• عناوین مقاله

    در انتخاب یک پلتفرم آموزش آنلاین مناسب، باید چه مواردی را در نظرگرفت؟

    • ۱. هزینه (برای چه امکاناتی هزینه کنیم؟)
    • ۲. امنیت (چرا امنیت در آموزش آنلاین مهم است؟)
    • ۳. پشتیبانی از تعداد شرکت کنندگان
    • ۴. امکان ضبط جلسات
    • ۵.امکان استفاده راحت (رابط کاربری مناسب)

    دانا پلاس چیست و برای استفاده­ی چه کسانی مناسب است؟

    • امکانات «دانا پلاس» برای دانش آموزان و دانشجویان:
    • امکانات داناپلاس برای مدرسان:
    • امکانات داناپلاس برای شرکت ها:

    چطور از دانا پلاس استفاده کنیم؟

    دانا پلاس چگونه کاربران را پشتیبانی می‌کند؟

مدتی است که به خاطر بحث دورکاری، بازار استفاده از پلتفرم‌های کلاس‌ها و جلسات آنلاین داغ شده است و هر فرد و سازمانی به دنبال انتخاب بهترین گزینه در این زمینه هستند.

ما در این مطلب به شما کمک می کنیم تا با در نظر گرفتن 5 نکته مهم، بتوانید بهترین پلتفرم آموزشی متناسب با نیازتان را انتخاب کنید و با خدمات داناپلاس هم در این زمینه آشنا شوید.

در انتخاب یک پلتفرم آموزش آنلاین مناسب، باید چه مواردی را در نظرگرفت؟

۱.  هزینه (برای چه امکاناتی هزینه کنیم؟)

خیلی از ابزارهای آموزش آنلاین و ویدیو کنفرانس‌ها، نسخه رایگانی دارند که می‌توانید اول برای اینکه قابلیت‌ و کیفیت پلتفرم‌ها را بسنجید، از آن ها شروع کنید. البته نسخه‌های رایگان امکانات محدودتری مثل: تعداد محدود شرکت کنندگان در یک جلسه یا کنفرانس ویدئویی، محدودیت در تعداد جلسات در یک روز، محدودیت زمانی در برگزاری جلسات، عدم امکان ضبط جلسات و… دارند.

اما «قیمت» می‌تواند اولین مرحله مقایسه‌ای باشد، چون به خاطر امکانات زیاد نسخه پولی، احتمال استفاده شما از نسخه پولی آن پلتفرم در آینده زیاد است. پس لازم است که این موارد را در نظر بگیرید:

  • اینکه با چه مبلغی، تعداد حداکثری از افراد می توانند در یک جلسه یا کلاس حضور داشته باشند؟
  • با پرداخت چه مبلغی، چه امکانات صوتی و تصویری برای ارائه بهتر مطالب در پلتفرم فراهم شده است؟
  • قابلیت‌هایی برای مدیریت بهتر کاربر و میزبان برای جلسات و وبینارها در نظر گرفته شده است، با چه هزینه ای قابل استفاده هستند؟

۲. امنیت (چرا امنیت در آموزش آنلاین مهم است؟)

وقتی از یک پلتفرم آموزش آنلاین استفاده می‌کنید، در حال به اشتراک گذاشتن اطلاعات و مطالبی هستید که نمیخواهید با تمام افراد آن را به اشتراک بگذارید، در نتیجه عدم امنیت در پلتفرم‌های آموزشی آنلاین می‌تواند حریم شخصی کاربران را با خطراتی روبه رو کند. خطراتی مثل: شنود جلسات و دسترسی به دوربین و مطالب.

پس امنیت در پلتفرم های آموزشی ویژگی مهمی است و شرکت‌های ارائه دهنده، باید به مسائل امنیتی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

  • راهکار: سازمان‌ها و افراد، باید از پلتفرم‌هایی با برند معتبر و مطمئن برای آموزش و تدریس استفاده کنند.

۳.  پشتیبانی از تعداد شرکت کنندگان

همانطور که در بحث هزینه اشاره کردیم، هرچه یک پلتفرم آموزش و جلسات آنلاین توانایی پشتیبانی همزمان از تعداد افراد بیشتری را بدون قطعی و مشکل داشته باشد، پلتفرم بهتری است. پس حتما با توجه به ظرفیت مورد نیازتان در تعداد کاربران، پشتیبانی پلتفرم‌تان را ارزیابی کنید. (اگر همیشه تعداد محدودی کاربر دارید، نیازی به حساسیت زیاد روی این مورد ندارید).

۴. امکان ضبط جلسات

توانایی ضبط جلسات برای مرور وظایف و مطالب کلاس‌ها یا جلسات، نکته بسیار مهمی است. خیلی از پلتفرم‌های آموزش آنلاین به شما این امکان را می‌دهند تا جلسات را ضبط کرده و آنها را در فضای ابری ذخیره کنید.

۵.امکان استفاده راحت (رابط کاربری مناسب)

داشتن رابط کاربری ساده، یکی از مهم‌ترین ویژگی هایی است که کاربران را به استفاده از یک پلتفرم تشویق می‌کند. چون اگر پلتفرمی امکانات زیادی داشته باشد اما استفاده از آن برای کاربر سخت باشد، نمی‌تواند برای تمام افراد تیم یا کلاس کاربردی باشد.

 دانا پلاس چیست و برای استفاده­ی چه کسانی مناسب است؟

«دانا پلاس»، یک پلتفرم آموزش آنلاین است که امکان برگزاری کلاس‌های آنلاین، جلسات آنلاین و وبینارها را برای کاربران فراهم می‌کند و امکانات متنوعی برای مدیریت بهتر این جلسات در اختیار شرکت کنندگان قرار می­دهد.

  • دانش‌آموزان و دانشجویانی که می‌خواهند با پلتفرمی اقتصادی و مطمئن کار کنند.

امکانات «دانا پلاس» برای دانش آموزان و دانشجویان:

 LMS: دانا پلاسدارای «سیستم مدیریت یادگیری» یا همان LMS (Learning Management System) است. سیستم مدیریت یادگیری، یک فضای آموزشی و ارتباطی آنلاین است که می‌تواند برای برگزاری کلاس‌های آنلاین، امکانات متنوعی را در اختیار مراکز آموزشی، سازمان‌ها و یا افراد قرار بدهد و نیازی به حضور فیزیکی افراد در کلاس‌ها یا جلسات نیست.

بعضی از نمونه‌های مشابه خارجی داناپلاس که LMS دارند، عبارتند از:

  • Google Classroom
  • Blackboard learn
  • Schoology
  • موسسات آموزشی و مدرسانی که می‌خواهند بدون نگرانی از قطعی و سرعت شبکه ، کلاس‌ها و وبینارهایشان را برگزار کنند.

امکانات داناپلاس برای مدرسان:

افراد و مدرسین می‌توانند سمینارهای خود را به صورت آنلاین، برای تعداد مشخصی شرکت کننده برگزار کنند. در برگزاری وبینار، فقط ارائه دهنده صدا و تصویر فعال دارد و شرکت کنندگان می‌توانند به وسیله چت عمومی با ارائه‌دهنده صحبت کنند و یا از او بخواهند به آن ها دسترسی فعال شدن میکروفون بدهد.

  • شرکت‌ها، سازمان‌ها و «تیم های کوچک، متوسط و بزرگی» که می خواهند جلسات یا وبینارهای خود را بدون قطعی و اختلال برگزار کنند و ارتباطی امن، پرسرعت و مقرون به صرفه داشته باشند.

امکانات داناپلاس برای شرکت ها:

جلسات آنلاین: شرکت‌ها یا سازمان‌ها برای افزایش بهره‌وری در زمان دورکاری، می توانند جلسات خود را در داناپلاس برگزار کنند و شرکت کنندگان در جلسه، می‌توانند صدا و تصویر خود را فعال یا غیرفعال کنند.

چطور از دانا پلاس استفاده کنیم؟

برای کار با داناپلاس، به نرم افزار خاصی نیاز ندارید و می‌توانید با موبایل یا کامپیوترهای شخصی از آن استفاده کنید، اما برای استفاده از خدمات رایگان و یا غیر رایگان داناپلاس باید در سایت ثبت نام کنید.

برای ثبت نام:

۱. وارد سایت https://plus.danaapp.ir/ شوید.

۲. در قسمت ثبت نام، شماره تلفن همراهتان را وارد کنید.

۳. رمز یک‌بار مصرف برای شما ارسال می‌شود تا بتوانید برای فعال شدن حساب کاربری خود اقدام کنید.

۴. زمانی که وارد حساب کاربری خود شدید، اگر می‌خواهید از خدمات رایگان دانا پلاس استفاده کنید، وارد پلن رایگان شوید. شما در این بخش، امکان برگزاری کلاس آنلاین ، جلسه و وبینار را دارید و تفاوت بخش رایگان و غیر رایگان در «محدودیت‌های تعداد کاربران» و «امکانات جانبی برای ارائه مطالب» است.

نکته: خدمات پولی و غیر رایگان دانا پلاس، حداکثر تا ۲۴ ساعت بعد از پرداخت هزینه در اختیار ثبت نام کنندگان قرار می گیرد و تمام پرداخت ها به صورت امن و آنلاین به وسیله درگاه بانکی انجام می‌شود.

دانا پلاس چگونه کاربران را پشتیبانی می‌کند؟

اگر در زمینه فعالسازی حساب کاربری، زمان پرداخت آنلاین یا با مشکلی در زمان استفاده از خدمات روبرو شدید، می توانید با:

  • ایمیل support@danaapp.ir
  • شماره تلفن «۷۲۱» برای ایرانسلی ها (از خط ایرانسل)
  • و شماره « ۰۹۳۷۷۲۱۰۰۰۰ » برای غیر ایرانسلی‌ها

مشکل خود را مطرح کنید تا در کمترین زمان ممکن مشکل شما پیگیری و حل شود.

در نهایت برای انتخاب پلتفرم‌ آموزشی مناسب، شما باید به این فکر کنید که دقیقا کدام امکانات در پلتفرم مورد نظرتان برای شما مهم است. چون با مزایایی که آموزش آنلاین در اختیار همگی ما گذاشته ‌است، استفاده از آن‌ها پس از دوران کرونا هم ادامه خواهد داشت.

فکر می‌کنید اضافه شدن چه خدماتی به پلتفرم‌های آموزش آنلاین، کیفیت و کارآیی آن‌ها را بالاتر می‌برد؟ نظرات خود را در کامنت‌ها با ما مطرح کنید.

دیدگاه‌ها

 
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه