شاید برای شما هم پیش آمده باشد که قصد خروج از کشور را دارید، اما همچنان میخواهید که از بسته‌های اینترنت ایرانسل استفاده کنید؛ در این زمان میتوانید از خدمات و سرویس رومینگی ایرانسل بهره ببرید. برای آشنایی بیشتر با امکانات این سرویس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

سرویس رومینگ به معنای استفاده از شبکه‌های ارتباطی در دیگر کشورهای مختلف با استفاده از شماره تلفن همراه محلی است.

بدین معنی که این سرویس امکان استفاده از اپراتور خود در دیگر کشورها را مانند ارسال و دریافت تماس‌ها و ارسال پیامک‌ها فراهم آورده است

نحوه استفاده از سرویس رومینگ

برای استفاده از خدمات سرویس رومینگ ایرانسل، ابتدا باید سیم‌کارت خود را به حالت رومینگ دربیاورید و به اصطلاح فعالسازی رومینگ را در سیم‌کارت خود انجام دهید. پس از  این مرحله، به صورت خودکار به شبکه همراه خود درخارج از کشور متصل می‌شوید و می‌توانید از خدمات تماس، اینترنت و پیامک در این کشور استفاده کنید.

بهتر است قبل از سفر، برای جلوگیری از صدمات احتمالی به دستگاه خود، برنامه‌های پشتیبانی دیتا و محدودیت ترافیک داده را روی گوشی خود فعال کنید.

همچنین این نکته را به خاطر داشته باشید که بعد از خروج از کشور و هنگام برقراری تماس با ایران، در زمان شماره گیری تلفن مورد نظر خود به جای عدد صفر که در اول شماره ایران وجود دارد، عدد ۰۰۹۸ را شماره گیری نمایید.

چطور سرویس رومینگ تلفن همراه خود را فعال کنیم؟

برای فعال کردن سرویس رومینگ در تلفن همراه خود به روش زیر عمل کنید:

  1. به تنظیمات تلفن همراه مراجعه کنید.
  2. در قسمت شبکه و ارتباطات، گزینه “رومینگ” را پیدا کرده و آن را فعال کنید.

توجه داشته باشید که برای استفاده از امکانات سرویس رومینگ، باید از پیش بسته رومینگ را خریداری کرده باشید. همچنین، می‌توانید با تماس با مرکز خدمات مشتریان ایرانسل، اطلاعات لازم را، برای فعال کردن این سرویس دریافت کنید.

فعال کردن سرویس رومینگ برای مشترکین ایرانسل به دو روش زیر امکان پذیر است :

  1. فعالسازی از طریق وارد کردن کد دستوری#1*1111* روی گوشی خود
  2. فعالسازی گزینه رومینگ در منوی تنظیمات گوشی در قسمت تنظیمات شبکه

*نکته: توجه داشته باشید که بسته به قوانین و محدودیت های هر کشور، استفاده از سرویس رومینگ ممکن است با هزینه های اضافی همراه باشد.  برای کاهش این هزینه ها در حالت آزاد میتوانید از بسته های رومینگ ایرانسل استفاده کنید که موجب صرفه‌جویی قابل توجهی می شود.

فعال کردن سرویس رومینگ برای گوشی ios


برای فعالسازی سرویس رومینگ در گوشی های iPhone و iPad با سیستم عامل  iOS، مراحل زیر را دنبال کنید:

تنظیمات > تلفن > رومینگ

*نکته : پس از فعال کردن رومینگ، گوشی شما شروع به جستجوی شبکه های در دسترس خواهد کرد. در صورتی که شبکه مورد نظر را پیدا کرد، می توانید به آن متصل شوید.
*نکته : در صورتی که سیم کارت شما فعال شده باشد، ممکن است یک پیام هشدار رومینگ برای شما ارسال شود. این پیام ممکن است حاوی مشخصات هزینه های رومینگ باشد.

*نکته : برای جلوگیری از پرداخت هزینه‌های بیشتر در اینترنت، بهتر است در کشورهای دیگر از این سرویس با اعتدال استفاده کرده و در صورت امکان از وای‌فای رایگان هتل‌ها و ایستگاه‌های عمومی استفاده کنید.

فعال کردن سرویس رومینگ برای گوشی اندروید

در زیر نحوه فعالسازی سرویس رومینگ برای گوشی اندروید مرحله به مرحله توضیح داده شده است:

تنظیمات (Settings) > بیشتر (More)> تنظیمات شبکه  (Network & internet)> شبکه تلفن همراه  (Mobile network) > ارتباط رومینگ (Roaming)  > رومینگ داده (Data roaming)

محاسبه هزینه سرویس رومینگ برای ایرانیان

هزینه سرویس رومینگ در ایران بستگی به کشور مقصد و اپراتور مورد نظر دارد. علاوه بر این، بسته‌های رومینگ متنوعی برای مشترکین ارائه می‌شود که با توجه به نیاز و میزان مصرف داده، تماس و پیامک مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ایرانسل به عنوان اولین و پیشروترین اپراتور کشور، با کشورهای مختلف توافقنامه دارد. از این رو، مشترکین این اپراتور می‌توانند در برخی از کشورها با تعرفه‌های تخفیفی از خدمات سرویس رومینگ بهره‌مند شوند.

سوالات متداول درباره سرویس رومینگ

1) سرویس رومینگ چیست؟

سرویس رومینگ به معنای استفاده از خدمات تلفن همراه در شبکه‌های ارتباطی دیگر از شبکه اصلی و در خارج از کشور می‌باشد.

2) چطور می‌توان سرویس رومینگ را فعال کرد؟

فعال کردن سرویس رومینگ بسته به اپراتور موبایل و معمولاً با شماره‌گیری کد دستوری و یا از طریق اپلیکیشن انجام می شود. خرید بسته رومینگ ایرانسل با شماره گیری #3*1111* و یا از طریق اپلیکیشن ایرانسل من و یا مراجعه به سایت ایرانسل امکان پذیر است.

3) چگونه می‌توانم هزینه سرویس رومینگ را کاهش دهم؟

بهترین راهکار برای کاهش هزینه سرویس رومینگ، استفاده از سیم کارت محلی و محدود کردن استفاده از دیتا و تماس به حداقل می‌باشد. همچنین قبل از سفر به خارج از کشور، می‌توانید اطلاعات پیشرفته مربوط به اپراتور و شبکه‌های موجود در کشور مورد نظر را به دست آورید.

4) مبنای محاسبه هزینه مکالمه در سرویس رومینگ، ثانیه است؟

خیر، معمولاً هزینه مکالمه ها در سرویس رومینگ براساس رند به بالا است. مثلا مدت مکالمه 119 ثانیه و 61 ثانیه هر دو 2 دقیقه محاسبه می‌شوند.

دیدگاه‌ها

 
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

۱۴۰۰/۰۲/۰۲

راهنمای قدم به قدم اینترنت TD-LTE ایرانسل

اگر از اینترنت TD-LTE ایرانسل استفاده می‌کنید یا به تازگی قصد خرید آن را دارید، این مطلب را از دست ندهید. در این مطلب کار با مودم‌های TD-LTE را یاد می‌گیرید و به وسیله اپلیکیشن «ایرانسل من» با فوت و فن‌ها، مدیریت حساب و خریدن بسته‌های معمولی و تخفیفی اینترنت ثابت آشنا می‌شوید. روش فعال […]

بازدید: 155767

۱۴۰۰/۰۷/۱۲

۱۱ راه حل برای وقتی که گوشی شما مشکل آنتن‌دهی دارد!

حتما در بعضی موارد برایتان پیش آمده، درزمانی که نیاز فوری به تماس تلفنی داشته‌اید، آنتن موبایل شما قطع شود و کیفیت آنتن‌دهی برایتان رضایت بخش نباشد. این موضوع در شرایطی که زندگی روزمره همه ما به استفاده از تلفن همراه گره خورده، بسیار مشکل‌ساز است.  ما در این مطلب به شما راهکارهای ساده و […]

بازدید: 102203

۱۴۰۰/۱۰/۰۹

6 راهکار ساده برای زیاد کردن سرعت اینترنت 4g و tdlte

همه‌ی ما اوقاتی را تجربه کرده‌ایم که سرعت اینترنت کم شده و نمی‌دانستیم باید چه کاری برای افزایش سرعت اینترنت انجام دهیم. در واقع  سرعت کم اینترنت یعنی آهسته پیش رفتن کارهایی که به آن وابسته هستند و هدر رفتن بخش زیادی از زمان! اما در بسیاری از مواقع، می‌شود با راهکارهایی کاربردی سرعت اینترنت […]

بازدید: 66197