دسترسی به اینترنت TD-LTE یا مودم ثابت برای بسیاری از کسب و کارها از اهمیت زیادی برخوردار است. در واقع، مودم‌های اینترنت ثابت در کنار پایداری سرعت، باید از هزینه مقرون به صرفه‌ نیز پیروی ‌کنند.

اگر شماهم از دسته افرادی هستید که در اتصال و دسترسی به اینترنت مودم‌ ثابت (TD-LTE) به مشکل خورده‌اید یا می‌خواهید اطلاعاتی در این زمینه بدست آورید، در ادامه با ما همراه باشید.

راهکارهای اتصال به اینترنت TD-LTE

مشترکان ایرانسل که قصد اتصال مودم‌ ثابت به شبکه اینترنت (TD-LTE) را دارند، در ابتدا می‌بایست برخی موارد را در نظر داشته باشند:

1.     وجود اعتبار کافی

برای اتصال به اینترنت نسل چهار لازم است در حساب سیم‌کارت TD-LTE، بسته‌های اینترنت ثابت موجود باشد. با این حال، در صورت عدم وجود بسته، می‌توانید اینترنت ثابت را با نرخ تعرفه مصرف آزاد به ازای هر مگابایت 89 ریال استفاده نمایید  و در نهایت هزینه محاسبه شده بر اساس کیلوبایت های مصرف شده است.

2.     اطمینان از قرارگیری اتصالات

برای اینکه از اتصالات مودم اینترنت ثابت اطمینان حاصل کنید، نشانگرهای مودم را بررسی کنید. در واقع نشانگرها تعیین کننده وضعیت مودم می باشند (در ادامه نشانگرها به تفکیک توضیح داده می شوند.) :

  • اطمینان از روشن بودن مودم با بررسی نشانگر برق (در مودم های دارای کلید on/off علاوه بر اتصال برق از on بودن کلید روشن / خاموش می‌بایست اطمینان حاصل شود)
  • اطمینان از قرارگرفتن صحیح سیم‌کارت با بررسی نشانگر مربوط به سیم‌کارت
  • بررسی وضعیت سیگنال‌های دریافتی با استفاده از نشانگر اتصال (اگر نور نشانگر در حالت ثابت باشد وصل و اگر در حالت چشمک زن باشد اتصال هنوز برقرار نشده است)

معرفی نشانگرها برروی مودم ایرانسل

نشانگرهای رایج بر روی تمامی مودم‌های TD-LTE معمولا چند وضعیت مشخص را نشان می دهند و کاربر می تواند با بررسی آنها از وضعیت اتصال خود به شبکه داخلی و اینترنت اطمینان حاصل کند. البته در مدل‌های مختلف متناسب با قابلیت مودم‌ها، ممکن است برخی از این نشانگرها وجود نداشته باشد. همچنین لازم به ذکر است بدانید، تعداد چشمک زدن‌ها و رنگ‌های خاص هر نشانگر با دیگری متفاوت است و برای کسب اطلاعات صحیح می‌توانید از راهنمای موجود برای هر مودم در بخش «خرید مودم‌های اینترنت ثابت ایرانسل» استفاده نمایید.

برخی از معانی نشانگرها برروی مودم اینترنت ثابت ایرانسل عبارتند از:

نشانگر برق یا POWER

این نشانگر همانطور که از نامش پیداست، نشان‌دهنده روشن بودن مودم به صورت صحیح است. این چراغ باید به صورت ثابت روشن باشد. از سوی دیگر، اگر نشانگر برق خاموش باشد به معنی عدم ورود جریان برق به دستگاه می‌باشد.

 در صورتی که اتصالات سیم‌ها به طور صحیح انجام شده باشد و مشکلی در پریز برق وجود نداشته باشد، ولی چراغ روشن نشده باشد، احتمالا آداپتور دستگاه دچار مشکل بوده یا مودم به طور کل سوخته است.

نشانگر وضعیت اتصال به شبکه اینترنت

نشانگر اتصال اینترنت در مودم‌های مختلف ایرانسل، با علامت 4G، LTE، علامت دایره یا کره، برای نمایش اتصال مودم به شبکه جهانی اینترنت تعبیه شده است. همچنین جالب است بدانید هر زمان که این نشانگر در حالت چشمک زن باشد، به معنی انتقال داده در مودم است.

نشانگر قدرت سیگنال

با استفاده از این نشانگر می‌توانید از وضعیت شبکه و آنتن‌دهی مودم اطمینان حاصل کنید. با این حال، این چراغ نیز دارای وضعیت‌های مختلف است:

  • اگر نشانگر قدرت سیگنال خاموش باشد، به معنای ضعیف بودن سیگنال دریافتی و یا قطع اتصال می‌باشد.
  • اگر نشانگر به صورت ثابت روشن باشد، نشان‌دهنده اتصال پایدار خواهد بود.
  • اگر نشانگر به صورت چشمک زن باشد، عمدتا به معنی جستجوی شبکه و اتصال به اینترنت می‌باشد.

نشانگر SIM یا سیم کارت

نشانگر سیم کارت، به جهت اطمینان از قرارگرفتن صحیح سیم‌کارت درون مودم می باشد. البته این نشانگر تنها در مودم‌های B-5142، TK-2510، GP2101 plus وجود دارد.

نشانگر WIFI

چراغ wireless برای بیان وضعیت روشن بودن وای‌فای و پخش امواج در محیط نهادینه شده است.

نشانگر WPS

چراغ wi-fi protected setup یا به اختصار WPS یک استاندارد برای تنظیمات امنیتی شبکه‌های وای فای است. در واقع شما با فعالسازی این قابلیت می‌توانید از شبکه وای‌فای حفاظت کرده تا دیگر نیازی به وارد کردن رمز عبور در هربار اتصال نباشد.

نشانگر LAN

این نشانگر نیز به معنای ارتباط فیزیکی مودم با رایانه، تجهیزات شبکه و … است. در صورتی که اتصال کابل LAN به درستی انجام شود، این چراغ روشن خواهد شد.

دیدگاه‌ها

 
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

۱۴۰۰/۰۲/۰۲

راهنمای قدم به قدم اینترنت TD-LTE ایرانسل

اگر از اینترنت TD-LTE ایرانسل استفاده می‌کنید یا به تازگی قصد خرید آن را دارید، این مطلب را از دست ندهید. در این مطلب کار با مودم‌های TD-LTE را یاد می‌گیرید و به وسیله اپلیکیشن «ایرانسل من» با فوت و فن‌ها، مدیریت حساب و خریدن بسته‌های معمولی و تخفیفی اینترنت ثابت آشنا می‌شوید. روش فعال […]

بازدید: 155742

۱۴۰۰/۰۷/۱۲

۱۱ راه حل برای وقتی که گوشی شما مشکل آنتن‌دهی دارد!

حتما در بعضی موارد برایتان پیش آمده، درزمانی که نیاز فوری به تماس تلفنی داشته‌اید، آنتن موبایل شما قطع شود و کیفیت آنتن‌دهی برایتان رضایت بخش نباشد. این موضوع در شرایطی که زندگی روزمره همه ما به استفاده از تلفن همراه گره خورده، بسیار مشکل‌ساز است.  ما در این مطلب به شما راهکارهای ساده و […]

بازدید: 102174

۱۴۰۰/۱۰/۰۹

6 راهکار ساده برای زیاد کردن سرعت اینترنت 4g و tdlte

همه‌ی ما اوقاتی را تجربه کرده‌ایم که سرعت اینترنت کم شده و نمی‌دانستیم باید چه کاری برای افزایش سرعت اینترنت انجام دهیم. در واقع  سرعت کم اینترنت یعنی آهسته پیش رفتن کارهایی که به آن وابسته هستند و هدر رفتن بخش زیادی از زمان! اما در بسیاری از مواقع، می‌شود با راهکارهایی کاربردی سرعت اینترنت […]

بازدید: 66182