• عناوین مقاله

    MVPN چیست؟

    مزیت‌های استفاده از سرویس موبایل سازمانی

    قابلیت‌های سرویس موبایل سازمانی

    سرویس موبایل سازمانی چگونه به افزایش راندمان کاری کمک می‌کند؟

    چطور سرویس MVPN را راه اندازی کنیم؟

دورکاری در سازمان‌ها به خصوص سازمان‌های بزرگ، باعث شده که ارتباط بین کارمندان و تیم‌ها به آسانی گذشته نباشد و شرکت ها برای بهبود این ارتباط، از ابزارهایی مثل پیام‌رسان‌ها استفاده ­کنند.

اما چالشی که شاید با آن مواجه شوند این است که بعضی کارمندان ممکن است با به اشتراک گذاشتن شماره تلفن یا اکانت شخصی خود، برای ارتباطات کاری مشکل داشته باشند. به همین دلیل در این مقاله، راهکار موثری را برای مدیریت و ارتباط درون سازمانی به شما معرفی می‌کنیم.

استفاده از سیم کارت سازمانی یا MVPN، در کنار افزایش میزان بهره‌وری، هزینه‌‌های جاری شرکت‌ و کارکنان ‌را هم کم می‌کند.

پس اگر به دنبال :

هستید، نگاهی به این راهکار موثر داشته باشید.

MVPN چیست؟

موبایل سازمانی یا MVPN (Mobile virtual private network) یک شبکه خصوصی و مجازی موبایل است که امکان ارتباط پایدار بین کارمندان شرکت‌ها را فراهم می‌کند. از طریق این شبکه می‌توانید برای هر یک از کارکنان، سیم‌کارت سازمانی با شماره‌‌ای مخصوص در نظر بگیرید تا مثل تلفن‌های ثابت و داخلی شرکت‌ها، کارکنان از طریق تلفن همراه خود، به راحتی و با گرفتن یک کد چند رقمی با یکدیگر در تماس باشند.

مزیت‌های استفاده از سرویس موبایل سازمانی

  • کاهش هزینه‌ها: یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های موبایل سازمانی، کاهش هزینه‌های کارکنان و سازمان‌ها است.

در مورد کارکنان، این هزینه‌ها با جدا کردن تماس‌های شخصی و کاری  کاهش پیدا می‌کند.

در سازمان‌ها هم با رایگان شدن مکالمات درون سازمانی، هزینه‌های جاری کمتر می‌شود.

به علاوه در شرکت‌های بزرگ و کارخانه‌های صنعتی، هزینه‌هایی که برای تجهیز و نگهداری ابزارهای ارتباطی بی‌سیم انجام می‌شود تا حد قابل توجهی کمتر می‌شود.

برای مثال شرکت فولاد هرمزگان پس از راه‌اندازی سرویس موبایل سازمانی ایرانسل، ۷۵ درصد از هزینه‌های تماس ثابت خود را کاهش داد. در حالی که تا پیش از آن، به طور میانگین حدود ۴۰ میلیون تومان بابت هزینه‌های تلفن ثابت پرداخت می‌کرد.

  • پوشش و آنتن دهی سراسری: به کمک سرویس موبایل سازمانی، کارکنان می‌توانند بدون توجه به میزان فاصله جغرافیایی حتی در نقاطی که میزان پوشش و تماس سخت است، با همدیگر تماس داشته باشند.

برای مثال در کارخانه فولاد مبارکه اصفهان در بعضی از بخش‌ها به دلیل وجود سازه‌های بتنی و فولادی مشکل آنتن‌دهی و پوشش تلفن وجود داشت. این مشکل پس از راه‌اندازی سرویس موبایل سازمانی ایرانسل برطرف شد و پوشش کامل برای تمامی بخش‌‌های آن ایجاد شد.

  • مناسب برای دورکاری: شبکه موبایل سازمانی در زمان‌های دورکاری، مثل وضعیتی که پس ازشیوع کرونا به وجود آمد، بسیار کاربردی است. با داشتن شبکه موبایل سازمانی، هزینه‌ تماس‌های کاری کارکنان و میزان استفاده از اینترنت همراه برای هر کارمندی به طور اختصاصی قابل کنترل است.
  • حفظ اطلاعات سازمان‌ها: مالکیت‌ سیم‌کارت‌های سازمانی در اختیار شرکت‌ها است و اگر کارمندی قصد ترک شرکت‌ را داشته باشد، شماره‌ها و ارتباطات کاری از بین نمی‌رود و می‌توان آن را به کارمند جدید منتقل کرد.

قابلیت‌های سرویس موبایل سازمانی

موبایل سازمانی، راهکاری تجاری‌ است که قابلیت‌های زیاد و متنوعی را در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد. ایجاد این شبکه مجازی موبایل، به شرکت‌ها کمک می‌کند تا همواره به کارکنان خود دسترسی داشته باشند و خیال‌شان از بابت برقراری ارتباط مستمر و به صرفه میان آنها راحت باشد.

ویژگی‌های سرویس  MVPN:

  • امکان مدیریت هزینه‌ تماس‌ها

در سیم­کارت سازمانی، تماس‌ها به دو نوع داخل شبکه و خارج از آن تقسیم می‌شوند. به کمک این قابلیت‌ امکان استفاده از تخفیف‌ها یا رایگان شدن مکالمات داخل شبکه فراهم می‌شود.

  • اختصاص شماره کوتاه برای تماس‌‌های درون سازمانی

همانند تلفن‌های داخلی، شرکت‌ها با استفاده از سیم‌کارت‌های سازمانی، می­توانند یک کد کوتاه سه، چهار یا پنج رقمی به هر سیم‌ کارت اختصاص ‌دهند.

  • حذف و اضافه کردن شماره به شبکه

مدیریت سیم‌کارت‌ها در این شبکه انعطاف دارد و قابل تغییر است. هر وقت بخواهید سیم‌کارتی را به شبکه یا گروه‌های خود اضافه کنید یا شماره‌ای را حذف کنید این امکان برای مدیریت سازمان‌ وجود دارد.

  • محدود کردن تماس‌ها و اینترنت همراه

مدیریت شبکه، امکان گذاشتن محدودیت‌هایی مثل منع تماس خارج از کشور یا گذاشتن سقف استفاده از اینترنت همراه برای هر کدام از سیم‌کارت‌ها یا گروه‌ها را دارد.

  • تفکیک تماس‌های کاری و شخصی

با استفاده از سیم‌کارت‌های سازمانی، کارکنان شرکت‌ها هزینه‌ای بابت تماس‌های کاری نمی‌پردازند و تماس‌های کاری و درون شبکه‌ای آنها، با تخفیف‌ یا رایگان محاسبه می‌شود.

  • ایجاد گروه‌های مختلف براساس هر بخش

در شبکه موبایل سازمانی می‌توان براساس کارکرد هر کدام از واحدهای فعال در شرکت، کارکنان آنها را در قالب یک گروه وارد کرد تا مدیریت تماس‌ها، سریع‌تر و راحت‌تر شود.

  • افزودن سیم‌کارت‌های شخصی کارکنان به شبکه موبایل سازمانی: یکی از قابلیت‌هایی که سرویس موبایل سازمانی ایرانسل ارائه می‌کند، امکان اضافه کردن سیم‌کارت‌های شخصی به شبکه سیم‌کارت‌های سازمانی است. با افزودن شماره شخصی به شبکه می‌توانید از تمام قابلیت‌های سیم‌کارت سازمانی استفاده کنید.
  • ارتباط سریع و آسان: کارکنان با استفاده از سیم‌کارت‌های سازمانی، بدون نگرانی از تمام شدن شارژ سیم‌کارت و تنها با شماره‌گیری یک کد ۳ یا ۴ رقمی، تماس درون سازمانی برقرار می‌کنند.

سرویس موبایل سازمانی چگونه به افزایش راندمان کاری کمک می‌کند؟

  • یکپارچه‌سازی موبایل سازمانی با شبکه تلفن داخلی (سانترال)

در محاسبه سالیانه، مقدار زمانی که کارکنان شرکت‌ها در طول سال برای تماس و برقراری ارتباط درون سازمانی صرف می‌کنند، زمان نسبتا زیادی را شامل می‌شود. برای همین هرچه فرآیند تماس درون سازمانی ساده‌تر شود، زمان غیر مفید کمتر شده و میزان بهره‌وری بیشتر خواهد شد.

یکی از راه‌هایی که این فرآیند را سریع‌تر می‌کند، استفاده از راهکارPBX  است که تلفن‌های داخلی رومیزی و سیم‌کارت سازمانی را بر روی یک شبکه قرار می‌دهد.

با این راهکار کارکنان با گرفتن شماره‌ای ۴ رقمی از گوشی خود، می‌توانند با خطوط داخلی شرکت یا برعکس، تماس بگیرند.

  • ایجاد حساب چند‌کاربره

از جمله خدمات ارائه شده برای مدیریت سیم‌کارت‌های سازمانی قابلیت «حساب چندکاربره» است که کنترل حجم اینترنت همراه مصرفی سیم‌کارت‌ها را آسان می‌کند.

استفاده از این راهکار قابلیت‌های زیادی را در اختیار مدیران شرکت‌ها می‌گذارد از جمله:

  • تعیین یک سیم‌کارت به عنوان سیم‌کارت اصلی (سرشاخه)
  • تعیین سایر سیم‌کارت‌ها به عنوان زیرمجموعه (زیرشاخه)
  • تعیین سقف مصرف اینترنت همراه و اعتبار ریالی برای تک تک زیرشاخه‌ها
  • مشاهده میزان مصرف هر زیرشاخه
  • ایجاد و اشتراک گذاری حساب ریالی
  • امکان اضافه کردن زیرشاخه تا سقف ۵۰ هزار سیم‌کارت
  • امکان خرید بسته‌های متنوع اینترنت همراه متناسب با نیاز هر سازمان
  • امکان شارژ گروهی سیمکارتهای سازمانی

یکی از قابلیت‌هایی که در سرویس موبایل سازمانی به شرکت‌ها ارائه می‌شود امکان پرداخت پیشرفته صورتحساب یا شارژ گروهی سیم‌کارت‌های سازمانی است. در این سرویس همه سیم‌کارت‌ها به طور خودکار یا به صورت گروهی شارژ می‌شود.

به کمک این سرویس می‌توانید براساس نیاز سازمان، سقف بدهی سیم‌کارت‌های دائمی یا حداکثر شارژ خودکار سیم‌کارت‌های اعتباری را تعیین کنید.

  • امکان مدیریت سیم‌کارت‌ها

مدیران شرکت‌ها برای مدیریت سیم‌کارت‌های سازمانی می‌توانند از برنامه‌های ارائه شده اپراتورها بهره ببرند و آن‌ها را به سادگی نظارت و مدیریت کنند.

برای مثال کاربران سیم‌کارت‌های سازمانی ایرانسل می‌توانند از برنامه «ایرانسل من»، جزئیات مربوط به حساب خود را مشاهده کنند.

بعضی از مهم‌ترین قابلیت‌های این برنامه عبارت است از:

  • کنترل میزان مصرف سیم‌کارت‌های سازمانی
  • اطلاع از جزئیات صورتحساب‌ها و دریافت آنها
  • پرداخت و خرید بسته‌های افزایشی
  • نمایش اطلاعات هر حساب شامل: تعداد کل سیم‌کارت‌ها، سیم‌کارت‌های فعال و مسدود شده و آماده فعال‌سازی
  • نمایش اطلاعات هر سیم‌کارت شامل: وضعیت سیم‌کارت، باقی‌مانده حد اعتبار، کارکرد، مبلغ قابل پرداخت، میزان باقی‌مانده از بسته‌های خریداری شده، جزئیات ۱۵ کارکرد آخر

چطور سرویس MVPN  را راه اندازی کنیم؟

اپراتورهای تلفن همراه، سرویس MVPN را در بستر سیم‌کارت‌های سازمانی خود ارائه می‌دهند. این سیم‌کارت‌ها در بیشتر مواقع به شکل دائمی، اعتباری و پیام‌رسان به سازمان‌ها ارائه می‌شود و سازمان‌ها با پرداخت مبلغ کمی به عنوان آبونمان، می‌توانند ماهیانه به ازای هر سیم‌کارت، تماس رایگان و نامحدود را در داخل شبکه‌های مجازی موبایل خود داشته باشند.

برای راه اندازی این سرویس می‌توانید از راهکارهای موبایل سازمانی ایرانسل، که با در نظر داشتن شرایط فعلی و افزایش کسب و کارهای دور کار و آنلاین، امکان برقراری ارتباطی امن و کم‌هزینه را ایجاد کند، استفاده کنید.

شما برای کاهش هزینه‌های شرکت چه راهکارهایی را پیشنهاد می­کنید؟ تجربه‌های خود را در کامنت‌ها با ما مطرح کنید.

دیدگاه‌ها

 
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

۱۴۰۰/۰۷/۱۲

۱۱ راه حل برای وقتی که گوشی شما مشکل آنتن‌دهی دارد!

حتما در بعضی موارد برایتان پیش آمده، درزمانی که نیاز فوری به تماس تلفنی داشته‌اید، آنتن موبایل شما قطع شود و کیفیت آنتن‌دهی برایتان رضایت بخش نباشد. این موضوع در شرایطی که زندگی روزمره همه ما به استفاده از تلفن همراه گره خورده، بسیار مشکل‌ساز است.  ما در این مطلب به شما راهکارهای ساده و […]

بازدید: 101374

۱۴۰۰/۰۵/۱۹

چگونه سیمکارت گمشده ایرانسل را بازیابی یا مسدود کنیم؟

در مقاله قبلی گفتیم که اگر خدای نکرده گوشی شما به همراه سیمکارت سرقت شده یا گم شده باشد چطور می­توانید آن را بازیابی کنید. در واقع اگر به دلایل مختلف سیم­کارتتان را گم کرده باشید، باید به سرعت سیمکارت خود را مسدود کنید یا یک سیم کارت جدید با شماره قبلی‌اتان تهیه کنید تا از […]

بازدید: 38006

۱۴۰۰/۰۷/۲۵

معرفی کاربردی‌ترین کدهای ایرانسل ( کدهای خدمات ایرانسل که آفلاین هم در دسترس هستند)

احتمالا برایتان پیش آمده در شرایطی که آنلاین نیستید و یا بسته اینترنتتان تمام شده نیاز به کارهایی مثل خرید بسته اینترنت، شارژ و یا حتی فورجی کردن سیمکارتتان داشته باشید. در این شرایط که آنلاین نیستید می‌‌توانید از کدهای کاربردی یا USSD ها استفاده کنید. این کدها همان ستاره مربع‌های معروفی هستند که امروزه […]

بازدید: 22563