• عناوین مقاله

    شغل­های پردرآمد و جذاب در آینده پس از کرونا

    • ۱- مدیر دورکاری
    • ۲- مشاوران تغذیه و‌ روانشناسی
    • ۳- کارشناسان مالی و اقتصادی
    • ۴- توسعه دهنده ارشد وب
    • ۵- طراح رابط کاربری
    • ۶- مدیر پایگاه داده
    • ۷- متخصص بازاریابی دیجیتال

در سال ۹۸ وقتی موج اول کرونا شروع شد فعالیت بسیاری از کسب‌وکارها مثل آژانس‌های هواپیمایی، سینماها، هتل‌ها، تالارها و … تعطیل یا کم‌ شد و از طرف دیگر کسب‌وکارهایی که فعالیت‌هایشان قابلیت آنلاین شدن یا دور کاری را داشتند، در این مدت به درآمدهای قابل توجهی دست پیدا کردند. در واقع با تغییراتی که کرونا در جهان ایجاد کرد پیش‌بینی می‌شود بعضی از شغل‌ها  پرطرفدار و پرد‌رآمدتر  از قبل شده باشند.

اگر دوست دارید با پرطرفدار‌ترین شغل‌های دنیای پساکرونا آشنا شوید،خواندن این مطلب را از دست ندهید، شاید یکی از همین شغل‌ها مسیر آینده شغلی شما را مشخص کند!

شغل­های پردرآمد و جذاب در آینده پس از کرونا

جالب است بدانید که شغل‌هایی مثل پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، مدیریت، وکالت، مهندسی و… که هر ساله در فهرست پردرآمدترین شغل‌های جهان هستند،­ در این لیست جایی ندارند. در اصل این لیست شامل شغل‌هایی است که پیش‌بینی‌ می‌شود در دنیای پساکرونا و در مقایسه با گذشته، به شغل‌هایی پرطرفدارتر و پردرآمدتر تبدیل می‌شوند.

۱- مدیر دورکاری

بعد از کرونا در بسیاری از شرکت‌های بزرگ و کوچک  فعالیت‌ها به صورت دورکاری انجام می‌شود. این موضوع باعث شده تا کسب‌وکارها به دنبال این باشند که کیفیت و بازدهی کارمندان دورکار خود را کنترل و مدیریت کنند. برای همین در شرکت‌های بزرگ فناوری مثل فیسبوک، توئیتر، GitLab و Quora شغل جدیدی به نام مدیر کار از راه دور یا دورکاری (director of remote work) به وجود آمده است.

از وظایف مدیر دورکاری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

در واقع مدیر دورکاری وظیفه دارد امکان بهترین تجربه کاری را برای دورکارها فراهم کند.

رضایت کارمندان از دورکاری باعث شده تا در خیلی از شرکت‌های بزرگ این روند ادامه داشته باشد و برای همین پیش‌بینی می‌شود این سبک از کار در آینده توسعه بیشتری هم پیدا کند. به همین دلیل شغل «مدیر دورکاری» به عنوان یکی از شغل‌های پردرآمد آینده مطرح است.

مهارت های مورد نیاز :

  • روابط عمومی بالا
  • سازگار پذیری
  • مدیریت زمان
  • مولتی‌تسکینگ
  • درک عمیق از نرم‌افزارها و سخت‌افزارها

۲- مشاوران تغذیه و‌ روانشناسی

دورکاری و نشستن‌های طولانی مدت افراد در خانه علاوه بر افزایش وزن، باعث افسردگی و بالا رفتن میزان استرس و اضطراب می‌شود. این موضوع باعث شده تا افراد زیادی به دنبال راه‌حل‌هایی برای داشتن سبک زندگی سالم‌تر و بهتر باشند. کارشناسان و متخصصان روانشناسی و تناسب اندام از جمله افرادی هستند که در دو حوزه تغذیه و سلامت روح و روان می‌توانند بیشترین کمک را به افراد بدهند.

حتی نیاز به ورزش و حفظ سلامتی باعث شده تا در دوران شیوع کرونا، فروشندگان تجهیزات ورزشی و کسب‌وکارهای مرتبط با آن هم به شغل‌های پردرآمدتری تبدیل شوند.  

مهارت های مورد نیاز :

  • مهارت‌ کار گروهی
  • مهارت‌های ارتباطی مناسب
  • داشتن طرز تفکری به‌ دور از هر گونه پیش داوری
  • درک عمیق از روانشناسی افراد
  • داشتن مسئولیت پذیری

۳- کارشناسان مالی و اقتصادی

در یکی دو سال اخیر بازارهای مالی مثل بورس و رمز ارزها رشد و توسعه زیادی داشته‌اند و بسیاری از افراد را به سمت خود جذب کردند. گسترش این بازارها نیاز به دریافت نکات و راهنمایی‌های کارشناسان و تحلیلگران بازارهای مالی را بیشتر می‌کند. چون تعداد زیادی از افراد برای مدیریت سرمایه خود به کارشناسان مالی نیاز دارند تا از آنها برای سرمایه‌گذاری در بازارهای مطمئن و کم‌ریسک مشاوره بگیرند.

مهارت های مورد نیاز :

۴- توسعه دهنده ارشد وب

قرنطینه و حفظ فاصله اجتماعی افراد زیادی را به استفاده از خدمات آنلاین جذب کرد و ظرفیت‌های زیادی را برای رشد کسب‌وکارهای آنلاین ایجاد کرد. بسیاری از کسب و کارها  برای ادامه فعالیتشان مجبور شدند به سمت آنلاین کردن خدماتشان رو بیاورند.

به همین دلیل توسعه‌دهندگان ارشد وب (Senior web developers) که با مهارت خود در زمینه طراحی، برنامه‌نویسی و بهینه‌سازی وب‌سایت‌های اینترنتی می‌توانند مشکلات کسب‌وکارها برای ورود به فضای مجازی را حل کنند؛ بیشتر از قبل طرفدار پیدا کردند. برنامه نویسی در دوران پس از کرونا و با توسعه هر چه بیشتر خدمات وب همیشه به عنوان یکی از شغل‌های پرطرفدار و پردرآمد مطرح خواهد بود.

مهارت‌های مورد نیاز :

۵- طراح رابط کاربری

کار اصلی طراح رابط کاربری (UI designer) ایجاد جذابیت برای یک وب‌سایت یا اپلیکیشن است. طراح رابط کاربری با شناخت نیازها و انتظارات کاربران یک محصول و درک عناصر بصری و تصویری، تمامی عناصر را در جهت ساده‌ و راحتی بیشتر کاربران بهینه‌سازی می‌کند تا به یک محصول با تجربه کاربری مناسب تبدیل شود.

به همین دلیل تمامی کسب‌وکارهایی که می‌خواهند کاربران زیادی را جذب کنند و یا به دنبال حفظ و توسعه هر چه بیشتر کاربران خود هستند، به یک طراح رابط کاربری حرفه ای نیاز دارند.

مهارت‌های مورد نیاز :

۶- مدیر پایگاه داده

داده‌ها و اطلاعات یکی از مهم‌ترین دارایی‌های هر کسب‌وکاری محسوب می‌شود. اطلاعاتی مثل مشخصات کاربران، داده‌های مالی، محتواهای تولید شده و… هر کدام ارزش خاص خود را دارند و در پایگاه‌ داده‌ دسته‌بندی و محافظت می‌شود. مدیر پایگاه داده وظیفه مدیریت، طبقه‌بندی و حفظ و نگهداری از سیستم‌های پایگاه داده را برعهده دارد.

حساسیت این شغل بسیار بالاست چرا که افشای هر کدام از اطلاعات و داده‌ها می‌تواند ادامه کار  کسب‌وکارها را به خطر بیندازد.

برای کسب مهارت در این شغل به تسلط بر نرم‌افزارهایی مثل SQL، UNIX و Oracle نیاز دارید.

مهارت‌های مورد نیاز :

تسلط به نرم‌افزارهایی مثل SQL، UNIX و Oracle

توجه دقیق به جزئیات

توانایی اولویت‌بندی وظایف

مهارت حل مسئله

مهارت‌های ارتباطی و بین فردی

۷- متخصص بازاریابی دیجیتال

کسب‌وکارهای اینترنتی زیادی در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند. در این فضای رقابتی، جذب مشتری و کسب سود بدون انجام فعالیت‌های بازاریابی تقریبا غیرممکن است. 

به همین دلیل بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) با استفاده از سرویس‌ها و ابزارهای فضای مجازی کاری می‌کند که توجه افراد به سمت وبسایت یا شبکه‌های اجتماعی کسب‌وکار‌ها جلب شود تا آنها بتوانند فروش و سود بیشتری کسب کنند. ابزارهایی مثل بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO)، تبلیغات اینترنتی، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی محتوا (Content Marketing)، ایمیل مارکتینگ و… از مهم‌ترین روش‌های بازاریابی دیجیتال هستند.

برای موفقیت در این شغل به کسب مهارت در زمینه‌ تجزیه‌وتحلیل داده‌های آماری، طراحی، ابزارها و پلتفرم‌های بازاریابی دیجیتال و… نیاز دارید.

مهارت‌های مورد نیاز :

SEO

SEM

توانایی بالا تجزیه و تحلیل

آشنایی با شبکه‌های اجتماعی

آشنایی با طراحی بصری

البته به این لیست، مشاغلی مثل خدمات حمل‌ونقل پستی، پرستاری و خدمات مراقبت در منزل، تدریس و آموزش آنلاین و… را هم می‌شود، اضافه کرد که در دوران شیوع کرونا با رشد و استقبال زیادی مواجه شدند.

به نظر شما چه شغل و مهارت‌های دیگری می‌تواند در این فهرست قرار بگیرد؟نظرات خود را در  بخش کامنت‌های همین مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها

 
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

۱۴۰۰/۰۲/۰۲

راهنمای قدم به قدم اینترنت TD-LTE ایرانسل

اگر از اینترنت TD-LTE ایرانسل استفاده می‌کنید یا به تازگی قصد خرید آن را دارید، این مطلب را از دست ندهید. در این مطلب کار با مودم‌های TD-LTE را یاد می‌گیرید و به وسیله اپلیکیشن «ایرانسل من» با فوت و فن‌ها، مدیریت حساب و خریدن بسته‌های معمولی و تخفیفی اینترنت ثابت آشنا می‌شوید. روش فعال […]

بازدید: 154994

۱۴۰۰/۰۷/۲۵

معرفی کاربردی‌ترین کدهای ایرانسل ( کدهای خدمات ایرانسل که آفلاین هم در دسترس هستند)

احتمالا برایتان پیش آمده در شرایطی که آنلاین نیستید و یا بسته اینترنتتان تمام شده نیاز به کارهایی مثل خرید بسته اینترنت، شارژ و یا حتی فورجی کردن سیمکارتتان داشته باشید. در این شرایط که آنلاین نیستید می‌‌توانید از کدهای کاربردی یا USSD ها استفاده کنید. این کدها همان ستاره مربع‌های معروفی هستند که امروزه […]

بازدید: 22555

۱۴۰۰/۰۶/۲۵

چگونه بهتر از موتور جستجوی گوگل استفاده کنیم؟ (۱۰ روش کاربردی)

با این که موتور جست‌وجوی گوگل از معروف‌ترین ابزارهای جست‌وجو در فضای اینترنت است و طبق آخرین آمار، با سهم ۹۲ درصدی از میان تمامی موتور‌های جست‌وجو، موتور اصلی جست‌وجو در فضای آنلاین است، اما هنوز خیلی از کاربران راه و روش درست جست‌وجو کردن را نمی‌دانند. شاید با خودتان فکر کنید که جستجو کردن […]

بازدید: 20582