این روزها روش بازاریابی به‌صورت سنتی مثل گذشته رونق نداشته و باوجود امکانات فراوان و ظهور تجارت الکترونیک، کم‌کم روش‌هایی جدیدی پا به عرصه بازاریابی و جذب مشتری گذاشته‌اند که موجب رونق بیشتر کسب و کارها شده‌اند. بازاریابی و جذب مشتری آنلاین یکی از این روش‌ها است که امروزه رواج یافته و به دلیل گستردگی زمینه فعالیت، به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده است.

 اگر شما هم قصد دارید به جذب مشتری و بازاریابی آنلاین برای موفقیت در شغل خود اقدام کنید، با ما در این مقاله همراه باشید تا با تکنیک‌هایی که معرفی می‌کنیم خیلی زود به هدفتان دست یابید.

روش‌های جذب مشتری آنلاین

اینکه شما به تازگی یک فروشگاه آنلاین راه‌اندازی کرده‌اید باعث نمی‌شود از جذب مشتری ناامید شوید و فکر کنید زمان زیادی لازم است تا محصولات‌تان فروش بالایی داشته باشند. حضور در تجارت الکترونیک یک اقدام منحصربه‌فرد با وسعت تبلیغات بالا است؛ با این وجود هدایت مشتری به دنیای آنلاین و خرید اینترنتی یک فرایند پیچیده است که تنها با هوشمندی و بهره بردن از فرصت‌های مناسب می‌توانید به موفقیت چشمگیری دست پیدا کنید.

استفاده از روش‌های متنوع برای جذب مشتری آنلاین یکی از اقدامات هوشمندانه است که در این قسمت به تعدادی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

1- استفاده از عکس‌های باکیفیت

برای نشان دادن محصولات خود سعی کنید بهترین عکس‌ها را انتخاب کنید تا با وضوح بالا و گویایی هر چه تمام‌تر بتواند هم معرف محصول شما باشد و هم نظر مشتری را جلب کند. از زوایای مختلف عکس محصول را بگیرید و سعی کنید که پس‌زمینه تک رنگ داشته باشد؛ چرا که زمینه شلوغ موجب پرت شدن حواس مخاطبان شما شود.

جذب آنلاین مشتری

 شما می‌توانید به مشتریان خود پیشنهاد دهید که پس از دریافت محصولات‌تان از آن‌ها عکس گرفته و برایتان ارسال کنند. همین عکس‌های ساده و معمولی که خریداران ارسال می‌کنند، تاثیرگذارتر از بهترین عکس‌های حرفه‌ای خواهند بود.

2- ارسال رایگان داشته باشید

درصد زیادی از خریدهای اینترنتی به دلیل هزینه ارسال لغو می‌شوند. این موضوع مربوط به هزینه اضافه‌ای است که علاوه بر قیمت محصول پرداخت می‌شود. تا جایی که برایتان مقدور است ارسال را رایگان کنید تا جذب مشتری آنلاین امکان‌پذیرتر شود. می‌توانید در ازای یک مبلغ مشخص خرید ارسال را رایگان در نظر بگیرید تا مشتریان را ترغیب به خرید بیشتر کنید.

3- برای مشتریان جدید خود امتیاز در نظر بگیرید

هدیه مشتریان آنلاین

اکثر فروشگاه‌های اینترنتی برای مشتریان جدید خود امتیازاتی نظیر درصد مشخصی از هزینه محصول خریداری شده را تخفیف در نظر می‌‌گیرند یا اینکه ارسال به‌صورت رایگان انجام می‌شود. این موضوع موجب جذب مشتری بیشتر و وفادار ماندن آن‌ها برای خریدهای بعدی می‌شود.

4- سئوی سایت

یکی از مهم‌ترین روش‌هایی که به جذب مشتری آنلاین منجر می‌شود، بهینه‌سازی صفحات وب‌سایت فروشگاهی و توجه به سئوی محتوای درج‌شده در سایت است. با سئو می‌توانید محصولات‌تان را برای موتورهای جستجو در دسترس قرار دهید و ترافیک بالایی از مشتریان را به فروشگاه خود هدایت کنید. کلمات کلیدی مناسب که بیشترین احتمال جستجو در گوگل را ندارند انتخاب کنید و با چگالی مناسب در قسمت‌های مختلف محتوای وبسایت قرار دهید.

5- استفاده از سایر فروشگاه‌های آنلاین

برای جذب مشتری می‌توانید از سایر فروشگاه‌ها و پلتفرم‌های فروش آنلاین بهره ببرید؛ پس فقط به فروشگاه و وبسایت خود اکتفا نکنید و از برنامه و سایت‌هایی نظیر ترب، باسلام، دیوار و غیره برای معرفی محصولات خود و همزمان وبسایت‌تان استفاده کنید. همچنین می‌توانید از پلتفرم‌های افیلیت مارکتینگ یا به‌عبارتی همکاری در فروش نیز بهره ببرید.

جذب مشتری آنلاین

6- فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

یکی از بهترین تکنیک‌های جذب مشتری آنلاین فعالیت در شبکه‌های اجتماعی است. این رسانه‌ها کمک می‌کنند که به برقراری ارتباط با مخاطبان خود بپردازید و آن‌ها را به مشتریان دائمی خود تبدیل کنید. در این زمینه به این نکات توجه کنید:

  • بهترین شبکه اجتماعی را متناسب با مخاطبان هدف خود انتخاب کنید.
  • برای بالا بردن ترافیک وبسایت خود از آپارات و تماشا و لنز بهره ببرید.
  • یک تقویم محتوایی تنظیم کنید و طبق آن صفحه خود را در شبکه‌های اجتماعی به روز نگه دارید.

7- بازاریابی بازگشتی

بازاریابی بازگشتی یا ریتنشن مارکتینگ می‌تواند به کسب و کار شما رونق چشمگیری ببخشد. سعی کنید از مشتریان خود لیستی تهیه کنید و با کسانی که در گذشته از شما خرید کرده‌اند ارتباط برقرار کنید و برای خرید مجدد آن‌ها را ترغیب کنید. سعی کنید مشتریان وفادار خود را حفظ کرده و با تخفیف‌ها و بسته‌های ویژه‌ای که برای آن‌ها در نظر گرفته‌اید نظرشان را جلب کنید. همین افراد می‌توانند تشویق کننده سایر مشتریان برای جذب مشتری آنلاین شوند.

8- بازاریابی با ایمیل

این روزها شرکت‌هایی که برای مشتریان خود ایمیل یا پیامک ارسال می‌کنند در زمینه فعالیت خود موفق‌تر و حرفه‌ای‌تر عمل می‌کنند. این کار می‌تواند به‌صورت متقابل نیز صورت بپذیرد و امکان ارسال پیام و ایمیل از طرف مشتری برای این مجموعه‌ها وجود داشته باشد. این کار موجب می‌شود که یک برند قابل اعتماد در ذهن مشتری ایجاد شود. ایمیل مارکتینگ می‌تواند این مزایا را داشته باشد:

  • مشتریان بالقوه را به خریدارانی بالفعل تبدیل کند.
  • مشتریانی که از خرید منصرف شده‌اند را ترغیب کند تا مراحل خرید را تکمیل کنند.
  • سرنخ و توضیحات کامل را به مشتری منتقل کند تا برای خرید تشویق شوند.

9- تبلیغات کلیکی

یکی دیگر از تکنیک‌های جذب مشتری آنلاین و بازاریابی اینترنتی، استفاده از تبلیغات کلیکی است. در این روش شما با هر کلیکی که روی تبلیغتان صورت می‌گیرد، مبلغی پرداخت می‌کنید. این تکنیک یکی از روش‌های بسیار کاربردی در بازاریابی آنلاین محسوب می‌شود. این کار موجب می‌شود که بازدید سایت و محصولات شما بالا رود و برای رتبه‌بندی در جستجوی گوگل بهینه شود.

جمع‌بندی

روش‌های بی‌شماری برای جذب مشتری آنلاین وجود دارد که وسعت و گستردگی آن‌ها به اندازه وسعت دنیای اینترنت است. هر کسب و کاری روش‌های بازاریابی آنلاین مخصوص به خود را داشته و شما با کمی دقت بهترین تکنیک را برای جذب مشتری آنلاین خواهید یافت.

 ما در این مقاله سعی کردیم تعدادی از این تکنیک‌ها را معرفی کنیم تا با استفاده از آن‌ها بتوانید در کار خود موفق شوید و مشتریان وفاداری جذب کنید. اگر شما دنبال سبک‌های خاص‌تر و راه‌های دقیق‌تر هستید، پیشنهاد می‌کنیم به کارشناس مجموعه‌های تبلیغاتی مثل: یلوادوایز مراجعه کنید و مشاوره تبلیغاتی دریافت کنید.

دیدگاه‌ها

 
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

۱۴۰۰/۰۱/۱۴

تبلیغات آنلاین چیست؟

اگر در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی فعال باشید، حتما موارد زیر را دیده‌اید: افراد معروفی که گاهی یک محصول تجاری را معرفی می‌کنند. وقتی با باز کردن بعضی از اپلیکیشن‌ها، تبلیغات یک محصول، خدمات یا پوستر یک فیلم نمایش داده می شود. قبل یا بین تماشای یک ویدیو در آپارات، تبلیغی برای شما پخش […]

بازدید: 6752

۱۴۰۰/۰۳/۲۶

با این ۱۶ راهکار، از فرسودگی شغلی نجات پیدا کنید!

احتمالا روزهایی را تجربه کرده‌اید که انگیزه‌ای برای شروع یک روز کاری ندارید و فشار کاری خسته و دلسردتان کرده است؛ این موضوع تا حدی برای همه افراد طبیعی است اما اگر بیشتر روزها با خستگی زیاد و بی علاقگی کار می‌کنید ممکن است دچار «فرسودگی شغلی» شده باشید. افرادی که ‌مدت‌های طولانی با حجم […]

بازدید: 4603

۱۴۰۰/۰۸/۱۱

لیستی از 7 تا از پر درآمد‌ترین شغل‌ها بعد از کرونا

در سال ۹۸ وقتی موج اول کرونا شروع شد فعالیت بسیاری از کسب‌وکارها مثل آژانس‌های هواپیمایی، سینماها، هتل‌ها، تالارها و … تعطیل یا کم‌ شد و از طرف دیگر کسب‌وکارهایی که فعالیت‌هایشان قابلیت آنلاین شدن یا دور کاری را داشتند، در این مدت به درآمدهای قابل توجهی دست پیدا کردند. در واقع با تغییراتی که […]

بازدید: 4445