نحوه فعال سازی اینترنت 5g برای سیستم‌عامل‌ها تلفن همراه (اندروید/ ios ) در این مقاله بررسی شده است. با توجه به این مراحل، به‌راحتی می‌توانید سرعت اینترنت خود در انتقال و دریافت داده را افزایش دهید. این شبکه تازه‌ترین محصول ارتباطات موبایل است که نسبت به نسل‌های قبل، سرعت بالاتر و امکانات گسترده‌تری برای کاربر فراهم کرده است. نسل جدید اینترنت 5g به‎دلیل سرعت بالا در فراگیری تکنولوژی اینترنت موبایل‌ همراه، یک شبکه پرسرعت محسوب می‌شود. ما در این مقاله قصد داریم در رابطه‌با چگونگی فعال‌سازی اینترنت فایوجی 5G  و تست ‌سرعت این شبکه بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

نحوه فعال سازی اینترنت 5G در اندروید و IOS

با‌ توجه به سرعت بالای اینترنت نسل جدید، برای داشتن اینترنت 5G لازم است، مراحل ذکر شده را به‌ترتیب انجام دهید. با آموزش نحوه فعال سازی اینترنت 5G می‌توانید از ویژگی‌های خوب این شبکه برای دانلود سریع فیلم و سریال و سایر موارد بهره‌مند شوید.

فعال سازی اینترنت 5g اندروید

نحوه فعال سازی اینترنت 5G در اندروید

در اغلب موبایل‌های هوشمند، نیازی به فعال‌سازی این شبکه نیست؛ چراکه برخورداری از این ویژگی به‌صورت خودکار برای این دستگاه‌ها اعمال شده است. اگر موبایل شما جزء این موارد نیست، با ‌انجام مراحل فعال‌سازی اینترنت 5G برای گوشی اندروید خود طبق مراحل زیر، می‌توانید این شبکه را روی دستگاه خود فعال کنید.

  • به بخش تنظیمات (Setting) وارد شوید.
  • در صفحه پیش ‌رو گزینه اتصالات (Connection) را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید.
  • روی شبکه تلفن‌همراه (Mobile Network) کلیک کنید.
  • حالت شبکه (Network Mode) را انتخاب کنید.

با کلیک روی گزینه آخر باید نوع شبکه خود را انتخاب کنید و از میان گزینه ها auto g5 را انتخاب کنید.

5G-android

نحوه فعال سازی اینترنتی 5G روی IOS

( فقط گوشی‌های سری آیفون 12 به‌بعد، از قابلیت 5G پشتیبانی می‌کنند.) بنابراین، برای استفاده از این قابلیت باید حداقل موبایل شما، آیفون سری 12 به‌بالا باشد.

 برای استفاده از خدمات اینترنت 5G، باید در مناطقی باشید که تحت‌پوشش این شبکه هستند. هم‌اکنون، امکان اتصال به 5G در همه مناطق کشور وجود ندارد.

فعال کردن اینترنت 5g در ios

نحوه فعال سازی اینترنت 5G روی ios، به شرح زیر است:

  • به بخش تنظیمات بروید.
  • وارد بخش Cellular شوید.
  • گزینه‌ Cellular Data Options یا Voice & Data را انتخاب کنید.
  • در صفحه بعدی، گزینه‌ی Auto g5 را انتخاب کنید؛ چرا که درصورت عدم‌دسترسی به شبکه 5g، گوشی شما به‌طور خودکار به شبکه LTE متصل خواهد شد.
5G-ios

تست ‌سرعت اینترنت 5G

طبق نظر کارشناسان، سرعت اینترنت 5g در دوره‌های مختلف متفاوت و با گذر زمان در حال افزایش است. براساس داده‌های اولیه از اپراتورهای کشور، سرعت اولیه اینترنت 5G حدود 1.5 گیگابیت بر ثانیه است که در دوره دوم، این تست به 3.6 گیگابیت برثانیه رسیده است.

با توسعه اینترنت نسل پنجم، سرعت آن هم‌چنان درحال افزایش است. کاربران می‌توانند با استفاده از برنامه‌های رایگان تست‌ سرعت اینترنت، سرعت اینترنت 5g خود را بررسی کنند.

تست سرعت اینترنت 5G

برای تست رایگان اینترنت 5G می‌توان به برنامه‌هایی نظیر Ookla Speedtest و Meteor اشاره کرد. کاربران با استفاده از این برنامه‌ها می‌توانند سرعت اینترنت نسل پنجم خود را آزمایش کنند و داده‌های مرتبط را دریافت کنند.

تست ‌سرعت اینترنت، اطلاعات لحظه‌ای درمورد سرعت انتقال داده از طریق تلفن‌همراه و وای‌فای را به کاربر ارائه می‌دهد. هرچه مقدار این سرعت بالاتر باشد، کاربر می‌تواند داده‌های بیشتری برای پشتیبانی از فعالیت‌های آنلاین خود دریافت کند.

اطلاعات ارائه‌شده توسط تست سرعت اینترنت نسل پنجم، به‌معنای زمانی است که سیگنال از دستگاه کاربر به سرور اینترنت رفت ‌و برگشت دارد. کاهش میزان تأخیر نیز نشان‌دهنده کیفیت بهتر اینترنت و سرعت بالای 5G است.

سرعت بارگیری / دانلود (Download) و سرعت بارگذاری / آپلود (Upload) نیز در این تست اندازه‌گیری می‌شود و اهمیت آن در ارسال و دریافت داده‌ها مشخص می‌شود. لازم به ذکر است که سرعت اینترنت جدید در مکان‌های مختلف براساس امکانات متفاوت است.

جمع‌بندی

اینترنت نسل پنجم یا 5G، جدیدترین فناوری اینترنت همراه است که نسبت به 4G و نسل‌های قبلی از سرعت انتقال بسیار بالاتری برخوردار است. سرعت این فناوری می‌تواند به چند گیگابایت درثانیه برسد. اینترنت 5G برای برخی گوشی‌های جدید آیفون و اندروید دردسترس بوده و از آن‌جایی‌ که این فناوری جز جدیدترین فناوری‌های اینترنتی است، فقط تلفن ‌همراه‌های نسل جدید از آن پشتیبانی می‌کنند.

اگر به وای‌فای دسترسی نداشته باشید، اینترنت همراه یا داده سیم کارت بهترین گزینه خواهد بود. اینترنت 5G این امکان را به شما می‌دهد که سرعتی بالاتر از 4جی یا LTE را تجربه کنید. در این مطلب، با آموزش و نحوه فعال سازی اینترنت 5G برای موبایل با سیستم عامل‌های اندروید و IOS  آشنا شدیم.

دیدگاه‌ها

 
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

۱۴۰۰/۰۲/۰۲

راهنمای قدم به قدم اینترنت TD-LTE ایرانسل

اگر از اینترنت TD-LTE ایرانسل استفاده می‌کنید یا به تازگی قصد خرید آن را دارید، این مطلب را از دست ندهید. در این مطلب کار با مودم‌های TD-LTE را یاد می‌گیرید و به وسیله اپلیکیشن «ایرانسل من» با فوت و فن‌ها، مدیریت حساب و خریدن بسته‌های معمولی و تخفیفی اینترنت ثابت آشنا می‌شوید. روش فعال […]

بازدید: 164412

۱۴۰۰/۰۷/۱۲

۱۱ راه حل برای وقتی که گوشی شما مشکل آنتن‌دهی دارد!

حتما در بعضی موارد برایتان پیش آمده، درزمانی که نیاز فوری به تماس تلفنی داشته‌اید، آنتن موبایل شما قطع شود و کیفیت آنتن‌دهی برایتان رضایت بخش نباشد. این موضوع در شرایطی که زندگی روزمره همه ما به استفاده از تلفن همراه گره خورده، بسیار مشکل‌ساز است.  ما در این مطلب به شما راهکارهای ساده و […]

بازدید: 122902

۱۴۰۰/۱۰/۰۹

6 راهکار ساده برای زیاد کردن سرعت اینترنت 4g و tdlte

همه‌ی ما اوقاتی را تجربه کرده‌ایم که سرعت اینترنت کم شده و نمی‌دانستیم باید چه کاری برای افزایش سرعت اینترنت انجام دهیم. در واقع  سرعت کم اینترنت یعنی آهسته پیش رفتن کارهایی که به آن وابسته هستند و هدر رفتن بخش زیادی از زمان! اما در بسیاری از مواقع، می‌شود با راهکارهایی کاربردی سرعت اینترنت […]

بازدید: 71721