جیبجت ایرانسل یک سرویس پرداخت اعتباری هوشمند راه اندازی کرده است که به شما این امکان را میدهد تا بدون نیاز به پرداخت فوری، خریدهای خود را انجام دهید و هزینه را در زمان مقرر تسویه کنید. این سرویس مخصوص مشترکان ایرانسل طراحی شده و به آنها کمک میکند تا بدون دغدغه مالی، از خدمات و محصولات متنوعی مانند بستههای اینترنت، مکالمه و حتی خرید از فروشگاه اینترنتی ایرانسل بهرهمند شوند.

سرویس پرداخت اعتباری؛ خرید آسان، پرداخت منعطف!
این سرویس کاملاً امن و سریع است و بدون نیاز به ضمانت پیچیده، تجربهای راحت از خرید اعتباری را برای شما فراهم میکند. اگر به دنبال راهی ساده برای مدیریت هزینههای مکالمه، اینترنت و پیامک خود هستید، سرویس پرداخت اعتباری جیبجت همراه مطمئن شماست! در ادامه این مقاله شما را با نحوه بازپرداخت اعتبار ایرانسل آشنا خواهیم کرد.
روش بازپرداخت سرویس اعتباری ایرانسل
برای باز پرداخت سرویس اعتباری ایرانسل باید مراحل زیر را طی کنید:
- ابتدا به سوپر اپلیکیشن “ایرانسل من” رجوع کنید.
- وارد جیب جت شوید یا از بالای صفحه گزینه اعتباری را انتخاب کنید.
- در قسمت سرویس اعتباری، گزینه “پرداخت بدهی” را انتخاب و پس از آن وارد صفحه مدیریت اقساط شوید.
- پس از انتخاب گزینه ” پرداخت” و “تایید و ادامه” وارد مرحله بعدی میشوید.
- در این صفحه شما میتوانید مدل پرداختی خود را انتخاب کنید که شامل :
- پرداخت از طریق درگاه بانکی
- پرداخت با جیب جت (در صورت داشتن موجودی کافی)
- و یا پرداخت ترکیبی که هم از طریق جیب جت و هم درگاه بانکی است.
و پس از انتخاب، گزینه پرداخت را انتخاب کنید.
اگر روش پرداختی شما جیب جت است در این مرحله پرداخت بدهی شما با اتمام میرسد. اگر روش پرداختی شما ترکیبی یا درگاه بانکی بوده است، شما وارد صفحه درگاه بانکی میشوید و با تکمیل کردن اطلاعات بانکی خود و انتخاب دکمه پرداخت بدهی شما با موفقیت انجام میشود.


سوالات متداول
1. ساعت پایانی شب در بانک اختلال به وجود آمد. چه کاری انجام بدهم؟
گاهی اوقات بین ساعات ۲۳:۴۵ تا ۰۰:۱۵ بامداد امکان بعضی تراکنشها، مانند خرید و پرداخت قبوض وجود ندارد و در صورت انجام این تراکنشها، با این پیغام خطا روبهرو میشوید. البته انجام عملیات کارتبهکارت در این بازه زمانی امکانپذیر است.
2. اطلاعات کارت صحیح نیست. چه کاری انجام بدهم؟
اگر شماره، کد اعتبارسنجی (CVV2)، رمز دوم یا تاریخ انقضای کارت را اشتباه وارد کنید، این پیغام خطا را میبینید. اگر از ورود درست همه اطلاعات کارت مطمئن هستید، ولی باز هم با این پیغام خطا روبهرو میشوید، دلیل آن اختلال در شبکه بانک مبدأ است. پس باید مدتی صبر کرده و تراکنش را دوباره انجام بدهید.
3.انجام تراکنش با خطا مواجه شد. چه اقدامی انجام بدهم؟
این خطای فنی بهطور معمول مربوط به خود سامانه است و هنگام اختلال در سوئیچهای بانکی رخ میدهد. سیستم بانکی در آن هنگام پاسخگو نیست؛ پس باید مدتی صبر کرده و تراکنش را دوباره انجام بدهید.
4. بانک پاسخگو نیست چه کاری انجام بدهم؟
این خطای فنی هم مربوط به سامانه است و هنگام اختلال در سوئیچهای بانکی رخ میدهد. باید مدتی صبر کرده و تراکنش را دوباره انجام بدهید.
5. پاسخی از بانک دریافت نشد. چه اقدامی انجام بدهم؟
این پیغام خطا یعنی بانک صادرکننده کارت، بهدلایل مختلفی دچار اختلال شده و پاسخگو نیست. تنها کاری که میتوان انجام داد، کمی صبر و انجام دوباره تراکنش است.
6. رمز دوم کارت نادرست است. چه کاری انجام دهم؟
رمز دوم کارت، همان رمز اینترنتی است که از بانک یا خودپرداز دریافت کردهاید. البته از اواخر سال ۱۳۹۸ رمز پویا بهجای رمز دوم فعال شده و برای دریافت آن، باید اپلیکیشن بانک را نصب کرده یا با مراجعه به دستگاههای خودپرداز بانک مبدأ، دریافت پیامکی آن را فعال کنید. رمز دوم پویا، رمز یکبار مصرفی است که فقط ۲ دقیقه اعتبار دارد. پس اگر رمز پویا را دریافت کرده و بعد از گذشت ۲ دقیقه، آن را وارد کنید، رمز منقضی شده و پیغام خطای مذکور را مشاهده میکنید. پس رمز پویا را دوباره دریافت کرده و تراکنش را با رمز جدید انجام دهید.
7. برای گرفتن رمز دوم چگونه باید اقدام کرد؟
شما میتوانید با مراجعه حضوری به بانک یا از طریق فعال سازی اینترنت بانک و نصب اپلیکیشن بانک مربوطه اقدام به فعال سازی رمز دوم خود نمایید.
برای اطلاعات دقیقتر میتوانید به سایت بانک مربوطه مراجعه کنید.
8. شماره کارت نادرست وارد شده. چه اقدامی انجام بدهم؟
شماره کارت بانکی، عددی ۱۶ رقمی است که روی کارت حک میشود. اگر این شماره را درست وارد نکنید، پیغام خطای بالا را مشاهده میکنید. اگر از ورود درست شماره موردنظر مطمئن هستید، ولی باز هم این پیغام خطا را میبینید، به احتمال زیاد مشکلی فنی در سامانه ایجاد شده است؛ پس کمی صبر کرده و تراکنش را دوباره انجام دهید.
9. در صورت دریافت پیام عدم تطابق کد ملی صاحب کارت با شماره سیمکارت چه کاری انجام بدهم؟
این پیغام خطا بهدلیل تطابق نداشتن کد ملی صاحب کارت بانکی و سیمکارت نشان داده میشود. بعضی بانکها برای بالا بردن امنیت تراکنشهای بانکی از سامانه احراز هویت مانا استفاده میکنند. این سامانه، کد ملی صاحب کارت بانکی را با سیمکارت تطابق میدهد و در صورت یکی نبودن، خطا میدهد.
10. در صورت غیرفعال شدن رمز دوم کارت بانکی چه کاری انجام بدهم؟
اگر رمز دوم کارت را بیش از سه بار اشتباه وارد کنید، سرویس غیرفعال میشود. در این مواقع باید به دستگاه خودپرداز بانک مبدأ مراجعه کرده و رمز دوم کارت خود را تغییر دهید تا رمز دوم فعال شود.
11. کارت غیرفعال است چه کاری باید انجام بدهم؟
این پیغام خطا هم دلایل مختلفی ممکن است داشته باشد. اول اینکه رمز دوم فعال نیست. یعنی اگر رمز دوم ایستا یا رمز پویای کارت خود را فعال نکرده باشید، با این پیغام خطا روبهرو میشوید. دوم اینکه بانک موردنظر، کارت را غیرفعال کرده است. در اینطور واقع، تنها کاری که میتوانید انجام دهید، مراجعه به بانک صادرکننده کارت است.
12. کد CVV2 اشتباه است چه کاری انجام بدهم؟
کد اعتبارسنجی (CVV2) عددی سه یا چهار رقمی است. این کد بر اساس الگوریتم خاصی تعیین شده و روی کارت بانکی حک میشود. اگر این پیغام خطا را دریافت کردید، از ورود درست CVV2 مطمئن شوید.
13. موجودی کارت کافی نیست. چه کاری انجام بدهم؟
اگر موجودی حساب متصل به کارت بانکی برای انجام تراکنش موردنظر کافی نباشد، این پیغام خطا نمایش داده میشود. در این مواقع توجه داشته باشید که بسته به نوع حساب و بانک مبدأ، بهطور معمول مبلغ مشخصی بلوکه شده و قابلبرداشت نیست. مبلغ کارمزد انجام تراکنش را هم در نظر بگیرید.
14. نتیجه تراکنش دریافت نشد چه کاری باید انجام بدهم؟
این پیغام خطا بهدلیل اختلال در سامانه بانکی نمایش داده میشود. اگر اپلیکیشن یا وبسایت موردنظر نتواند نتیجه تراکنش را از سامانه بانک موردنظر دریافت کند، با این پیغام روبهرو میشوید.