اخیرا چند تبلیغ وایرال شد که در شهر بارش بادمجانی رخ داد! لوازم آرایشی در زاینده‌رود قدم میزدند! یا پنیر موزارلا به‌قدری کش آمد که تا وسط اتوبان رسید! حالا منظور از این نوع تبلیغ چیست؟ چه مزیتی دارد؟ برای چه کسب‌وکارهایی مناسب است؟ برای آشنایی با این نوع تبلیغات همراه ما باشید.

تبلیغات CGI چیست؟

تبلیغات CGI مخفف‌شده عبارت Computer-Generated Imagery است. در این نوع تبلیغ محتوای بصری را با کامپیوتر درست می‌کنند که نوعی محتوا تخیلی اما واقع‌گرایانه می‌شود! حالا این یعنی چه؟ ما می‌دانیم پنیر موزارلا کش می‌آید اما تا وسط اتوبان؟ قدرت انیمیشن‌سازی برای تاثیر روی ذهن مخاطب بسیار بالا است.

برای اینکه تبلیغ باور‌پذیرتر باشد محتوای ساختگی بصری را با واقعی تلفیق می‌کنند. یعنی یک سری از تصاویر در محیط واقعی هستند ولی برای جذابیت بیشتر و جمع‌شدن حواس مخاطب به آن ویژگی، با کمک جلوه‌های بصری کامپیوتری موارد غیر‌واقعی به آن اضافه می‌شود.

مزایای تبلیغات ویدیویی cgi

مزایای تبلیغات CGI

به‌طور کلی تبلیغات سی‌جی‌آی مزایای بسیار زیادی دارد. اما در این قسمت به بررسی مهم‌ترین و موثرترین آن‌ها می‌پردازیم تا شما راحت‌تر در مورد آن تصمیم بگیرید.

قدرت وایرال‌شدن بالا

یکی از مهم‌ترین دلایلی که بیشتر کسب‌و‌کارها از این نوع تبلیغ استفاده می‌کنند این است که در مدت‌زمان کمی بین مخاطب‌های هدف سریع پخش می‌شود. پس اگر قصد دارید محصولی را معرفی کنید یا یک کمپین تبلیغاتی راه بیندازید با ایده‌های خلاقانه CGI خیلی راحت وایرال می‌شوید. البته که وایرال‌شدن نیاز به صرف هزینه و وقت‌گذاشتن دارد. اما محتوای خوب کار شما را خیلی راحت‌تر می‌کند.

معمولا بعد‌از پخش چنین آگهی‌هایی مردم از آن میم درست می‌کنند و آن را به اشتراک می‌گذارند. متخصص‌های حوزه بازاریابی و تبلیغات هم در مورد محصول و شیوه اجرای تبلیغات بحث می‌کنند. همه این‌ها یعنی تبلیغ شما دهان‌به‌دهان می‌چرخد.

تکنولوژی تبلیغات ویدیویی CGI

خلاقیت در داستان‌سرایی

این نوع تبلیغ فقط به‌معنای تولید تصویر نیست. بلکه طراح و سازنده می‌توانند از آن به‌عنوان ابزاری برای داستان‌سرایی استفاده کنند. طوری که با خلق روایت‌های قانع‌کننده اما همراه با اغراق اضافه، مخاطب هدف به یک سفر ذهنی برود، احساسات او برانگیخه شود و ارتباط عمیق‌تری با محصول پیدا کند.

حذف محدودیت زبان و القای حس

شما با تبلیغات CGI محدودیت زبان را حذف می‌کنید. یعنی بدون توجه به زبان و گویش مخاطب بسیار راحت تبلیغ می‌‌کنید. ازطرفی‌دیگر بعضی حس‌ها توجهی به مرز و جغرافیا ندارند. برای نمونه، کوه در همه‌جا نماد قدرت و اصالت است. آفتاب زیاد گرما و محبت را نشان می‌دهد. علاوه‌بر این، قدرت بزرگ‌نمایی و اغراق در تمام دنیا جذاب و جلب‌کننده است. پس بازخورد عالی تبلیغ شما کاملا تضمین می‌شود.

کاهش هزینه‌ها

فرض کنید یک شرکت خودروسازی برای نشان‌دادن کیفیت محصولات خود مجبور شود یک ماشین را به ته دره بیندازد. در‌صورتی‌که این شرکت قبلا در آزمایش‌های کیفیت‌سنجی که طی ساخت ماشین انجام داده کاملا از کیفیت و مقاومت ماشین اطمینان دارد! اما برای تصویر‌برداری و ارائه تبلیغ این هزینه‌ خرابی ماشین واقعی را باید قبول کند. حالا به نظر شما CGI بهتر است یا نابودشدن ماشین واقعی؟

قطعا CGI بهتر است چون هدف کارفرما این است که فقط باید ایمنی ماشین نشان داده شود و خریدار بابت روش کار سیستم ایمنی ماشین اطمینان پیدا کند. پس از طریق ساخت یک ویدئو تبلیغاتی با CGI می‌توان بهترین خروجی را گرفت و با هزینه کمتر کار را ارائه کرد. حتی اگر با این هزینه مشکلی نداشته باشید فکر کنید قسمتی از سناریوی تبلیغ شما قرار‌دادن ماکت بزرگی از چاقو کنار اتوبان است. حالا جدای از مسائلی مانند هزینه، ساخت، نصب و اجرای در محل باید از شهرداری نیز مجوز بخواهید که در برخی موارد غیر ممکن است.

دوست‌ماندن با محیط زیست

CGI سی جی ای

وقتی می‌توانیم با استفاده از تبلیغات CGI و تکنولوژی‌های کامپیوتری جلوی ساخت ماکت‌ها و نمونه‌های واقعی را بگیریم قطعا محیط‌زیست آلودگی و آسیب کمتری می‌بیند. برای نمونه، آدیداس در یکی از تبلیغات خود لباس طراحی‌شده را در سایز خیلی بزرگ داخل یک ویترین قرار داده بود و آن ویترین نیز درون یک کوه قرار داشت.

حالا شما فکر کنید به‌نظرتان برای این تبلیغ خلاقانه و باشکوه که حس قدرت و اصالت را به مخاطب می‌دهد باید چند متر پارچه برای دوخت یک پیراهن بزرگ که پس‌از تبلیغ استفاده نمی‌شد، صرف کرد؟ برای آن حجم پارچه به‌کار‌رفته چقدر مواد اولیه طبیعی صرف می‌شد؟ ویترین ساخته‌شده در دنیای واقعی چه هزینه‌ای داشت؟ اصلا کوه را چطور بدون آسیب‌دیدن حفاری می‌کردید تا ویترین در آن قرار بگیرد؟

تولید محتوا ویدیویی سی جی آی

تولید محتوای خلاقانه و جلب توجه

مهم‌ترین مزیت CGI نیز تولید محتوای خلاقانه است به‌نحوی که بیننده قدرت توجه‌نکردن نداشته باشد. چون طراح و اجرا‌کننده آن با ایده‌های بصری و قرار‌دادن چیزهای غیرطبیعی با استفاده از تبلیغات CGI مانند کرم آبرسان خیلی بزرگ که برای تبلیغ سایت خانومی استفاده شد، بخش خیلی زیادی از محدودیت‌های ذهنی را حذف می‌کند.

مخاطب زمانی که چیزی فراتر از محدودیت‌های ذهنی را مشاهده کند ناخودآگاه به آن موضوع توجه می‌کند تا علت این عدم رعایت محدودیت را متوجه شود و بفهمد برای این کار چه منظوری داشتند.

وقتی محدودیت کمتر باشد خلاقیت رشد می‌کند و می‌توانید با ایده‌های جذاب و حرفه‌ای به مخاطب مفهوم را برسانید. حتی خود مخاطب ذهنش درگیر می‌شود که چقدر خلاقانه با آبرسان سعی در بر‌طرف‌کردن خشکی زاینده‌رود شد. با همه این مزیت‌ها باید ببینیم اصلا این نوع تبلیغ برای کسب‌و‌کار ما مناسب است یا نه؟

تبلیغ سی‌جی‌آی برای چه کسب‌و‌کارهای مفید است؟

همانطور که  گفتیم محتوایی که با سی‌جی‌آی ساخته می‌شود قدرت وایرال بالایی دارد. خب محتوایی وایرال می‌شود که مخاطب هدف زیادی دارد. پس همین‌جا مشخص می‌شود کسب‌و‌کارهایی می‌توانند از این تبلیغ استفاده کنند که مخاطب زیادی داشته باشند. بنابراین، محصولات و کسب‌و‌کارهایی که کالای خاصی را ارائه می‌دهند و تعداد مخاطب آن‌ها کم است، نیازی به این نوع تبلیغ ندارند.

به‌طور خلاصه باید بگوییم تبلیغات CGI به درد کسب‌و‌کارهایی می‌خورد که محصول‌های آن‌ها با بازار انبوه متناسب است. مانند پوشاک، خوراک، لوازم آرایشی و موارد شبیه به آن. به‌علاوه برای اینکه این تبلیغات موفق عمل کند کسب‌و‌کار سازنده باید هزینه زیادی بپردازد. پس توانایی صرف هزینه برای وایرال شدن نیز باید به ویژگی این کسب‌و‌کارها اضافه شود.

جمع‌بندی

تبلیغات CGI در آینده‌ای نزدیک قرار است بسیار تکرار شود. چون با توجه به بازخوردهایی که به انواع این تبلیغات داده‌اند و طبق آخرین آمار این نوع تبلیغ برای جامعه بسیار زیاد جذاب واقع شده است. بنابراین، حتما باید شاهد تغییرات گسترده‌ای در حوزه تبلیغات باشید و پیشنهاد می‌کنیم برای اجرا و ساخت چنین تبلیغاتی از مجموعه‌های تبلیغاتی مثل یلوادوایز مشاوره بگیرید.

دیدگاه‌ها

 
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

۱۴۰۰/۰۱/۱۴

تبلیغات آنلاین چیست؟

اگر در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی فعال باشید، حتما موارد زیر را دیده‌اید: افراد معروفی که گاهی یک محصول تجاری را معرفی می‌کنند. وقتی با باز کردن بعضی از اپلیکیشن‌ها، تبلیغات یک محصول، خدمات یا پوستر یک فیلم نمایش داده می شود. قبل یا بین تماشای یک ویدیو در آپارات، تبلیغی برای شما پخش […]

بازدید: 6752

۱۴۰۰/۰۳/۲۶

با این ۱۶ راهکار، از فرسودگی شغلی نجات پیدا کنید!

احتمالا روزهایی را تجربه کرده‌اید که انگیزه‌ای برای شروع یک روز کاری ندارید و فشار کاری خسته و دلسردتان کرده است؛ این موضوع تا حدی برای همه افراد طبیعی است اما اگر بیشتر روزها با خستگی زیاد و بی علاقگی کار می‌کنید ممکن است دچار «فرسودگی شغلی» شده باشید. افرادی که ‌مدت‌های طولانی با حجم […]

بازدید: 4605

۱۴۰۰/۰۸/۱۱

لیستی از 7 تا از پر درآمد‌ترین شغل‌ها بعد از کرونا

در سال ۹۸ وقتی موج اول کرونا شروع شد فعالیت بسیاری از کسب‌وکارها مثل آژانس‌های هواپیمایی، سینماها، هتل‌ها، تالارها و … تعطیل یا کم‌ شد و از طرف دیگر کسب‌وکارهایی که فعالیت‌هایشان قابلیت آنلاین شدن یا دور کاری را داشتند، در این مدت به درآمدهای قابل توجهی دست پیدا کردند. در واقع با تغییراتی که […]

بازدید: 4446