کسب و کار
در بخش کسب و کار وبلاگ ایرانسل، در مورد موضوعات مربوط به بازار کار، دورکاری، کارآموزی و ... صحبت میکنیم. مدیریت پروژه، چالشهای کارتیمی، مصاحبههای شغلی، بخشهایی از این موضوعات هستند. شما میتوانید با مطالب این بخش به اطلاعات جامعی در مورد بازار کار و ابزارهای مناسب برای مدیریت کارها دست پیدا کنید.
پربازدیدترین نوشتههای کسب و کار
۱۴۰۰/۰۶/۱۷
چطور نیروی کار خوب استخدام کنیم؟
بین همه شرکتهای موفق و قابل اعتماد یک وجه اشتراک مهم وجود دارد: کارمندان متعهد و مسئولیت پذیر. نیروهای انسانی مهمترین سرمایههای هر شرکتی هستند و اگر بخواهید در کسب و کار خود پیشرفت کنید و به موفقیت برسید، باید فرد مناسبی را برای کار استخدام کنید؛ اما این کار به این سادگیها هم نیست […]
بازدید: 3098
۱۴۰۰/۱۲/۱۱
۱۰ تا از مشاغلی که در آینده بازار کار خوبی دارند
با پیشرفت علم و تکنولوژی کسب و کارها هم تغییر کردهاند و البته در کنار این موضوع کرونا هم به بخشی از این تغییرات سرعت بیشتری داده است. مثلا دورکاری و افزایش شغلهای خانگی بخشی از این تغییرات بوده است . قبلا در مورد مشاغل افزایش یافته در دوران کرونا صحبت کردیم اما در این […]
بازدید: 3065
۱۴۰۰/۰۹/۰۲
سوشال لیسنینگ (Social listening) چیست و چرا برای کسب و کارها مهم است؟
اگر صاحب کسب و کاری باشید حتما میدانید یکی از راههای مهم برای جلب رضایت مشتریها، گوش کردن به انتقادات و نظرات آنها است. در واقع نظرات و واکنش آنها به شما کمک میکند تا محصول یا خدمات خود را در مسیر درستی ارتقا بدهید و نقاط ضعف و قوت کسب و کار خود را […]
بازدید: 2917
۱۴۰۰/۰۶/۱۷
چطور نیروی کار خوب استخدام کنیم؟
بین همه شرکتهای موفق و قابل اعتماد یک وجه اشتراک مهم وجود دارد: کارمندان متعهد و مسئولیت پذیر. نیروهای انسانی مهمترین سرمایههای هر شرکتی هستند و اگر بخواهید در کسب و کار خود پیشرفت کنید و به موفقیت برسید، باید فرد مناسبی را برای کار استخدام کنید؛ اما این کار به این سادگیها هم نیست […]
بازدید: 3098
۱۴۰۰/۱۲/۱۱
۱۰ تا از مشاغلی که در آینده بازار کار خوبی دارند
با پیشرفت علم و تکنولوژی کسب و کارها هم تغییر کردهاند و البته در کنار این موضوع کرونا هم به بخشی از این تغییرات سرعت بیشتری داده است. مثلا دورکاری و افزایش شغلهای خانگی بخشی از این تغییرات بوده است . قبلا در مورد مشاغل افزایش یافته در دوران کرونا صحبت کردیم اما در این […]
بازدید: 3065
۱۴۰۰/۰۹/۰۲
سوشال لیسنینگ (Social listening) چیست و چرا برای کسب و کارها مهم است؟
اگر صاحب کسب و کاری باشید حتما میدانید یکی از راههای مهم برای جلب رضایت مشتریها، گوش کردن به انتقادات و نظرات آنها است. در واقع نظرات و واکنش آنها به شما کمک میکند تا محصول یا خدمات خود را در مسیر درستی ارتقا بدهید و نقاط ضعف و قوت کسب و کار خود را […]
بازدید: 2917
آخرین نوشتههای کسب و کار
۱۴۰۰/۰۹/۰۲
سوشال لیسنینگ (Social listening) چیست و چرا برای کسب و کارها مهم است؟
اگر صاحب کسب و کاری باشید حتما میدانید یکی از راههای مهم برای جلب رضایت مشتریها، گوش کردن به انتقادات و نظرات آنها است. در واقع نظرات و واکنش آنها به شما کمک میکند تا محصول یا خدمات خود را در مسیر درستی ارتقا بدهید و نقاط ضعف و قوت کسب و کار خود را […]
بازدید: 2917
۱۴۰۰/۰۸/۱۶
هوش هیجانی چیست و چرا ضروری است افرادی با EQ بالا را استخدام کنیم؟
داشتن هوش هیجانی (Emotional intelligence) یا EQ دقیقا آن بخشی از شخصیت ما را شکل میدهد که به احساسات خودمان و دیگران مربوط است؛ اینکه بتوانیم احساسات دیگران را درک کنیم و حتی گاهی خودمان را جای آنها بگذاریم. در اصل اطلاعات بیشتر در مورد هوش هیجانی کمک میکند تا هم در کسب و کار […]
بازدید: 2742
۱۴۰۰/۰۸/۱۵
مهمترین عوامل تاثیرگذار در موفقیت شغلی چه چیزهایی هستند؟
همیشه افرادی هستند که به ظاهر همه چیز دارند؛ اما از شرایطشان راضی نیستند؛ کسانی که درآمد بالایی دارند، جایگاه شغلی ویژهای دارند اما بازهم موفق و خوشحال به نظر نمیرسند. چرا؟ چون در واقع موفقیت شغلی چیزی بالاتر از جایگاه شغلی و درآمد است. پس اگر میخواهید مسیر شغلی خود را با حال و […]
بازدید: 2581
۱۴۰۰/۰۸/۱۱
لیستی از 7 تا از پر درآمدترین شغلها بعد از کرونا
در سال ۹۸ وقتی موج اول کرونا شروع شد فعالیت بسیاری از کسبوکارها مثل آژانسهای هواپیمایی، سینماها، هتلها، تالارها و … تعطیل یا کم شد و از طرف دیگر کسبوکارهایی که فعالیتهایشان قابلیت آنلاین شدن یا دور کاری را داشتند، در این مدت به درآمدهای قابل توجهی دست پیدا کردند. در واقع با تغییراتی که […]
بازدید: 4642
۱۴۰۰/۰۷/۲۸
استراتژی اقیانوس آبی و قرمز در ورود به بازار برای استارت آپ ها چیست؟
احتمالا در فضاهای استارتاپی یا کسب و کارها اسم «اقیانوس آبی» یا«اقیانوس قرمز» به گوشتان خورده باشد. اقیانوس آبی و قرمز در اصل اسم دو نوع استراتژی بازاریابی هستند که به مسیر کسب و کارها کمک میکنند. بازاریابها و مدیران بازاریابی هنگامی که میخواهند محصول جدیدی را وارد بازار کنند از این دو استراتژی کمک […]
بازدید: 3273
۱۴۰۰/۰۷/۱۲
چرا استارتآپها شکست میخورند؟ ۱۰ دلیل مهم
اینترنت پر از مقالههای مربوط به پیشرفت و داستان استارتآپهای موفق است؛ اما در اصل همهی استارتاپها به موفقیت نمیرسند و تعداد زیادی از استارتآپها در میان راه دلسرد میشوند و ایدههایشان محکوم به شکست میشود. دلیل این که چرا بعضی از استارتآپها شکست میخورند به اندازهی دانستن راههای موفقیت آنها، مهم است. چون این […]
بازدید: 3591