همه می‌دانیم که در دنیای امروز تبلیغات نقش مهمی برای کسب و کارها ایفا می‌کند. اینکه کسب و کار ما خدمت‌محور باشد یا محصول‌محور نیز تفاوتی ندارد و با توجه به رشد بازار و افزایش حق انتخاب مشتریان، هر شرکتی که می‌خواهد موفق‌تر باشد باید تبلیغات و استفاده از ابزارهای تبلیغاتی را در برنامه کاری خود قرار دهد تا بتواند سریع‌تر و راحت‌تر پیام و محصول خود را به مخاطب هدف نمایش دهد.

تبلیغات کلیکی یا PPC چیست؟

یکی از انواع تبلیغات در بستر اینترنت، تبلیغات کلیکی یا ppc است. این مدل تبلیغات یکی از کاربردی‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط آنلاین با مشتریان است.

PPC مخفف Pay Per Click بوده و مناسب بازاریابی کسب و کار به صورت آنلاین است. شرکت‌هایی که به دنبال نرخ بازدید و تاثیرگذاری بالا در مدت زمان کوتاه هستند از این مسیر محصولات و خدمات خود را به مشتریان خود نمایش می‌دهند.

در این مدل تبلیغات، تبلیغ‌دهنده برای هر کلیک مخاطب و کاربر بر روی تبلیغ خود، به ناشر و نمایش‌دهنده تبلیغات هزینه پرداخت می‌کند. در تبلیغات کلیکی شما هزینه کمی برای هر کلیک پرداخت می‌کنید و احتمال فروش محصول و خدمات شما بالاست. برای همین برای کارفرماها و کسب و کارها بسیار  مفید است.

مزایای استفاده از تبلیغات کلیکی برای کسب و کار چیست؟

مزایای تبلیغات کلیکی
  • کاهش هزینه‌های تبلیغات

با توجه به پرداخت کم هزینه بابت هر کلیک که کاربرها انجام می‌دهند، این روش گزینه مناسبی برای اجرای کمپین‌های تبلیغاتی است.

  • بالا بردن آگاهی از برند

همانطور که گفتیم هر کسب و کاری به دنبال بیشتر دیده‌شدن در بازار است. تبلیغات کلیکی اولین روش کم‌هزینه برای رسیدن به این هدف است. با توجه به اینکه این مدل تبلیغ در زمان نمایش هزینه‌ای برای کسب و کار ندارد، اگر طراحی مناسبی داشته باشید موضوع بالا بردن آگاهی از برند برای کسب و کارها رایگان خواهد بود. پس تبلیغات کلیکی برای کسب و کارهای خرد جایگزین مناسبی برای بیلبوردهای شهری است.

  • جذب مخاطب و مشتریان جدید

اگر کمپین دقیق و با کلمات کلیدی مناسبی اجرا شود می‌تواند مخاطب‌های زیادی را از بازار هدف به سوی شما بکشاند.

  • سرعت بالای اجرا

طراحی و اجرای این مدل کمپین‌ها در مقایسه با کمپین‌های محیطی به خاطر اینکه به صورت آنلاین انجام می‌شود بسیار سریع‌تر است و برای زمان‌هایی که محصول یا خدمات شرکت باید سریع تبلیغ شود بسیار کاربرد دارد.

  • قابلیت هدف‌گیری دقیق

در این مدل تبلیغات شما می‌توانید مخاطب‌هایی که قبلا به صفحات سایت شما آمده‌اند یا کاربرهایی که در حوزه کلمات کلیدی شما در گذشته جستجو داشته‌اند را مورد هدف قرار دهید. حتی می‌توانید با انتخاب محل جغرافیایی مناطق دامنه کاربرهای خود را محدود کنید.

  • قابلیت تحلیل دقیق و بررسی رفتار مشتریان

یکی از فواید تبلیغات آنلاین و اینترنتی رصد دقیق کمپین‌هاست. با توجه به ابزار و داده‌هایی که مجموعه‌های تبلیغ کننده و آژانس‌های تبلیغاتی “مثل: یلوادوایز” در اختیار کسب و کارها قرار می‌دهند، می‌توان تحلیل دقیقی از رفتار مشتری و میزان اثرگذاری کمپین تبلیغاتی دریافت کرد.

در ادامه این مقاله انواع تبلیغات کلیکی  و تاثیر آنها روی کسب و کارها را با هم بررسی می‌کنیم:

انواع تبلیغات کلیکی

انواع تبلیغات کلیکی
  • تبلیغات در موتور جستجوی گوگل

به دلیل استفاده زیاد کاربرها از گوگل، یکی از جذاب‌ترین راه‌ها و روش‌های تبلیغات کلیکی، تبلیغات گوگل است. در این روش مخاطب دقیقا در مرحله بررسی و اقدام برای خرید یا استفاده از خدمات خاصی است. این مدل به خاطر اثر بالا و مستقیم، بین کسب و کارهای ایرانی هم رواج زیادی دارد.

  • تبلیغات در سایت‌ها

وبسایت‌های پر بازدید و عمومی به دلیل داشتن مخاطب‌های زیاد می‌توانند محیط تبلیغاتی خوبی برای کسب و کارها باشند. کسب و کارها با استفاده از بنرهای مختلف و همسان در این نوع وبسایت‌ها می‌توانند بازدید زیادی را در صفحه‌های مورد هدف خود دریافت کنند. البته برای اثرگذاری بیشتر می‌توان کمپین‌های تبلیغاتی کلیکی این وبسایت‌ها را هدفمند یا به صورت به‌اصطلاح «ریتارگتینگ» اجرا کرد تا شخصی که تبلیغ شما را می‌بیند به آن نیاز داشته باشد. یعنی در تاریخچه جستجوی خود، کلمات کلیدی حوزه کاری شما را داشته باشد.

  • تبلیغات ایمیلی

در این نوع تبلیغات شما می‌توانید مخاطب‌های خود را در ایمیل‌های شخصی مورد هدف قرار دهید. فایده تبلیغات ایمیلی گوگل ادز این است که در ظاهر و نمایش اولیه به کاربر، تفاوتی با یک ایمیل معمولی ندارد. ایمیل‌های تبلیغاتی به این شکل به صورت مستقیم در صندوق ایمیل مخاطب قرار گرفته و او با کلیک روی آنها می‌تواند متن و عکس تبلیغاتی شما را مشاهده کند.

  • تبلیغات کلیکی در اپلیکیشن

در گذشته از این نوع تبلیغات کلیکی استقبال چندانی نمی‌شد! اما با گذشت زمان و با توجه به هوشمند شدن بسیاری از روال‌های زندگی شهری و طراحی اپلیکیشن‌های مختلف برای امور زندگی، کاربرها و اشخاص بیشتر به سمت استفاده از اپلیکیشن‌ها مشتاق شدند. در این شرایط تبلیغات کلیکی درون اپلیکیشنی هم جای خود را در میان انواع روش‌های تبلیغاتی بیشتر باز کرد. کسب و کارها می‌توانند محصولات و خدمات خود را به صورت بنر در بسیاری از اپلیکیشن‌های ایرانی  و خارجی به نمایش بگذارند.

چگونه باید تبلیغات کلیکی انجام دهیم؟

انجام تبلیغات کلیکی

برای شروع یک کمپین کلیکی موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. اینکه تبلیغ مورد نظر کسب و کار چه مقدار با مخاطب ارتباط دارد، میزان هزینه در نظر گرفته شده چقدر است، طراحی بنرها و تنظیمات کمپین تبلیغاتی مانند موقعیت مکانی (لوکیشن)، زمان اجرا، کلمات کلیدی هدف، بستر اصلی تبلیغ و… چه هستند. بنابراین دریافت مشاوره از متخصص‌های تبلیغات آنلاین برای بستن کمپین تبلیغات کلیکی اثرگذار روی کسب و کار بسیار مهم است.

دیدگاه‌ها

 
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

۱۴۰۰/۰۶/۲۵

چگونه بهتر از موتور جستجوی گوگل استفاده کنیم؟ (۱۰ روش کاربردی)

با این که موتور جست‌وجوی گوگل از معروف‌ترین ابزارهای جست‌وجو در فضای اینترنت است و طبق آخرین آمار، با سهم ۹۲ درصدی از میان تمامی موتور‌های جست‌وجو، موتور اصلی جست‌وجو در فضای آنلاین است، اما هنوز خیلی از کاربران راه و روش درست جست‌وجو کردن را نمی‌دانند. شاید با خودتان فکر کنید که جستجو کردن […]

بازدید: 21419

۱۴۰۰/۰۴/۲۷

۱۲ تا از بهترین راهکارهای مدیریت زمان، برای کسانی که «فکر می کنند» وقت کافی ندارند!

ما در طول روز 24ساعت زمان داریم و این وقت برای همه ما یکسان است! اما بعضی‌ها همیشه وقت کم می‌آورند و در عوض افرادی را هم می‌بینیم که به خوبی به برنامه‌های خود می‌رسند! در اصل تفاوت اینجاست که بعضی از افراد بهتر می‌دانند چطور زمان را  (دقیق­تر بگوییم، چطور خودشان و کارهایشان را) […]

بازدید: 8026

۱۴۰۰/۰۶/۱۳

چطور در هر شرایطی بهترین تصمیم گیری را داشته باشیم؟ ۳ تکنیک کاربردی

ما تمام روز در حال تصمیم‌گیری هستیم. بعضی از این تصمیم‌‌گیری‌ها به اندازه‌ای راحت هستند که فکر و انرژی زیادی از ما نمی‌گیرند و ما اصلا متوجه این که در حال تصمیم‌گیری هستیم نمی‌شویم مثل انتخاب یک غذا؛ اما گاهی اوقات که شرایط پیچیده‌تر می‌شود، در تصمیم گیری دچار چالش و عدم اطمینان می‌شویم مثل […]

بازدید: 7985