰۰/۰۲/۰۲

راهنمای قدم به قدم اینترنت TD-LTE ایرانسل

اگر از اینترنت TD-LTE ایرانسل استفاده می‌کنید یا به تازگی قصد خرید آن را دارید، این مطلب را از دست ندهید. در این مطلب کار با مودم‌های TD-LTE را یاد می‌گیرید و به وسیله اپلیکیشن «ایرانسل من» با فوت و فن‌ها، مدیریت حساب و خریدن بسته‌های معمولی و تخفیفی اینترنت ثابت آشنا می‌شوید. روش فعال […]

بازدید: 155032

۱۴۰۰/۰۷/۲۵

معرفی کاربردی‌ترین کدهای ایرانسل ( کدهای خدمات ایرانسل که آفلاین هم در دسترس هستند)

احتمالا برایتان پیش آمده در شرایطی که آنلاین نیستید و یا بسته اینترنتتان تمام شده نیاز به کارهایی مثل خرید بسته اینترنت، شارژ و یا حتی فورجی کردن سیمکارتتان داشته باشید. در این شرایط که آنلاین نیستید می‌‌توانید از کدهای کاربردی یا USSD ها استفاده کنید. این کدها همان ستاره مربع‌های معروفی هستند که امروزه […]

بازدید: 22561

۱۴۰۰/۰۶/۲۵

چگونه بهتر از موتور جستجوی گوگل استفاده کنیم؟ (۱۰ روش کاربردی)

با این که موتور جست‌وجوی گوگل از معروف‌ترین ابزارهای جست‌وجو در فضای اینترنت است و طبق آخرین آمار، با سهم ۹۲ درصدی از میان تمامی موتور‌های جست‌وجو، موتور اصلی جست‌وجو در فضای آنلاین است، اما هنوز خیلی از کاربران راه و روش درست جست‌وجو کردن را نمی‌دانند. شاید با خودتان فکر کنید که جستجو کردن […]

بازدید: 20586