زمانی که از سیم کارتی استفاده می‌کنید، بسیار مهم است نحوه محافظت از آن را نیز به خاطر داشته باشید. سیم کارت‌ها ممکن است به دلایل متعددی دچار آسیب و یا به اصطلاح سوختگی شوند. امواج، حرارت، جای‌گذاری اشتباه سیم‌کارت و یا حتی تغییرات ولتاژ موبایل از دلایل شایع سوختن سیم ‌کارت به شمار می‌رود.

با این حال، بسیاری از کاربران تلفن همراه ممکن است طی هر چند سال یا چند ماه با مشکل سوختن سیم کارت مواجه شوند. به واسطه همین موضوع در این مطلب قصد داریم به برخی از عواملی که می‌تواند باعث سوختن سیم‌کارت شود بپردازیم و راه‌حل های آن را بیان کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

6 عامل اصلی سوختن سیم‌کارت کدام هستند؟

سیم کارت ها به دلایل بسیار زیادی می‌توانند دچار آسیب شوند و آسیب‌ها نیز می‌توانند راه را برای سوختگی سیم‌کارت هموارتر از قبل کنند. در نتیجه بهتر است اینگونه آسیب‌ها و عوامل را بشناسید و باتوجه به آن از سوختن سیم‌کارت جلوگیری کنید.

برخی از عواملی که باعث سوختن سیم‌کارت می‌شود عبارتند از:

1. آسیب فیزیکی به سیم‌کارت

یکی از عواملی که می‌تواند به سیم کارت آسیب برساند، صدمه فیزیکی به آن است. سیم کارت‌ها معمولا از جنس ظریف و آسیب‌پذیری ساخته می‌شوند. به همین خاطر در هنگام استفاده، کوچک‌ترین ضربات ممکن است باعث سوختگی آن شود.

راه حل:

  • در هنگام خرید، دقت داشته باشید سیم کارتتان را سریعا وارد موبایل کنید تا محافظت شود.
  • از انداختن، فشار دادن و ضربه به سیم‌کارت خودداری کنید.

2. تماس با رطوبت یا نمناکی

از دیگر عواملی که میتواند باعث سوختن سیم‌کارت شود، می‌توانیم به تماس با رطوبت یا نمناکی اشاره کنیم. سیم‌کارت ها معمولا با قابلیت ضدآب همراه نیستند و هنگام برخورد رطوبت به سطح آن ممکن است دچار اختلال شود.

 همچنین جالب است بدانید، برخی از گوشی‌های موبایل که ضد آب هستند در مواقعی که با آب برخورد داشته باشند هیچ مشکلی برای سیم‌کارت پیش نمی‌آید و از این بابت می‌توان با خیال راحت اطمینان حاصل کرد.

راه حل:

  • تهیه گوشی موبایل ضد آب می‌تواند تا حد زیادی از نفوذ رطوبت به سیم‌کارت جلوگیری کند.
  • اگر محل زندگی شما شرجی است و رطوبت وجود دارد، هر از چند گاهی سیم‌کارتتان را در بیاورید و آن‌ را خشک کنید.

3. استفاده از موبایل غیر استاندارد

مواقعی وجود دارد که از موبایل غیراستاندارد و منسوخ شده برای استفاده از سیم کارت استفاده می‌کنیم. این موبایل‌ها توان آسیب به بافت سیم‌کارت را دارند و به راحتی می‌توانند باعث سوختگی آن شوند. از طرف دیگر، موبایل های غیراستاندارد توان صدمه فیزیکی به سیم‌کارت را هم دارند. در نتیجه استفاده از موبایل های جدید که توجه زیادی به بخش قرارگیری سیم‌کارت شده باشد، مناسب‌ترین انتخاب است.

 راه حل:

  • هنگام قرارگیری سیم‌کارت به داخل موبایل توجه داشته باشید به درستی قرار گرفته باشد.
  • تا حد امکان از موبایل‌های استاندارد و به‌روز شده برای ارتباطات خود استفاده کنید.

4. ایجاد خراش در صفحه طلایی سیم کارت

سیم‌کارت‌ها معمولا دارای صفحات طلایی برای انتقال سیگنال از آنتن های مخابراتی به داخل موبایل هستند. این صفحات دارای ظرافت خاصی هستند و نیازمند مراقبت نیز می‌باشند. به طوری که، هرچند وقت یکبار باید به فکر تمیز کردن و جرم زدایی از آن باشید. صفحات طلایی سیم‌کارت با خراش ایجاد شده برروی آن می‌توانند باعث سوختگی سیم‌کارت شوند. به عبارت دیگر، اگر با ناخن برروی آن بکشید و خراش ایجاد کنید، تنها چیزی که عاید شما می‌شود یک سیم کارت سوخته است.

راه حل:

  • هنگامی که سیم‌کارت را داخل جیب قرار می‌دهید، حواستان به برخورد آن با اشیا آسیب‌زا مثل کلید باشد.
  • با تمیزکردن صفحه طلایی سیم‌کارت به صورت مستمر می‌توانید آسیب به عمق آن را کاهش دهید.

5. قراردادن در معرض نور خورشید

یکی دیگر از عوامل سوختگی سیم‌کارت، قرار گیری در معرض تابش نور خورشید است. زمانی که سیم‌کارت در مقابل تابش نور خورشید قرار می‌گیرد، باعث از بین رفتن سیگنال‌دهی آن می‌شود. به عبارت دیگر، نور خورشید با اثر گذاری برروی صفحه طلایی سیم‌کارت باعث گرم‌شدن و از بین رفتن آن و در نهایت سوختگی سیم‌کارت خواهد شد. همچنین در مواقعی که گوشی موبایل نیز در مقابل تابش نور خورشید قرار بگیرد نیز، همچنان خطر سوختگی سیم کارت وجود دارد.

راه حل:

  • در مواقعی که سیم کارت در خارج از گوشی موبایل قرار دارد، از قرارگیری آن در مناطق باز و غیر سرپوشیده اجتناب کنید.
  • در فصول گرم سال سعی کنید در بیرون از خانه یا محل کار، در مناطقی که تحت تابش مستقیم نور خورشید قرار ندارد از گوشی موبایل استفاده کنید.

6.  فراموشی پین کد (pin code)

فراموشی پین کد سیم کارت از عواملی است که می‌تواند باعث سوختگی سیم کارت شود. منظور از پین کد همان رمزی است که در داخل کارت خرید سیم کارت قرار دارد و می‌توانید آن را فعال کنید. زمانی که پین کد برروی سیم‌کارت فعال باشد، میزان امنیت نیز تا حد قابل توجهی افزایش می‌یابد. اما برخلاف این موضوع زمانی که شماره‌ پین کدتان را به دست فراموشی بسپارید، تنها 3 مرتبه امکان امتحان آن وجود خواهد داشت و در مرتبه بعدی سیم‌کارت خواهد سوخت. در این مواقع باید به مراکز و نمایندگی های اپراتور موردنظر مراجعه کنید تا مشکل پیش‌آمده برطرف شود.

راه حل:

  • هنگامی که پین‌کد را فعال می‌کنید، سعی کنید آن را حفظ کنید و یا برای یک فرد مورد اعتماد ارسال کنید.
  • در مواقعی فراموشی پین‌کد با پشتیبانی اپراتور تماس بگیرید و مشکل خود را برطرف کنید.

7. قرارگیری در محیط های مغناطیسی

سیم‌کارت ها معمولا از ابزار های بسیار ظریف به شمار می‌روند. به واسطه همین موضوع، قرارگیری آن در جاهایی که مملو از جریان های مغناطیسی است می‌تواند باعث سوختگی سیم‌کارت شود. تلوزیون، مودم، رایانه و وسایل های از این قبیل دارای بیشترین جریان های مغناطیسی هستند که با قرارگیری سیم‌کارت برروی آنها، پروسه سوختن سیم‌کارت فعال می‌شود و دچار آسیب‌هایی از لحاظ آنتن‌دهی نیز خواهد شد.

راه حل:

  • از قراردادن سیم کارت و یا گوشی موبایل برروی وسایل و یا محیط هایی که دارای جریان‌های مغناطیسی بالا هستند اجتناب کنید.
  • در مواقعی که به میدان‌های مغناطیسی نزدیک هستید، با قراردادن سیم‌کارت به حالت هواپیما(airplane mode) می‌توانید تا زمانی که از آن خارج شوید از سیم کارت خود محافظت کنید.

به نظر شما چه عوامل دیگری باعث سوختن سیم‌کارت می‌شود؟ نظرتان را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها

 
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

۱۴۰۰/۰۲/۰۲

راهنمای قدم به قدم اینترنت TD-LTE ایرانسل

اگر از اینترنت TD-LTE ایرانسل استفاده می‌کنید یا به تازگی قصد خرید آن را دارید، این مطلب را از دست ندهید. در این مطلب کار با مودم‌های TD-LTE را یاد می‌گیرید و به وسیله اپلیکیشن «ایرانسل من» با فوت و فن‌ها، مدیریت حساب و خریدن بسته‌های معمولی و تخفیفی اینترنت ثابت آشنا می‌شوید. روش فعال […]

بازدید: 155944

۱۴۰۰/۰۷/۱۲

۱۱ راه حل برای وقتی که گوشی شما مشکل آنتن‌دهی دارد!

حتما در بعضی موارد برایتان پیش آمده، درزمانی که نیاز فوری به تماس تلفنی داشته‌اید، آنتن موبایل شما قطع شود و کیفیت آنتن‌دهی برایتان رضایت بخش نباشد. این موضوع در شرایطی که زندگی روزمره همه ما به استفاده از تلفن همراه گره خورده، بسیار مشکل‌ساز است.  ما در این مطلب به شما راهکارهای ساده و […]

بازدید: 102464

۱۴۰۰/۱۰/۰۹

6 راهکار ساده برای زیاد کردن سرعت اینترنت 4g و tdlte

همه‌ی ما اوقاتی را تجربه کرده‌ایم که سرعت اینترنت کم شده و نمی‌دانستیم باید چه کاری برای افزایش سرعت اینترنت انجام دهیم. در واقع  سرعت کم اینترنت یعنی آهسته پیش رفتن کارهایی که به آن وابسته هستند و هدر رفتن بخش زیادی از زمان! اما در بسیاری از مواقع، می‌شود با راهکارهایی کاربردی سرعت اینترنت […]

بازدید: 66349