چگونه مصرف اینترنت خود را کاهش دهیم؟

امروزه حد وابستگی ما به دنیای مجازی و اینترنت بسیار زیاد شده است. این موضوع سبب افزایش هزینه‌ها در خصوص خرید اینترنت برای موبایل می‌شود. در واقع مصرف حجم دیتا نیاز به پرداخت هزینه بالایی دارد که شما با استفاده از چند روش می‌توانید با کاهش مصرف دیتای گوشی از هزینه‌های خرید اینترنت خود کم کنید. برای کنترل مصرف دیتا باید مقدار حجم مصرفی اینترنت گوشی را کاهش دهید که مراحل انجام آن در سیستم‌های اندروید و Ios یکسان نیست. همچنین در گوشی‌های آیفون گزینه‌های مختلفی برای کاهش مصرف دیتا وجود دارد که در ادامه مطالب به معرفی این روش‌ها و مراحل کاهش مصرف دیتای گوشی خواهیم پرداخت.

اینترنت گوشی موبایل

راه کنترل مصرف دیتا گوشی با تنظیمات موبایل برای سیستم‌ عامل اندروید

اگر با مراحل کنترل دیتا در گوشی‌های اندروید آشنا شوید، می‌توانید از هزینه‌هایی که ماهانه برای خرید اینترنت مصرف می‌کنید، بکاهید. برای کنترل مصرف دیتا در گوشی‌هایی با سیستم‌ عامل اندروید مثل سامسونگ و شیائومی باید مراحل زیر را طی نمایید:

  1. وارد تنظیمات موبایل خود شوید و به قسمت Connections بروید. در این قسمت گزینه‌ای با نام Data Usage وجود دارد که باید روی آن کلیک کنید تا بتوانید مقدار دیتای مصرفی خود را در این ماه مشاهده نمایید.
  2. سپس گزینه Data Saver را انتخاب کرده و آن را در بخش Allowed to use data while saver is on در برنامه‌های پیام‌رسان چون ایتا، تلگرام، واتساپ و… روشن نمایید.
  3. حال در این بخش باید وارد قسمت Mobile data only شده و برنامه‌هایی را که دوست دارید حتی هنگام باز بودن وای‌فای از اینترنت دیتا استفاده کنند را انتخاب کنید.
  4. حال در قسمت Mobile data usage، می‌توانید جزئیات مصرف دیتای موبایل خود را مطالعه کنید و برنامه‌هایی که سبب افزایش مصرف دیتا شده‌اند را ببینید.
  5. در تنظیمات در بخش Billing cycle and data warning می‌توانید مقدار دیتای مصرفی خود را کاهش دهید.
  6. باید در این بخش، گزینه set data warning را انتخاب کرده و حجم اینترنت مصرفی خود را در بخش Data warning مشخص کنید. این کار باعث می‌شود تا هنگام استفاده از اینترنت زیاد، با هشدار مواجه شوید و به راحتی به کنترل مصرف دیتا گوشی خود بپردازید.
  7. گزینه Set data limit برای ایجاد محدودیت‌هایی جهت استفاده از اینترنت موبایل است که با وارد کردن مقدار حجم اینترنت می‌توانید در ماه تنها همان‌قدر از اینترنت دیتا استفاده کنید.
اینترنت گوشی اندروید

راه کنترل مصرف دیتا موبایل با تنظیمات برای سیستم‌ عامل ios

شما از طریق این تنظیمات می‌توانید مصرف اینترنت گوشی‌های آیفون را نیز کنترل کنید. مراحل کنترل مصرف دیتا در سیستم‌ عامل IOS به شرح زیر است:

  1. در ابتدا وارد تنظیمات موبایل در بخش Settings شوید.
  2. حال باید روی گزینه Cellular کلیک کنید.
  3. در بخش Cellular Deta Usage می‌توانید میزان اینترنت مصرفی خود را برای هر کدام از برنامه‌های‌ پیام‌رسان مثل واتساپ، تلگرام، ایتا و… مشخص کنید.
  4. برای اینکه بتوانید دیتای خود را کنترل کنید، باید در این بخش میزان دیتای مصرفی خود را در ماه مشخص نمایید. با این کار می‌توانید محدودیتی را برای استفاده از اینترنت موبایل ایجاد کرده و از مصرف بالای اینترنت گوشی جلوگیری نمایید.
  5. برای محدود کردن مصرف اینترنت یک برنامه یا سرویس را به موقعیت off ببرید و اسلایدر کنار آن را در این موقعیت قرار دهید.
کنترل اینترنت ios

در ادامه می‌توانید با سایر تنظیمات پیش‌فرض سیستم‌ عامل ios جهت کنترل مصرف دیتا آشنا شوید:

  • Set data warning: این‌گزینه برای محدود کردن مصرف اینترنت برای یک زمان مشخص است.
  • Set data limit: این‌گزینه هنگام استفاده بیش‌ازحد از ‌مقدار مشخصی از اینترنت به شما هشدار خواهد داد و دسترسی شما را به دیتای گوشی مسدود خواهد کرد.
  • AUTO Downloads: این گزینه هنگام اتصال اینترنت دیتا، فایل‌ها را به‌صورت خودکار دانلود نمی‌کند.
  • Background App Refresh: اگر این گزینه را غیرفعال کنید، از بروزرسانی برنامه‌ها در پس‌زمینه جلوگیری خواهید کرد.
  • Low Data Mode: اگر این گزینه را فعال کنید، هنگام اتصال به دیتای موبایل، کیفیت فیلم‌ها و تصاویر در زمان دانلود جهت کنترل مصرف دیتا کاهش خواهد یافت.
کنترل اینترنت ios
کنترل اینترنت ios
کنترل اینترنت ios

سخن پایانی

روش کاهش مصرف دیتای گوشی اندروید با آیفون تفاوت چندانی ندارد اما مراحل دسترسی به گزینه کنترل مصرف دیتا در هردو یکسان نیست. برای کاهش مصرف اینترنت در اندروید باید وارد تنظیمات آن شوید و گزینه‌های Connections، Data Usage، Data server، Mobile data only و Billing cycle and data warning به ترتیب انتخاب کنید. اگر دارای گوشی آیفون با سیستم‌ عامل ios باشید؛ می‌توانید با استفاده از گزینه‌های متنوع در تنظیمات موبایل به کنترل مصرف اینترنت بپردازید. این‌ گزینه‌های کاربردی جهت کاهش مصرف اینترنت موبایل شامل گزینه‌های Low Data mode، Background app refresh،Auto Downloads، Set data limit و Set data warning می‌شود.

برای مطالعه نحوه فعال سازی اینترنت ۵G اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌ها

 
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

۱۴۰۰/۰۲/۰۲

راهنمای قدم به قدم اینترنت TD-LTE ایرانسل

اگر از اینترنت TD-LTE ایرانسل استفاده می‌کنید یا به تازگی قصد خرید آن را دارید، این مطلب را از دست ندهید. در این مطلب کار با مودم‌های TD-LTE را یاد می‌گیرید و به وسیله اپلیکیشن «ایرانسل من» با فوت و فن‌ها، مدیریت حساب و خریدن بسته‌های معمولی و تخفیفی اینترنت ثابت آشنا می‌شوید. روش فعال […]

بازدید: 164409

۱۴۰۰/۰۷/۱۲

۱۱ راه حل برای وقتی که گوشی شما مشکل آنتن‌دهی دارد!

حتما در بعضی موارد برایتان پیش آمده، درزمانی که نیاز فوری به تماس تلفنی داشته‌اید، آنتن موبایل شما قطع شود و کیفیت آنتن‌دهی برایتان رضایت بخش نباشد. این موضوع در شرایطی که زندگی روزمره همه ما به استفاده از تلفن همراه گره خورده، بسیار مشکل‌ساز است.  ما در این مطلب به شما راهکارهای ساده و […]

بازدید: 122899

۱۴۰۰/۱۰/۰۹

6 راهکار ساده برای زیاد کردن سرعت اینترنت 4g و tdlte

همه‌ی ما اوقاتی را تجربه کرده‌ایم که سرعت اینترنت کم شده و نمی‌دانستیم باید چه کاری برای افزایش سرعت اینترنت انجام دهیم. در واقع  سرعت کم اینترنت یعنی آهسته پیش رفتن کارهایی که به آن وابسته هستند و هدر رفتن بخش زیادی از زمان! اما در بسیاری از مواقع، می‌شود با راهکارهایی کاربردی سرعت اینترنت […]

بازدید: 71719