بازاریابی مشترک یا اشتراکی بدین معناست که دو برند یا دو شرکت جهت تبلیغات، جذب مخاطب و افزایش فروش با یکدیگر همکاری می‌کنند. در کل این روش بازاریابی را می‌توان تلاش متقابل شرکت‌ها برای فروش محصول یا ارائه خدمات تلقی کرد. از مزایای این روش بازاریابی می‌توان به افزایش اعتبار، افزایش دسترسی به منابع، قرارگیری در معرض دید مخاطبان بیشتر و… اشاره کرد. مجوز فروش، حمایت مالی رویداد، تبلیغات نامحسوس، افیلیت مارکتینگ، مشارکت در توزیع و مشارکت در بازاریابی محتوا از انواع روش‌های اجرای استراتژی بازاریابی اشتراکی (Co-Marketing) هستند.

بازاریابی اشتراکی Co-Marketing چیست؟

بازاریابی اشتراکی نوعی تکنیک برای تبلیغات است که با استفاده از آن می‌توان تبلیغات کسب‌وکار خود را رونق بخشیده و افزایش داد و همچنین فروش خود را چندبرابر کرد. اگر قصد دارید که در کار خود، مخاطب‌های بیشتری را جذب کنید و به‌دنبال اطلاع‌رسانی عمومی در مورد برند، نوع کسب‌وکار و محصول یا خدمات خود هستید، از مزیت‌های بازاریابی اشتراکی (Co-Marketing) غافل نشوید. بازاریابی اشتراکی بر پایه مشارکت و همکاری بنا شده است. این موضوع بدین معناست که شما برای توسعه کسب‌وکار خود می‌بایست با شرکتی معتبر که خدمات مرتبط با تبلیغات و‌… را ارائه می‌دهد، همکاری و مشارکت داشته باشید. در کل بازاریابی اشتراکی برای ارائه تبلیغات هدفمند با نتیجه عالی برای جذب مشتریان بالقوه به‌کار گرفته می‌شود.

انواع بازاریابی اشتراکی

انواع بازاریابی اشتراکی Co-Marketing

در بازاریابی مشترک یا بازاریابی اشتراکی از استراتژی‌های مختلفی استفاده می‌شود که شما می‌توانید با شناخت روش‌های آن، استراتژی مناسب و متناسب با هدف و نوع کسب‌وکار خود را برای ارائه تبلیغاتی هدفمند انتخاب نمایید. انواع روش‌های استراتژی در بازاریابی اشتراکی (Co-Marketing) به شرح زیر هستند:

مجوز فروش Licensing agreements

در استراتژی مجوز فروش می‌توانید با شرکت‌هایی که در حوزه کاری مرتبط با خدمات یا محصولات شما فعالیت می‌کنند، همکاری داشته باشید. درواقع آن شرکت‌ها می‌توانند در فروش یا ارائه خدمات شما مشارکت نموده و سودی را کسب نمایند. برای مثال شما در منزل خود شمع‌های ارگانیک می‌سازید و به‌دنبال افزایش فروش خود هستید؛ از این‌رو شمع‌های خود را با قیمت مناسب به فروشگاه‌های شهرتان ارائه می‌دهید تا آن‌ها محصولات شما را به مشتریان عرضه دارند. با این روش نام برند شما تبلیغ شده و دیگران با خدمات و محصولات شما آشنا می‌شوند و از طرفی دیگر فروش شما چندین‌ برابر خواهد شد‌.

حمایت مالی رویداد Event sponsorships

گاهی اوقات برخی از شرکت‌ها رویدادهایی را جهت حمایت از کسب‌وکارها برگزار می‌نمایند. این حمایت تنها برای کسب‌وکارها سودمند نبوده؛ بلکه سبب می‌گردد تا نام شرکت حمایت‌کننده در خط مقدم بازاریابی قرار گیرد. شما می‌توانید با شرکت در این رویدادها خود را در معرض دید قرار داده و با معرفی کسب‌وکار خود به مخاطبان، آن‌ها را جذب شرکت یا برند خود نمایید.

افیلیت مارکتینگ

افیلیت مارکتینگ Affiliate Marketing

افیلیت مارکتینگ از روش‌های بازاریابی دیجیتالی در بازاریابی اشتراکی (Co-Marketing) است که در آن می‌توانید با چندین برند معتبر یا تنها با یک برند جهت تبلیغات برند خود همکاری نمایید. در این روش شما به‌عنوان اینفلوئنسر رسانه‌های اجتماعی، می‌توانید محصول یا برند خود را در مقابل مخاطبین خاص قرار داده و آن‌ها را به سمت خود جذب کنید.

تبلیغات نامحسوس Product placement

در این استراتژی می‌توانید محصول خود را در بین محتواهای یک برند قرار داده و با این روش محصول، خدمت یا برند خود را به دیگران‌ معرفی کنید. برای مثال در یک برنامه تلویزیونی، محتوای گوگل و… می‌توانید برندی با محتواهای مربوط به کسب‌وکار خود را یافته و با همکاری آن‌، برند خود را به دیگران معرفی نمایید.

بازاریابی مشارکت توزیع Distribution partnership

استراتژی مشارکت توزیع در بازاریابی اشتراکی (Co-Marketing) می‌تواند با ترکیب محصول شما با محصولات برند دیگر، تبلیغاتی را ارائه دهد. برای مثال در یک محتوای نوشتاری به مشتریان اعلام می‌گردد که می‌توانند با خرید یک بلیط قطار یا هواپیما از تخفیف‌های ویژه اقامت در هتلی بهره‌مند شوند. با این روش مخاطبان از خدمات یا محصولات دو برند استفاده خواهند کرد.

مشارکت بازاریابی محتوا Content marketing partnerships

در این روش بازاریابی اشتراکی (Co-Marketing) شما مستلزم تولید محتوا برای یک برند دیگر یا بلعکس خواهید بود. برای مثال اگر هر دو برند در زمینه وبلاگ‌نویسی فعالیت داشته باشند، می‌توانند چند مقاله برای برندهای یکدیگر بنویسند. درواقع شما باید در ازای تبلیغ برند خود، برند شرکت همکار را نیز تبلیغ کرده تا هر دو برند بتوانند مخاطبان جدیدی را جذب نمایند.

مزایای بازاریابی اشتراکی

مزایای بازاریابی اشتراکی (Co-Marketing)

از مزایای بازاریابی اشتراکی (Co-Marketing) می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برندسازی و افزایش آگاهی عمومی: از مهم‌ترین مزایای بازاریابی‌های مشترک می‌توان به افزایش آگاهی مخاطبان اشاره کرد. اگر بازاریابی به روش درست انجام گیرد، برند شما به‌خوبی به جامعه هدف معرفی خواهد شد. شما برای دستیابی به این هدف، می‌بایست استراتژی مناسبی را برای بازاریابی مشترک انتخاب کنید.
  • هزینه مقرون‌به‌صرفه: افزایش هزینه‌های تبلیغات سبب شده تا بسیاری از کسب‌وکارها به‌دنبال روشی مقرون‌به‌صرفه برای معرفی برند خود به مخاطبان باشند. این روش هزینه زیادی را نمی‌طلبد و در مقایسه با سایر روش‌های تبلیغاتی از هزینه مقرون‌به‌صرفه‌تری برخوردار است.
  • افزایش فروش و درآمد بیشتر: با این روش می‌توانید با ایجاد آگاهی عمومی و معرفی خدمات یا محصولات خود، فروش را افزایش دهید.
  • گسترش راه‌های فروش: با بازاریابی مشترک می‌توانید راه‌های جدیدی چون استفاده از کانال‌های توزیع مشترک و… را برای بازاریابی و تبلیغات ایجاد کنید.
  • قابلیت تحلیل عملکرد کمپین‌های تبلیغاتی: در این تکنیک می‌توان بستر مناسبی را جهت تجزیه یا تحلیل کمپین‌های تبلیغاتی مختلف ایجاد کرد.

سخن پایانی

شما می‌توانید با خدمات جامع مجموعه‌هایی مثل یلوادوایز به تبلیغ کسب‌وکار خود بپردازید و از تخصص یک تیم آژانس تبلیغاتی بهره ببرید. این امر باعث می‌شود تا درصد خطا در کمپین‌های اشتراکی کمتر شود و پروژه دقیق‌تر و حرفه‌ای‌تر اهداف خود را دنبال کند.

دیدگاه‌ها

 
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

۱۴۰۰/۰۲/۰۲

راهنمای قدم به قدم اینترنت TD-LTE ایرانسل

اگر از اینترنت TD-LTE ایرانسل استفاده می‌کنید یا به تازگی قصد خرید آن را دارید، این مطلب را از دست ندهید. در این مطلب کار با مودم‌های TD-LTE را یاد می‌گیرید و به وسیله اپلیکیشن «ایرانسل من» با فوت و فن‌ها، مدیریت حساب و خریدن بسته‌های معمولی و تخفیفی اینترنت ثابت آشنا می‌شوید. روش فعال […]

بازدید: 164309

۱۴۰۰/۰۷/۱۲

۱۱ راه حل برای وقتی که گوشی شما مشکل آنتن‌دهی دارد!

حتما در بعضی موارد برایتان پیش آمده، درزمانی که نیاز فوری به تماس تلفنی داشته‌اید، آنتن موبایل شما قطع شود و کیفیت آنتن‌دهی برایتان رضایت بخش نباشد. این موضوع در شرایطی که زندگی روزمره همه ما به استفاده از تلفن همراه گره خورده، بسیار مشکل‌ساز است.  ما در این مطلب به شما راهکارهای ساده و […]

بازدید: 122715

۱۴۰۰/۱۰/۰۹

6 راهکار ساده برای زیاد کردن سرعت اینترنت 4g و tdlte

همه‌ی ما اوقاتی را تجربه کرده‌ایم که سرعت اینترنت کم شده و نمی‌دانستیم باید چه کاری برای افزایش سرعت اینترنت انجام دهیم. در واقع  سرعت کم اینترنت یعنی آهسته پیش رفتن کارهایی که به آن وابسته هستند و هدر رفتن بخش زیادی از زمان! اما در بسیاری از مواقع، می‌شود با راهکارهایی کاربردی سرعت اینترنت […]

بازدید: 71673