زمانی که قصد خرید مودم دارید با توجه به عرضه مدل‌های متنوع در بازار این احتمال وجود دارد که بین انتخاب مودم های td lte یا 4g دچار شک‌وتردید شوید و کمی تصمیم‌گیری برای‌تان سخت باشد.

مودم‌های 4G و TD-LTE برای اتصال به شبکه اینترنت بی‌سیم کاربرد دارند و بدون شک زمانی که درک درستی از تفاوت‌های این تجهیزات به‌دست آورید، فرایند خرید برای‌تان ساده‌تر می‌شود.

تفاوت مودم‌های lte td و 4g در چیست؟

از آنجایی که دسترسی به اینترنت در هر مکانی به یک نیاز جدی برای بسیاری از افراد تبدیل شده، عرضه مودم‌های بی‌سیم کار را برای اتصال دستگاه‌هایی همچون لپ‌تاپ و تبلت در مناطقی که به خطوط ثابت دسترسی ندارند، راحت‌تر می‌کند.

مدل‌های مختلفی از این مودم‌ها در بازار وجود دارند که در دسته بندی های متفاوتی مانند td lte و 4g  برای خریداران قرار می‌گیرد. این مدل‌های مودم تفاوت‌هایی نیز با هم دارند و به‌طور کلی می‌توان چندین معیار مختلف را برای مقایسه این محصولات مورد بررسی قرار داد تا شما به نتیجه بهتری برای انتخاب مودم های td lte یا 4g برسید.

سیم کارت اینترنت مودم

نوع سیم‌کارت مورد استفاده برای مودم‌های 4g و td lte

یکی از مواردی که باعث ایجاد تفاوت بین این مودم‌ها می‌شود، نوع سیم‌کارت است که برای فعال‌سازی آن‌ها به‌کار می‌رود. در مودم 4G می‌توانید یک سیم‌کارت معمولی قرار دهید که امکان استفاده برای ارسال پیام و برقراری تماس صوتی را هم دارد.

اما سیم‌کارت‌هایی که برای مودم td-lte مورد استفاده قرار می‌گیرند، تنها برای اتصال به اینترنت هستند و نمی‌توان انتظار کاربردهای دیگری از آن‌ها داشت. درضمن این مدل قیمت بیشتری نسبت به سیم‌کارت‌های 4G دارد. البته لازم به ذکر است که برخی از انواع مودم‌های td lte قابلیت اتصال به اینترنت با سیم کارت‌های معمولی را نیز دارند و مشتریان این مودم‌ها محدودیتی برای استفاده از سیم کارت td lte نخواهند داشت.

فناوری مورد استفاده برای مودم‌هایtd lte  و 4g

مودم 4G با استفاده از فناوری سوئیچینگ بسته طراحی می‌شود و عملکرد آن به این صورت است که هنگام انتقال داده در سراسر شبکه‌های اینترنتی، آن را در قالب بسته‌های کوچک‌تری تقسیم می‌کند.

این درحالی است که فناوی td lte به‌صورت سوئیچینگ مداری است که نوعی اتصال مستقیم را بین فرستنده و گیرنده ایجاد می‌کند تا داده‌های مورد نظر با سرعت بیشتری انتقال داده شوند.

اگر ملاک شما برای انتخاب بین مودم های td lte یا 4g نوع فناوری باشد، باید گفت که هر کدام از این گزینه‌ها مزایای مختص به خود را دارند، به‌طوری‌که تی دی ال‌تی‌ای بعد از برقراری ارتباط کم‌تر دچار قطعی می‌شود. اما از سوی دیگر مودم‌های 4G یکی از موثرترین راه‌ها برای ارسال داده در لحظه هستند.

سرعت مودم های td lte و 4g

مودم های td lte یا 4g هرکدام سرعت متفاوتی دارند. نسل چهارم از شبکه‌های سلولی، اپراتورهای همراه را موظف می‌کند تا سرعت انتقال داده را افزایش دهند که در بهترین حالت به 1000 مگابایت بر ثانیه می‌رسند، البته هنوز قابل دسترسی نیست.

به‌طور کلی ایجاد تغییراتی در سرعت دانلود و آپلود فایل‌ها با استفاده از مودم‌های 4G که به 100 مگابایت بر ثانیه می‌رسد، امکان استفاده گسترده از خدمات اینترنتی را برای کاربران فراهم می‌کند. البته به شرطی که شرکت خدمات دهنده اینترنت نیز این شرایط را ایجاد کند. از سوی دیگر مطابق با نام مودم 4g  که مخفف عبارت تکامل طولانی مدت است، نمی‌توان به‌طور قطع گفت این تجهیزات سرعتی برابر با 4g دارند، چراکه تنها نمونه‌ای ارتقا یافته از نسل 3G هستند که سرعتی بین 10 تا 80 مگابایت بر ثانیه را ارائه می‌دهند.

مودم های td lte یا 4g

میزان پوشش‌دهی مودم های td lte یا 4g، کدام یک بهتر است؟

زمانی که نسل جدیدی از یک فناوری معرفی می‌شود، انتظار می‌رود که به‌مرور زمان بسیاری از مناطق را تحت‌پوشش قرار دهد و امکان دسترسی سراسری را فراهم کند. بر همین اساس، می‌توان میزان پوشش‌دهی را هم معیاری برای مقایسه بین مودم‌های lte و 4g دانست.

با توجه به اینکه بسیاری از اپراتورهای همراه در کشور ما از فناوری 4G پشتیبانی می‌کنند و در بسیاری از مناطق امکان استفاده از اینترنت بی‌سیم را در اختیار مردم قرار می‌دهند، پس سطح پوشش‌دهی آن نیز در مقایسه با td lte بیشتر است.

تفاوت مودم‌های lte و 4g از نظر میزان تاخیر

درصورتی‌که میزان تاخیر یک مودم کم‌تر باشد، اجرای بازی‌های ویدیویی، برقراری تماس صوتی و تصویری یا پخش برنامه‌های اینترنتی خیلی سریع‌تر انجام می‌شود و تجربه فوق‌العاده‌ای را برای کاربران ایجاد می‌کند. هرچند این مسئله در استفاده‌های روزمره زیاد به چشم نمی‌آید.

بنابراین، اگر می‌پرسید که میزان تاخیر مودم های td lte یا 4g چقدر است؟ باید این‌طور پاسخ داد که مدت زمان لازم برای انتقال داده در مودم‌های 4G چیزی در حدود 5 میلی‌ثانیه بوده اما شبکه td lte  با تاخیر بیشتری فعالیت خود را انجام می‌دهد.

پایداری در اتصال مودم های td lte یا 4g

کیفیت اتصال و سطح پایداری یک شبکه اینترنتی روی تجربه کاربران به‌شدت تاثیرگذار است و دسترسی راحت‌تری را به آن‌ها می‌دهد تا در زمان استفاده از این بستر، کم‌تر دچار قطع ارتباط شوند.

اگر می‌خواهید دسترسی پایدارتری به اینترنت داشته باشید، بدون شک شبکه 4g گزینه بهتری در مقایسه با مودم td lte است که لذت انجام بازی‌های آنلاین و تماشای زنده فایل‌های ویدیویی را دوچندان می‌کند. البته این بررسی از نقطه‌نظر مقایسه‌ای انجام شده و دلیلی بر این نیست که پایداری مودم‌های TD-LTE خیلی ضعیف است، پس شما می‌توانید با انتخاب این تجهیزات نیز کیفیت اتصال قابل قبولی را مشاهده کنید.

قیمت مودم های td lte و 4g

قیمت مودم های td lte و 4g

اینکه برای خرید و راه‌اندازی مودم های td lte یا 4g باید چه مبلغی را بپردازید، یکی از عواملی است که امکان دارد تاثیر زیادی روی تصمیم نهایی شما داشته باشد که باید گفت معمولا مدل‌های 4G گران‌تر هستند.

هزینه لازم برای خرید بسته‌های اینترنت مودم‌های TD-LTE به‌صرفه‌تر است و همین مسئله باعث می‌شود تا این محصولات با استقبال خوبی ازسوی خریداران مواجه شوند.

برای خرید مودم ایرانسل اینجا کلیک کنید.

مودم های td lte یا 4g، کدام یک برای خرید مناسب‌تر است؟

انتخاب نوع مودم به‌طور کامل به اولویت‌های شما وابسته است که در اغلب موارد مربوط به مقایسه نوع فناوری، سرعت داده در منطقه مورد استفاده، میزان پایداری و تاخیر، قیمت سطح پوشش می‌شود که آن‌ها را بررسی کردیم.

چنانچه در یک شهر بزرگ سکونت دارید که به‌خوبی هر 2 فناوری را پوشش می‌دهد، به‌احتمال زیاد در زمان استفاده از آن‌ها متوجه تفاوت خاصی بین مودم های td lte یا 4g نمی‌شوید.

اگر به‌طور مداوم در سفر هستید و می‌خواهید اتصال همیشگی به اینترنت پرسرعت داشته باشید، مودم 4g به‌خوبی نیاز شما را پاسخ می‌دهد، از طرفی برای کاربردهای محدودتر در یک محیط کاری یا خانگی نیز مدل td-lte گزینه مناسبی است.

جمع‌بندی

زمانی که بین انتخاب مودم های td lte یا 4g سردرگم می‌شوید، بهتر است مقایسه جامعی ازنظر معیارهای فنی، سرعت و قیمت بین این تجهیزات انجام دهید تا به این نتیجه برسید که کدام مدل به‌منظور اتصال به اینترنت بی‌سیم برای‌تان مناسب‌تر خواهد بود.

دیدگاه‌ها

 
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

۱۴۰۰/۰۷/۰۴

هوش مصنوعی چیست؟ کاربردهای جالب AI

احتمالا بارها برایتان پیش آمده است که وقتی در گوگل کلمه‌ای را تایپ می‌کنید، گوگل ادامه جمله یا سوال شما را حدس می‌زند یا زمانی که از اپلیکیشن‌های مسیریاب استفاده می­کنید، با در نظر گرفتن ترافیک و … راه جدیدی را برای رسیدن به مقصد به شما پیشنهاد می‌کنند. صدها مثال دیگر هم در این […]

بازدید: 16466

۱۴۰۰/۰۹/۲۴

IOB یا اینترنت رفتارها چیست؟ چگونه به کسب و کارها کمک می‌کند؟

اگر از گجت‌های پوشیدنی، مثل ساعت هوشمند یا خدمات آنلاین، مثل تاکسی‌های آنلاین، استفاده کرده باشید حتما متوجه شده‌اید که این گجت‌ها یا خدمات بر اساس رفتارتان به شما پیغام می‌دهند. مثلا ساعت‌های هوشمند بعد از چند ساعت نشستن طولانی یادآوری می‌کنند که از جای خودتان بلند شوید یا اپلیکیشن‌های پخش آنلاین موسیقی، آهنگ‌هایی نزدیک […]

بازدید: 16396

۱۳۹۹/۱۱/۲۰

5G چیست؟ مزایا و کاربردهای 5G

اینترنت5G  یا «نسل پنجم اینترنت»، جدیدترین نسل اینترنت پرسرعت نامیده شده است. البته قبل از توضیح موضوع اینترنت 5G، باید بگوییم چیزی به عنوان «نسل ۵ اینترنت» وجود ندارد و به کار بردن این عبارت، اشتباه است. آنچه درباره آن صحبت می‌کنیم، نسل ۵ تلفن همراه است که شاید بتوان آن را نسل ۵ارتباطات هم […]

بازدید: 13219