content یا همان محتوای تولید شده توسط کاربران همانطور که از نامش پیداست، به محتواهایی گفته می‌شود که فارغ از بازاریابی و با صداقت کامل توسط کاربران محصول یا خدمات تولید می‌شود. در واقع اگر می‌خواهید که از نظر قطعی کاربران در استفاده از محصول اطلاع پیدا کنید، می‌بایست به UGC آن مراجعه کنید.

با این حال، اگر از دسته افرادی هستید که می‌خواهید اطلاعاتی در زمینه محتواهای تولید شده توسط کاربران کسب کنید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

UGC یا محتوای تولید شده توسط کاربر چیست؟

همانطور که مشخص است، UGC همان محتواهایی است که در قسمت نظرات کاربران می‌خوانیم. به عنوان مثال، کاربری را فرض کنید که یکی از محصولات دیجیتال ایرانسل را تهیه می‌کند. این کاربر بعد از استفاده از محصولات می‌تواند نظر خود را در کارایی و مزیت‌ها و یا حتی معایب محصول تهیه شده بنویسید. در نتیجه، به اینکار محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) گفته می‌شود.

UGC ها می‌توانند در فرمت های مختلفی وجود داشته باشند. مثلا تصویر و عکس یکی از محبوب‌ترین فرمت‌های محتوای تولید شده توسط کاربر است که می‌تواند از ظاهر قطعی محصولات مختلف پرده برداری کند.

با این وجود، تولید محتوا توسط کاربران یکی از بهترین روش های جلب اعتماد مخاطبان است. در واقع UGC از تکنیک های بازاریابی استفاده نمی‌کند و کاملا صادقانه است. حتی در مواقعی که عکس‌های محصولات با دستکاری همراه می‌شوند نیز نیازمند UGC هستند تا کاربران بتوانند از ظاهر دقیق محصولات اطمینان حاصل کنند.

البته باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که محتوای تولید شده توسط کاربران بسیار آماتور است. از این رو، نمی‌توان تنها به اینگونه محتواها بسنده کرد؛ بلکه می‌توان از آنها به عنوان مکمل برای صحت توضیحات محصول استفاده نمود.

استفاده از UGC چه مزایایی دارد؟

UGC می‌تواند مزایای بسیار ارزشمندی برای برندها به همراه داشته باشد. در حقیقت UGC به افزایش محبوبیت و اعتماد برندها کمک می‌کند و همچنین باعث می‌شود تا تولید کنندگان از مشکلات به وجود آمده مطلع شوند و سریعا برای رفع آن تلاش کنند.

با این حال برخی از مزایای UGC عبارتند از:

1.     افزایش اعتماد مشتریان

مشتریان همواره به صداقت نیاز دارند. به طور کلی اگر بخواهیم ساده بگوییم، مشتریان معمولا نیازمند خرید محصولاتی هستند که با توضیحات قبل خرید مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال، اگر بخواهید سیم‌کارت 0900 ایرانسل را تهیه کنید، باید در ابتدا از ویژگی های آن اطلاع پیدا کنید. در مرحله بعد اما، نیاز دارید تا تمامی ویژگی های گفته شده بعد از فعالسازی سیم‌کارت برایتان کاربرد داشته باشد؛ که همینطور هم هست!

با این حال، اگر در قسمت نظرات کاربران عموم افراد به محصولات رای رضایت دهند و آن را مناسب بدانند، مشتریان دیگر نیز از این موضوع اطلاع پیدا کرده و برای تهیه همان محصول اقدام می‌کنند. این مورد باعث افزایش فروش محصولات نیز خواهد شد.

2.     تصمیمات خرید را ساده می‌کند

با استفاده از محتواهای تولید شده توسط کاربران می‌توان از کاربردهای محصولات یا خدمات نیز اطلاع کافی پیدا کرد. این ویژگی باعث می‌شود تا کسانی که می‌خواهند محصولات را تهیه کنند به راحتی تصمیم خود را بگیرند.

ازآنجایی که UGC به صورت 100% یونیک ایجاد می‌شود نگرانی از بابت غلط بودن اطلاعات نیز وجود ندارد. مثلا اگر می‌خواهید یک لباس را خریداری کنید ممکن است در ابتدا با تصاویر استدیویی و دستکاری شده مواجه شوید. در این مواقع می‌توانید با استفاده از محتواهای تولید شده توسط کاربر از صحت رنگ‌ها، اندازه و یا حتی طرح لباس مطمئن شوید و سپس اقدام به تهیه آن کنید.

3.     باعث افزایش حضور کاربران در سایت می‌شود

در حوزه سئو سایت یکی از بهترین موضوعاتی که می‌تواند تاثیرگذار باشد، مدت زمان حضور کاربر در وبسایت است. این موضوع ارتباط مستقیمی با محتوای تولید شده توسط کاربر دارد. به عنوان مثال کاربری اگر سعی داشته باشد محصولی را خریداری کند، ابتدا به UGC سر می‌زند. در این هنگام زمان حضور او افزایش داشته و اگر تعداد زیادی از افراد نیز همین کار را انجام دهند، سئو سایت نیز بهبود خواهد یافت.

بنابراین بسیاری از وبسایت‌ها در هنگام ورود به شما پیشنهاد می‌کنند تا در UGC آن تاثیر داشته باشید. البته برخی از سایت‌ها نیز از قابلیت های مثل امکان آپلود تصاویر و ویدیو استفاده می‌کنند تا کاربران بتوانند به راحتی محصول موردنظر خود مشاهده کنند.

4.     بهتر از هرچیزی می‌تواند بازاریابی کند

بازاریابی خوب باید با صداقت همراه باشد. از این رو، محتواهای تولید شده توسط کاربران اگر مثبت باشد و از خدمات و محصولات راضی بوده باشند، بهتر از هر ابزاری بازاریابی را انجام داده‌اند. در واقع محتواهای UGC می‌توانند نمونه خوبی برای تبلیغات محصولات نیز باشند. به عبارت دیگر، برخی از فروشگاه‌ها را حتما مشاهده کرده‌اید که در کمپین‌های تبلیغاتی خود از نظرات کاربران برای افزایش تعامل و ایجاد مشتریان جدید استفاده می‌کنند.

کاربران چگونه برای UGC ترغیب می‌شوند؟

کاربران می‌توانند از طریق روش‌های متعددی به تولید محتوا ترغیب شوند. مثلا اگر یک فروشگاه داشته باشید می‌توانید کمپین‌هایی را تعبیه کنید که در ازای هرنظر مشتریان یک شانس برای قرعه کشی به آنها تعلق بگیرد. این یکی از چند روش ترغیب کاربران به UGC است.

برخی دیگر از روش‌ها نیز به شرح زیر است:

  • مسابقه ترتیب دهید: برای ترغیب کاربران به UGC می‌توانید مسابقه‌ای را ترتیب دهید که کاربران با استفاده از تصاویر، متن‌ها و یا حتی ویدیوهای خود درباره محصولات شما جوایزی را دریافت کنند. این مورد می‌تواند به افزایش تعداد مخاطبان نیز تاثیر بسزایی بگذارد.
  • با مشتریان قبلی خود ارتباط برقرار کنید: مشتریان قبلی خود از بهترین افرادی هستند که می‌توانید از آنها برای افزایش UGC استفاده کنید. طریقه انجام اینکار نیز بسیار ساده است و تنها باید با آنها ارتباط برقرار کنید و از آنها بخواهید در مورد محصولات جدید شما نظراتشان را بیان کنند. در نتیجه این موضوع می‌تواند به وفاداری مشتریان قبلی نیز کمک کند.
  • برروی برچسب‌های خود نظارت داشته باشید: بسیاری از کسب و کارها از این موضوع غافل می‌شوند که می‌توان از برچسب‌ها و هشتگ‌ها در ترغیب افراد به UGC استفاده نمود. در واقع اینگونه ترندها می‌توانند به راحتی باعث رشد محتواهای تولید شده توسط کاربران شوند.

از نظر شما محتواهای تولید شده توسط کاربران یا همان (UGC) به چه اندازه کاربردی هستند؟ دیدگاهتان را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها

 
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

۱۴۰۰/۰۲/۰۲

راهنمای قدم به قدم اینترنت TD-LTE ایرانسل

اگر از اینترنت TD-LTE ایرانسل استفاده می‌کنید یا به تازگی قصد خرید آن را دارید، این مطلب را از دست ندهید. در این مطلب کار با مودم‌های TD-LTE را یاد می‌گیرید و به وسیله اپلیکیشن «ایرانسل من» با فوت و فن‌ها، مدیریت حساب و خریدن بسته‌های معمولی و تخفیفی اینترنت ثابت آشنا می‌شوید. روش فعال […]

بازدید: 156002

۱۴۰۰/۰۷/۱۲

۱۱ راه حل برای وقتی که گوشی شما مشکل آنتن‌دهی دارد!

حتما در بعضی موارد برایتان پیش آمده، درزمانی که نیاز فوری به تماس تلفنی داشته‌اید، آنتن موبایل شما قطع شود و کیفیت آنتن‌دهی برایتان رضایت بخش نباشد. این موضوع در شرایطی که زندگی روزمره همه ما به استفاده از تلفن همراه گره خورده، بسیار مشکل‌ساز است.  ما در این مطلب به شما راهکارهای ساده و […]

بازدید: 102545

۱۴۰۰/۱۰/۰۹

6 راهکار ساده برای زیاد کردن سرعت اینترنت 4g و tdlte

همه‌ی ما اوقاتی را تجربه کرده‌ایم که سرعت اینترنت کم شده و نمی‌دانستیم باید چه کاری برای افزایش سرعت اینترنت انجام دهیم. در واقع  سرعت کم اینترنت یعنی آهسته پیش رفتن کارهایی که به آن وابسته هستند و هدر رفتن بخش زیادی از زمان! اما در بسیاری از مواقع، می‌شود با راهکارهایی کاربردی سرعت اینترنت […]

بازدید: 66380