تبلیغات پیامکی به عنوان یکی از روش‌های رایج برای بازاریابی کمک شایانی به رشد کسب‌وکارها می‌کند. البته پیش‌از اینکه برای استفاده از این خدمات تصمیم‌ بگیرید، بهتر است از مزایای آن به‌طور کامل اطلاع پیدا کنید تا نسبت به انتخاب خود کاملا اطمینان داشته باشید.

شاید با وجود شبکه‌های اجتماعی متنوع به این موضوع فکر کنید که بازاریابی پیامکی‌ خیلی جواب‌گوی نیاز کسب‌و‌کارهای مدرن امروزی نیست. در این مقاله قصد داریم با بررسی مزایای این روش، شما را نسبت به انتخاب آن مطمئن کنیم.

معرفی تبلیغات پیامکی و نحوه کار آن

پیش ‌از اینکه بازاریابی پیامکی را به‌عنوان روشی ایده‌آل برای گسترش کسب‌وکار خود انتخاب کنید، بهتر است با ماهیت و نحوه کار این سیستم آشنا شوید. به‌طور کلی باید گفت این روش بازاریابی از ساده‌ترین راه‌کارها برای جذب مشتری است و در طی سال‌های اخیر به‌وفور مورد استفاده قرار گرفته است.

در بازاریابی پیامکی تمام اطلاعات، نظرسنجی‌ها و یا تخفیف‌ها با استفاده از پیامک (SMS) برای طیف‌ گسترده‌ای از مخاطبین ارسال می‌شود. با توجه به اینکه بسیاری از کاربران موبایل، پیامک‌های خود را در کوتاه‌ترین زمان بررسی می‌کنند، این‌ روش بسیار کاربردی و‌ تاثیرگذار است.

در این سیستم، ‌پنل‌های پیامکی مختلفی وجود دارد که دارای بانک شماره هستند. شما می‌توانید با بررسی خدمات این پنل‌ها، یکی از آن‌ها را انتخاب و سپس پیامک‌های مورد نظر خود را برای مشتریان فعلی و البته کاربرانی که احتمال دارد در آینده به مشتری تبدیل شوند، ارسال کنید.

تبلیغات پیامکی

از مزایای تبلیغات پیامکی مطلع شوید

پیامک نقش مهمی در برقراری ارتباط با دیگران دارد. برخی مجموعه‌ها از این‌ ویژگی بهره‌ برده‌اند و پنل‌هایی برای ارسال پیامک انبوه ایجاد کرده‌اند. این روش یکی‌ از کاربردی‌ترین راه‌کارها برای جذب مشتری و تبلیغات به‌شمار می‌آید.

در واقع تفاوتی ندارد که کسب‌وکار شما کوچک است یا بزرگ. در هر صورت باید بتوانید با استفاده از روش‌های مختلف، اطلاع‌رسانی‌های لازم را به مشتریان ارائه دهید و به ‌معرفی کالاها و خدمات خود بپردازید. برقراری ارتباط با پیامک، بستری امن و مطمئن برای این اطلاع‌رسانی‌ها و به‌طور کلی بازاریابی به‌شمار می‌آید.

به همین دلیل امروزه افراد زیادی از این‌ روش‌ استفاده می‌کنند تا کالاهای خود را به ‌فروش برسانند و یا مشتری‌های جدیدی جذب کنند. مزایای این‌ روش در حدی است که با وجود شبکه‌های اجتماعی مختلف، هنوز هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه این مزیت‌ها به ‌طور کامل‌ معرفی می‌شوند.

تبلیغات پیامکی نیازی به اینترنت ندارد

با اینکه امروزه طیف گسترده‌ای از کاربران به اینترنت دسترسی دارند، اما باز هم احتمال دارد برخی افراد از گوشی‌های ساده استفاده کنند و یا بخش‌ زیادی از شبانه‌روز خود را بدون روشن کردن اینترنت بگذرانند. این مسئله ارسال پیامک تبلیغاتی را به روشی مطمئن برای برقراری ارتباط با مشتریان تبدیل می‌کند.

اس ام اس تبلیغاتی بدون اینترنت

در شرایط قطعی اینترنت و یا دشواری در اتصال به آن، ارسال پیامک روشی ایده‌آل برای تبلیغات و اطلاع‌رسانی به‌شمار می‌آید. به همین دلیل این‌ روش به عنوان راه‌کاری امن برای کسب‌وکارها معرفی می‌شود تا کسب‌‌وکارها بتوانند توضیح متنی خدمات خود را در شرایط مختلف برای گوشی‌های مختلف تلفن‌همراه ارسال کنند.

تبلیغات پیامکی نرخ باز شدن بالایی دارند

پیامک به‌طور کلی نرخ بازشدن بالایی دارد. در واقع بسیاری از افراد زمانی که با گوشی خود کار می‌کنند به طور ناخودآگاه به بررسی پیامک‌های دریافتی می‌پردازند. از این‌رو می‌توان تا حدودی نسبت به این‌ روش برای گسترش کسب‌وکار مطمئن‌ بود.

پیامک تبلیغاتی موثر

به بیان ساده‌تر باید گفت با توجه به نرخ بازشدن بالای پیامک، درصورتی‌که افراد حتی در آن لحظه اقدامی‌ برای خرید انجام ندهند، حداقل با نام برند آشنا می‌شوند. زمانی که یک مدیر چندین بار از این سرویس استفاده کند می‌تواند به برندینگ کسب‌وکار خود امیدوار باشد.

در حال ‌حاضر ارسال پیامک نسبت به ایمیل از محبوبیت بیشتری برخوردار است. در واقع افراد زیادی در کشور به ایمیل دسترسی ندارند. از این ‌رو پیامک تبلیغاتی روشی بهتر برای کمپین تبلیغاتی به‌شمار می‌آید و تا حد زیادی به دیده‌شدن کسب‌وکار کمک می‌کند. این‌ موضوع روی میزان فروش تاثیر بسیاری می‌گذارد.

تبلیغات پیامکی روشی مقرون‌به‌صرفه برای جذب مخاطب

برای ارسال پیامک تبلیغاتی نیازی به صرف هزینه‌های بالا نیست، بلکه با کم‌ترین قیمت نیز می‌توانید از این خدمات بهره‌مند شوید. در واقع باید گفت این روش از مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه‌کارهای تبلیغاتی به‌شمار می‌آید.

ارسال پیامک در پنل‌های مختلف به‌صورت تکی و با توجه به رسیدن پیامک به ‌دست مخاطب محاسبه می‌شود. در واقع مبلغی برای شماره‌های خاموش از متقاضی کاسته نخواهد شد و این موضوع به صرفه‌جویی در هزینه‌های تبلیغات تا حد زیادی کمک می‌کند.

تبلیغات پیامکی روشی سریع برای دسترسی به مخاطبین

راه‌کارهای مختلفی برای تبلیغات وجود دارد. اما روش‌های سریع که در کوتاه‌مدت روی مخاطب تاثیر بگذارند همواره از محبوبیت بیشتری‌ برخوردارند. به همین دلیل ارسال پیامک نسبت به راه‌کارهایی مانند نصب بیلبورد گزینه بهتری به‌حساب می‌آید.

به‌طور کلی باید گفت یکی از مهم‌ترین مزایای ارسال پیامک تبلیغاتی، دسترسی سریع به مخاطبین است. در واقع پیامک در آن واحد برای طیف‌ گسترده‌ای از کاربران ارسال می‌شود. با توجه به نرخ بازشدن پیامک می‌توان گفت در حالت کلی این راه‌کار سریع است.

از نظر سرعت می‌توان گفت نوشتن یک پیامک تبلیغاتی به ‌دلیل محدودیت در کاراکتر، زمان زیادی از شما نمی‌گیرد و نیازی به استفاده از تصاویر وجود ندارد. از طرف‌دیگر مخاطبین می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان به بررسی پیام بپردازند. پس به‌طور کلی این‌ روش را می‌توان سریع و کاملا تاثیرگذار دانست.

تبلیغات پیامکی راه‌کاری شخصی‌سازی‌شده با تعامل بالا

با توجه به اینکه پیامک‌های تبلیغاتی معمولا تنها به طیف خاصی از مخاطبین هدف ارسال می‌شوند، می‌توان این روش را کاملا شخصی‌سازی‌شده دانست. از این ‌رو نوشتن متن تاثیرگذار نیز راحت‌تر است.

از طرف‌ دیگر اگر این متن کاملا اصولی و جذاب نوشته شود، با در نظر گرفتن نرخ بالای بازشدن پیام، می‌توان انتظار دریافت تعامل از کاربران را داشت. به‌طور کلی حداقل نیمی از پیامک‌های کمپین‌های تبلیغاتی منجر به ایجاد تعامل با مخاطبین می‌شوند و به رشد کسب‌وکار و یا برندینگ آن کمک می‌کنند.

جمع‌بندی

با وجود کمپین‌های تبلیغات پیامکی دیگر لازم نیست از روش‌های هزینه‌بر برای معرفی کالا و خدمات کسب‌وکار خود استفاده کنید، بلکه در این روش می‌توانید مخاطبین هدف را شناسایی و متن موردنظر را تنها برای آن‌ها بفرستید. از مزایای این راه‌کار تبلیغاتی باید به عدم نیاز به اینترنت، نرخ بالای بازشدن پیامک در بین مخاطبین، مقرون‌به‌صرفه ‌بودن ارسال پیامک، سرعت بالا و امکان شخصی‌سازی با نرخ تعامل بالا اشاره کرد. 

دیدگاه‌ها

 
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

۱۴۰۰/۰۱/۱۴

تبلیغات آنلاین چیست؟

اگر در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی فعال باشید، حتما موارد زیر را دیده‌اید: افراد معروفی که گاهی یک محصول تجاری را معرفی می‌کنند. وقتی با باز کردن بعضی از اپلیکیشن‌ها، تبلیغات یک محصول، خدمات یا پوستر یک فیلم نمایش داده می شود. قبل یا بین تماشای یک ویدیو در آپارات، تبلیغی برای شما پخش […]

بازدید: 6761

۱۴۰۰/۰۳/۲۶

با این ۱۶ راهکار، از فرسودگی شغلی نجات پیدا کنید!

احتمالا روزهایی را تجربه کرده‌اید که انگیزه‌ای برای شروع یک روز کاری ندارید و فشار کاری خسته و دلسردتان کرده است؛ این موضوع تا حدی برای همه افراد طبیعی است اما اگر بیشتر روزها با خستگی زیاد و بی علاقگی کار می‌کنید ممکن است دچار «فرسودگی شغلی» شده باشید. افرادی که ‌مدت‌های طولانی با حجم […]

بازدید: 4609

۱۴۰۰/۰۸/۱۱

لیستی از 7 تا از پر درآمد‌ترین شغل‌ها بعد از کرونا

در سال ۹۸ وقتی موج اول کرونا شروع شد فعالیت بسیاری از کسب‌وکارها مثل آژانس‌های هواپیمایی، سینماها، هتل‌ها، تالارها و … تعطیل یا کم‌ شد و از طرف دیگر کسب‌وکارهایی که فعالیت‌هایشان قابلیت آنلاین شدن یا دور کاری را داشتند، در این مدت به درآمدهای قابل توجهی دست پیدا کردند. در واقع با تغییراتی که […]

بازدید: 4452